Diverse Marină

Fincantieri a inceput la Muggiano lucrarile pentru prima corveta din contractul cu Qatarul

Trieste, 30 iulie 2018 – Ceremonia tăierii primei foi de oțel pentru prima corvetă din clasa Doha – comandată Fincantieri de către Ministerul Apărării din Qatar în cadrul programului naţional de achiziţii navale – a avut loc luni, 30 iulie 2018, la şantierul Muggiano (La Spezia), în prezenţa vice-premierului şi ministrului Apărării din Qatar, Khalid Bin Mohamed Al Attiyah, şi a ministrului italian al Apărării, Elisabetta Trenta. Aceştia au fost întâmpinaţi de preşedintele şi de CEO-ul Fincantieri, Giampiero Massolo şi Giuseppe Bono.

Fincantieri: taierea primei foi de otel pentru corveta clasa Doha

În competiţia pentru acest contract foarte important, Fincantieri s-a impus în faţa competitorilor graţie unui proiect recunoscut ca fiind cel mai avansat dintre toate. Prezenţa celor doi miniştri este o dovadă a recunoaşterii internaţionale a Fincantieri care, graţie experienţei dobândite în construcţia de nave hi-tech, este astăzi un Grup de referinţă în domeniul naval.

Contractul, în valoare de aproximativ 4 miliarde de euro, prevede livrarea a şapte nave de suprafaţă, dintre care patru corvete, o navă-amfibie (LPD – Landing Platform Dock) şi două nave de patrulare (OPV – Offshore Patrol Vessel), dar şi servicii de suport în Qatar pentru încă 10 ani după livrarea navelor. Toate navele vor fi construite în întregime în şantierele Fincantieri din Italia, începând cu anul acesta.

La ceremonie au mai luat parte, printre alţii, şi Generalul Maior Abdullah Bin Hassan Al Sulaiti, comandantul Forţelor Navale din Qatar şi comandantul Marinei Italiene, amiralul Valter Girardelli.

Prima corvetă din clasa Doha, a cărei primă foaie de oţel a fost tăiată, este proiectată în conformitate cu prevederile incluse în clasificările navelor militare şi va fi o navă flexibilă, capabilă să îndeplinească diferite sarcini, de la supraveghere şi operaţiuni de salvare pe mare, la acţiuni de luptă. Va avea o lungime de aproximativ 107 metri, o lăţime de 14,70 metri şi o viteză maximă de 28 de noduri. Va fi echipată cu un sistem de propulsie CODAD şi va putea acomoda 112 persoane la bord, dintre care 98 de membri ai echipajului. Mai mult, nava va fi capabilă să opereze ambarcaţiuni de mare viteză, precum RHIB (Rigid Hull Inflatable Boat), cu ajutorul macaralelor laterale sau al unei rampe de ridicare amplasate la pupa. Locul de apuntare şi hangarul au dimensiunile necesare pentru a acomoda un elicopter NH90.

Via:
Fincantieri

 

4 Comments

  • Dupa toate propabilitatile ,opinia mea este ca Damen asociati cu Saab si cu americanii vor fi castigatorii licitatiei pentru constructia corvetelor si modernizarea celor 3 fregate nu doua.
    Dar si viitoarea licitatie pentru constructia submarinelor ,pentru armata romana .
    ,, Hai Romania ”! .

  • Dupa toate probabilitatile ,opinia mea este ca Damen asociati cu Saab si cu americanii vor fi castigatorii licitatiei pentru constructia corvetelor si modernizarea celor 3 fregate nu doua.
    Dar si viitoarea licitatie pentru constructia submarinelor ,pentru armata romana .
    ,, Hai Romania ”! .

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: