Acum ceva zile vă prezentam o ştire şi câteva poze, de la sosirea ultimei tranşe de tancuri Leopard I în Brazilia. Iaca şi un filmulete:
Filmulete: Leopard I A5 BR
Share This Story, Choose Your Platform!
About the Author: Resboiu
Related Posts
4 Comments
Leave A Comment Cancel reply
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Frumoasa “mizerie”. Mie imi place mai mult decat Leo 2.
E oarecum echivalent cu TR-85 M1-ul, ca doar ai nostri s-au inspirat din el, nu?
Am gasit si imagini cu ultimele upgrade-uri – arata f. bine:
http://www.militarypictures.info/armour/Can_C2A.jpg.html
http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?68718-Canada-s-Upgraded-Leopard-1-Tank
http://www.militarypictures.info/armour/Leo2.jpg.html
http://forum.nationstates.net/viewtopic.php?f=23&t=2761&start=18050
Bre dar astea ale Braziliei au tun de 105 sau de 120mm,stiu ca la variantele A5,A6 exista posbilitatea dotarii cu tun de 120mm,avand in vedere chestiunea asta banuiesc ca un Leo 1 cu tun de 120 mm eventual reviziuit pe ici pe colo ar fi o varianta foarte onorabila pt Romania,deja suntem operatori de Gepard,BergenPanzer,TR-85/TR-85M1 care toate sunt intr-o masura mai mare sau mai mica inrudite cu Leopard 1,find in acelasi timp consecventi F-16 Block 25,Fregate sh,HAWK sh..uniforme sh.
Sau daca nu o modernizare a lui TR-85M1 la un stadiu superior eventual un TR-85M2,prin dotarea cu un tu de 120mm/L44-L55(pe alte platforme de T-55 sa reusit integrarea unui tun de 125 mm),un motor de 1200CP,sa stiudiat in trecut aceasta remotorizare,interesant este ca pentru acel motor Iveco exista o versiune noua echipata cu un sistem common-rail si o putere crescuta la 1600CP respectiv un mai consum scazut,plus alte acareturi,un blindaj mai bun,sisteme de ochire,probabil o noua CV,modificari pe la suspensii etc.
Binenteles o modernizare atat de ampla ar aduce cu sine costuri destul de mari,care s-ar putea apropia de cele ale achizitiei unui nou tip de tanc sh,Leo 2,Leclerc totusi avantajul unei astfel de modernizari ar putea consta in transformarea celorlalte cateva sute de vechi tancuri TR-85 in MLI-uri dupa modelul Israelian,autotunuri,sisteme de aparare AA,si alte vehicule gen DMT-85 astfel incat sa ai o platforma comuna care sa serveasca mai multor scopuri.
O alta potentiala variata cred ca ar fi inlocuirea tancurilor T-55 cu vanatoare de tancuri ori din import(Centauro,M1128),sau prin dezvoltarea unei varianta a TBT/Saur 3 oricum T-55 este un tanc atat de imbatranit incat este net inferioar la toate capitolele unui vanator de tancuri dezvoltat pe platforma unui APC modern(putere de foc,protectie,mobilitate si desigur fiabilitate),poate ca T-55 pastreaza unele avantaje in teren foarte greu datorita senilelor.
Stiu ca unele tari cerceteaza ideea unei forte mecanizate ale carei vehicule sunt bazate pe un singur sasiu multifunctional, ex. CV90 sau ASCOD. Avantajele logistice ale unui set comun de piese de schimb pentru toate versiunile (fie ca e vorba de distrugator de tancuri, vezi CV90120-T, fie ca-i vorba de obuzier autopropulsat, sau vehicul anti-aerian, transportor de trupe, ambulanta blindata, atelier mobil etc.) sunt evidente.
Doar 105mm. A existat un proiect pentru 120 mm – Leopard 1A6, dar a fost abandonat deoarece aparuse Leopard 2 care avea deja acest tun.
Leopard 1A5 sau C2, in versiunea canadiana, a fost ultimul upgrade disponibil.