Aviaţie

Filipine: Nu cumva T-50 Golden Eagle este un fel de PZL-24 sau Brewster Buffalo modern?

T-50 Golden Eagle

Presiunea pe care o face China în Asia de Sud-Est este în creştere şi probabil că peste câţiva ani vom putea să spunem că seamănă din ce în ce mai mult cu cea japoneză, pornită evident din motive identice: super-puterile se extind pe hartă într-un mod sau altul, iar foamea de resurse este mare.

Efectul pe care îl produce în zonă o ţară puternică pusă pe fapte triste este benefic fabricanţilor de armament.Ţările mai slabe avute în cătare realizează brusc aspectul demolant de moral: aoleu, arsenalul e mic şi depăşit.

Şi uite aşa, câţiva reprezentanţi ai guvernului vor bate pe la porţi, cu pălăriile în mîini, încercând să cumpere câte ceva de cârpeala şi în acelaşi timp să le intre în portofel ceva ler cu care în caz de invazie să poată trăi fericiţi până la adânci bătrâneţi prin exil.

Vă amintiţi cum a fost cazul României pre-ww2? Clasica trezeală târzie.

Aşa, la modul general, dacă aş compara P.Z.L.-24 cu T-50 Golden Eagle… ar fi pe acolo?

Păi mie aşa îmi pare, din cauză că nu se poate ridica la nivelul unui avion de vânătoare performant.

Dar nu e caz european, deci nu-i potrivită comparaţia. Să zicem… Brewster Buffalo! Brewster Buffalo vs. Zero!

Se potriveşte la marele fix.

Cam asta e faza. Te sperii de japonezi şi îţi comanzi Brewster Buffalo, ca să te ridici cu ele în luptă contra avioanelor Zero. Aşa fac şi filipinezii în zilele noastre.

Departamentul Apărării Naţionale recomandă preşedintelui Aquino să achiziţioneze avioane sud-coreene T50 Golden Eagle pentru a întări forţele aeriene ale ţării.

“Based on our assessment it is the T50 of South Korea that is most advantageous to us in consideration to the obtaining situation in the West Philippine Sea,”

Cred că le-au dat lacrimile chinezilor, de bucurie.

Articolul cu ştirea e aici: Manila Bulletin

P.S.: Oare n-ar fi acelaşi drac dacă s-ar face pe plac celor care se gândesc că T-50 Golden Eagle ar fi potrivit pentru Forţele Aeriene Române? Argumente aveţi?

– Resboiu –

———————————————————

Link-uri utile:

Revista Resboiu; Forumul Resboiu; Pagina de gardă a portalului; Ramura dedicată Armatei Române; Ramura dedicată spaţiului; Ramura dedicată dronelor.

7 Comments

  • Radarul iraelian EL/M-2032 pulse-Doppler radaril aduce aproape de performantel de detectie ale unui multirol modern, unde mai pui ca un F 16 MLU surpriza!……..are toate sansela ca sa descopere o tinta de dimensiunile lui AT 50 Golden Eagle mult mai tarziu.
    In acest moment exista si studiul pentru inlocuirea radarului cu unul AESA.
    T 50 are un motor F 404 GE care orice ati spune echipeaza si Gripen-ul surprinzator este insa faptul ca la viteza maxima supersonica este mult sub Gripen C/D ceea ce da nota 2 aspecte: 1. RM 12 este mult mai bine optimizat pentru zborul supersonic
    2. Schema aerodinamica a Gripen este deosebit de eficienta pentu viteza de zbor intre 1-si 2 mach.
    Panoplia de armament aer-aer include AIM 120 AMRAAM si de-asemenea poate integra si rachetele Derby pentru lupta BVR.
    Rachetele aer-sol sunt de asemenea integrate deja pe avion inclusiv AGM 65 Maverick
    Nu a fost inca integrata o racheta antinava dar exista deja containere de marcare a tintei si dirijare a rachetelor si bombelor pe fascicul laser.
    Eu unul am deschis pe forum discutia deoarece vreau sa scot in evidenta si slabiciunile unui astfel de avion.
    Un F/A/T 50 Golden Eagle este un fel de F 16 din primele serii, sau un fel de F 5 modern sau MIG 21 daca vreti – conceput de avion de vanatoare pentru a 2-a zi de conflict. Nu il vad in stare sa faca fata unui MIG 29 sau Su 27 modern decat in mainile unui pilot foarte experimentat, structura nu permite manevre dincolo de limita de + 8 G, -3 G in momentul cand exista evolutii ale avioanelor la 9 G sustinute.
    Un Su 27 chinezesc sau indian il mananca cu fulgi cu tot deoarece are posibilitatea de a declansa lupta cand vrea si a iesi din ea tot cand vrea, difetenta de 1 Mach viteza maxima ii garanteaza o rata de succes foarte buna.
    Eu il vad ca un avion mediocru care insa intr-o forta aeriana ca Filipine are sens, asigura antrenamentul si mentinerea pilotilor la un grad de antrenament avansat suficient de bun.
    Nu va face Filipine singura fata Chinei si in conditiile in care aceasta din urma alege sa se bata doar cu variantele de MIG 21 aflate inca in dotare.
    Insa se asigura ca vor avea poate niste riposte semnificative in prima faza a razboiului.

      • Da sursa or fi tot alea olandeze? Noi cum nu mai intram in Schenghen anul asta..s-ar putea sa ii fentam si sa scapam de ele, poate ii prindem pe greci la vanzarea de bucata cand or da de fundul sacului :-)))

  • SUA va sprijini inclusiv militar Filipine.Din ce stiu eu, americanii au inceput sa disloce trupe si echipamente militare in zona.Daca se va ajunge la un conflict militar, SUA, alaturi de Japonia, Coorea de Sud, India si posibil Vietnam, vor fi de partea filipinezilor.Sper sa nu se ajunga vreodata la un asemenea conflict.

  • Hai sa o luam asa: din punctul meu de vedere FA/T50 Golden Eagle daca se chema IAR 95 si avea cele 80-85% din capabilitatile unui fighter adevarat toata lumea il lauda pe aici pe forum fiindca era romanesc, nu cred ca JF 17 sau LCA este mai bun decat el.
    FA/T 50 s-a nascut din dorinta de a face un avion de vanatoare modern si iefin de operat si produs care sa umple golul lasat de catre F5 prin statele cu orientare pro occidentala.
    Chestia cu ieftin de produs din cauza echipamentului integrat nu prea le-a iesit in mod deosebit dar este mai ieftin decat toate fighterele de pe piata occidentala.
    FA/T 50 are un potential de dezvoltare foarte mare mai ales daca Lockheed Martin va renunta de tot la F 16(ceea ce eu ma indoiesc ca o sa faca).
    Pentru tarile care isi doresc sa faca politie aeriana si sa aiba piloti de supersonic fara a avea multe veleitati ofensive si colti prea mari FA/T 50 este un avion bun.
    De asemenea pentru cei car enu isi permit un numar mare de fightere FA/T 50 este de asemenea una dintre solutii, la fel pentru tarile care au ca varf de lance avioane precum F 15, F 16 si mai au nevoie de umplutura exemplul Corea de Sud.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: