Principe de Asturias

Principe de Asturias

Ministerul filipinez al Apararii este interesat de posibilitatea cumpararii portavionului usor Principe de Asturias, retras din Marina Spaniei in Februarie anul curent.

Conform presei spaniole, daca va fi semnat contractul, Principe de Asturias va fi modernizat si reorganizat in conformitate cu cerintele cumparatorului, in cadrul Navantia.

Presa spaniola anunta ca de portavionul spaniol a prezentat interes si pentru alte cateva tari arabe si din Asia, dar ministerul nu a comunicat detalii.

Cu ceva timp in urma, de posibilitate cumpararii lui Principe de Asturias s-a interesat si Ministerul indonezian al Apararii, dar mai apoi a renuntat, in urma unei inspectii efectuata de o delegatie indoneziana la bordul navei – motivele nefiind specificate.

Dupa retragerea din serviciu, portavionul a fost mutat in portul Ferrol din Galicia. Initial, spaniolii doreau sa trimita nava la reciclare si s-au apucat sa demonteze din echipamentele de la bord, dar in Martie oficialii au anuntat ca Principe de Asturias ar putea fi vandut – dupa ce cateva tari si-au manifestat dorinta de a-l cumpara.

Principe de Asturias a fost construit in 1982 si a intrat in flota Spaniei in anul 1988, avand baza la Rota in Cadiz.

In 1990 portavionul a fost modernizat suferind lucrari de modificare a suprastructurii si extinderi ale zonelor locuibile.

Portavionul usor Principe de Asturias este inarmat cu patru tunuri antiaeriene Meroka de 20 de milimetri si poate ambarca la bord 37 aeronave, inclusiv avioane de atac EAV-8/ + Matador II – versiunea spaniola a AV-8B Harrier II.

Sursa: Lenta

 

– Iulian Iamandi –