Armata Romana Fortele Navale Marină

Fincantieri, oferta solida pentru securitatea Romaniei la Marea Neagra

România a lansat, de câteva luni, licitația pentru construcția corvetelor, un proiect ambițios care urmărește dotarea Forțelor Navale cu capabilitățile necesare pentru a face față provocărilor de securitate la Marea Neagră.

Corveta Fincantieri

Corveta Fincantieri

Una dintre condițiile principale ale licitației este ca navele să fie construite în România. Grupul italian Fincantieri, care este deja prezent în țară, prin filiala sa VARD, cu două șantiere navale – Vard Brăila și Vard Tulcea – a fost selectat drept ofertant calificat pentru acest program și este pregătit să își extindă și consolideze în continuare prezența industrială deja puternică în România.

“Oferta noastră este solidă și se bazează pe o soluție testată  – 7 unități au fost deja livrate în lume, în diferite configurații și pentru diferite forțe navale – care corespunde necesităților Marinei României. Vasele noastre folosesc tehnologii de ultimă generație, adaptate condițiilor de luptă moderne. Avem capacitatea să construim, peste tot în lume,  o gamă vastă de produse și să livrăm la timp și pe măsura bugetelor clienților, soluții personalizate, flexibile, multirol, fiabile. Forțele navale ale Italiei, ale SUA și ale altor state folosesc navele construite de Fincantieri și suntem partenerii marilor companii europene din domeniul apărării prin programe multinaționale”, a spus Enrico Bonetti, Senior Vice President International Fincantieri Naval Business Unit.

Italienii au transferat deja în România experiența lor impresionantă, de 230 de ani, în construcții navale, ceea ce îi plasează astăzi printre puținii care pot produce orice tip de vase, indiferent de complexitate, de la vase de croazieră și mega-iahturi, la nave de ultimă generație pentru activități offshore. O moștenire impresionantă de care beneficiază șantierele navale de la Tulcea și Brăila, care sunt astăzi pregătite să producă orice tip de nave, inclusiv militare.

În ultimii zece ani, producția la Vard Brăila și Vard Tulcea s-a concentrat asupra navelor specializate și a celor destinate operaţiunilor offshore, dar viitorul se anunță generos în ceea ce privește diversificarea activității.

Șantierele au început deja să producă segmente de nave pentru pescuit și de croazieră și sunt pregătite să facă pasul spre fabricarea, în țară, a celor patru corvete pentru Forțele Navale Române, dacă Fincantieri va fi desemnat câștigătorul licitației.  Acest lucru va presupune, din partea Fincantieri, un transfer suplimentar de know-how și tehnologie și va genera dezvoltarea în continuare a acestor șantiere, crearea de locuri de muncă și, în general, valoare adăugată pentru România. De altfel, Fincantieri are experiență îndelungată și tradiție în transferul de tehnologie, fiind partenerul multor forțe navale și sprijinind economii naționale prin transfer de know-how, efectul fiind dezvoltarea capacității acestora de a construi și întreține nave militare.

Produsele Fincantieri vorbesc de la sine când vine vorba despre moştenirea în privinţa navelor militare construite, care pot fi admirate oriunde în lume, la suprafaţă şi în adâncuri. Grupul construieşte o gamă largă de produse, de la portavioane, distrugătoare, fregate, corvete, la vase de patrulare, amfibie, nave mici de luptă şi submarine. În total, Fincantieri a livrat până acum peste 100 de nave militare, la costuri optime, care şi-au dovedit performanţa. Ele se află în serviciul Marinei Italiei, precum şi al US Navy, al Pazei de Coastă a Statelor Unite, al Forţelor Navale ale Qatarului, Marinei Emiratelor Arabe Unite şi Marinei Indiei. Registrul de comenzi include 31 de nave militare cu termene de livrare până în 2026 (dintre care 7 unităţi sunt programate să fie livrate după 2022). Pentru a fructifica la maximum capacitatea de a exporta produse testate şi de a dezvolta concepte noi, grupul are o strategie de extindere prin participarea la licitaţii pentru construcţia de nave pentru forţe navale străine, cum sunt programele SEA 5000 în Australia şi FFG(X) pentru Marina SUA, la care Fincantieri ia parte în acest moment.

Expertiza Fincantieri în construcţia de corvete de tipul celor dorite de Forţele Navale Române este impresionantă, în portofoliul grupului existând astfel de nave proiectate şi construite în ultimii 15 ani în două configuraţii (combatant sau OPV  – Offshore Patrol Vessels), pentru diverşi clienţi. Marina Emiratelor Arabe Unite a comisionat în 2013 corvetele clasa Abu Dhabi, capabile să desfăşoare misiuni în larg şi care pot fi dotate cu diferite versiuni de sisteme de combat. Clasa Comandante Cigala Fulgosi este în prezent operată de Marina Italiei, iar în iunie 2016, Fincantieri a primit o comandă din partea Ministerului qatariot al Apărării pentru construcţia a patru corvete derivate din clasa Abu Dhabi, spre a fi operate de Marina Qatarului.

Designul navelor militare construite de Fincantieri este flexibil, aşadar adaptat necesităţilor clientului din punct de vedere al arhitecturii şi al sistemului de luptă.

„Am construit cea mai rapidă fregată de oţel din lume pentru Marina SUA – LCS (Litoral Combat Ship) – precum şi cea mai modernă fregată, cu performanţe dovedite, pentru Marina Italiei – FREMM. Fincantieri se poate baza pe expertiza sa privind transferul de tehnologie către clienţii săi, precum şi promovarea de parteneriate cu autorităţile locale”, a mai spus Enrico Bonetti.

Oferta Fincantieri pentru România este solidă şi generoasă. Cu peste 7.000 de nave construite până azi, marea curge prin sângele Fincantieri şi, datorită lor, şi prin al nostru.

Cu sediul la Trieste, Fincantieri are peste 19.500 de angajaţi (80.000 împreună cu subcontractorii) şi deţine 20 de şantiere pe patru continente, fiind astăzi cel mai mare constructor de nave occidental şi unul dintre cei mai mari din lume.

 

18 Comments

  • Cu o asemenea forţă navală, au încurcat-o doar pescarii otomani fiindcă pentru altceva nu pot fi folosite fiindcă din primele minute de dezastru inamicul va scufunda toate navele NATO din M.Neagră chiar şi în bazele lor indiferent de mărimi şi tehnologie.Aceeaşi soartă o vor avea şi bazele terestre şi aeriene din vecinătatea inamicului.

      • Drasius chiar dacă ţi-ai dat un nume lituanian, neavând argumente dovedeşti că eşti în afara subiectului. Caută mai mult şi te documentează ca să nu mai arunci săgeţi în necunoştinţă de cauză şi vei vedea punctul de vedere al NATO şi SUA cu privire la cele menţionate de mine mai sus, expuse de ei public. Armata rusă a făcut” micuţe” antrenamente pe viu, în diferite ocazii pe trupe şi tehnologie SUA şi NATO: terestre, aeriene, navale, cosmice, cibernetice, bruiaje radar, psihotronice…De aceea SUA şi NATO tremură de frica Rusiei (lui Obama îi era foarte teamă de Putin, iar Trump după ce s-a mai documentat a lăsat-o mai moale.

        • niculovski,lasa bah vraja marii,postac rusnac de-al lu’ putler piticotu’.Tu ” vorbelesti” aici ca-n bancul ala din anii’ 80:prin tarile est europene se proclama ca Occidentul e pe marginea prapastiei,iar mai toata lumea isi spune soptind: se uita in jos la noi.Mai tineti-l vreo 10 ani pe mongoloidul ala ca prezidient ca sa cheltuie de-a-n boulea cele 400 melearde de dolari ce va intra anual din vanzarea de materii prime si grau.Orice tractorist cheltuia mai bine aceste sume uriase decat cekistii vostri .

          • Popov -cu P mare,nu popov.În locul tău m-aş fi documentat în legătură cu veniturile din export ale statului rus, nu ale producătorilor ruşi fiindcă nu este tot una şi de cheltuielile militare ruseşti.Veniturile statului din export reprezintă doar 25% din total export iar valuta scripturală se găseşte în bănci străine cu care statul rus plăteşte datoriile externe, contribuţia la ONU etc.Cheltuielile interne ale statului se efectuează numai în ruble unde preţul de cumpărare în Rusia este de 3 ori mai mic decât în SUA, adică, o marfă în Rusia de 1000 dolari se cumpără cu 3000 în SUA, la noi preţul de cumpărare este de 2,5 ori mai mic ca în SUA, altfel statele n-ar putea funcţiona. Viteza de circulaţie a banilor într-o ţară este de 5 ori scriptural adică prin bănci. Ca să înţelegi spre exemplu, în România producţia de mărfuri şi servicii pe an se ridică la cca 130 mld euro : 5 = 26,0 mld euro în circulaţie din care doar 10% adică 2,6 mld sunt bani lichizi pentru plata salariilor, în rest scriptural adică prin conturi. Dacă în ţară intră mai mulţi bani ca valută, se retrag din circulaţie leii şi invers pentru a nu se ajunge la inflaţie.Rezerva de aur a României este de 103 t(56 t sunt în MB) aur asigurând 96% acoperirea în aur a circulaţiei leilor şi BNR nu mai cumpără aur fiindca n-are ce face cu el. Fermierii ruşi exportă anual cca 30,0 mil t grâu x 162 dolari = 4,860 mld dolari (din care 53% consum material şi 47% valoarea adăugată – din care 7% amortizare, 15% salarii şi, 25% profit din care 10% revine statului din impozit adică 486 mil dolari şi 729,0 mil dolari fermierilor) deci aşa funcţionează economia lumii din anul 1700.

            • un bucta echipament muscal – asta este bla, bla, bla in primul rand nu are logica sa folosesti un bruiaj int-o situatie de pac doar daca esti bou si vrei ca un posibil adversar sa iti analzeze emisiile si sa faca contramasuri. Deci nu tine la argumentele logice…..si pragmatice, Putin este oporunist dar nu prost!

            • 1.Chestiunea cu distrugatorul Donald Cook este un incident izolat, nu cred ca pe baza ei poate fi trasa o concluzie vis-a-vis de intregul sistem de aparare NATO.
              2.Chestiunea cu mareata economie rusa este lovita de ridicol din urmatorul motiv: economia merge grozav, dar marea majoritate a populatiei traieste in saracie.
              Poate ii ajuti pe rusi sa gaseasca bani pentru reparatiile singurului portavion pe care il au in serviciu.

  • Na bine comunicatul arata bine dar este betie de cuvinte, dotarea viitoarei corvete, oferta de echipare, tonaj, motoare, CMS etc. Toate acestea lipsesc!

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: