Aviaţie

Fecioara, zodia in care Venezuela a primit F-16

Venezuelan Air Force F-16A Fighting Falcon

Astăzi serbăm.

Zilele trecute, dar fix pe nouă şi hăt îndărăpt taman în optzeci şi trei, Brigadier Carlos Pinaud, şeful Forţelor Aeriene Venezuelene, a semnat de primire la Fort Worth (Texas), pentru primul avion F-16.

Până la finalul anului aveau să fie livrate şase bucăţi: trei F-16A şi trei F-16B.

Planul iniţial era optimist: 72 avioane F-16.

Ştiţi… şi noi suntem optimişti, dar cred că mai mult decât a comis Venezuela, n-o să facem. Adică, douăzeci şi patru de avioane F-16.

Trei, deja au fost pierdute. Despre încă unul, am mai scris pe aici – a cam ajuns prin Iran (puteţi re/citi articolul F-16 venezuelean in Iran pentru calibrarea radarelor si antrenamentul pilotilor iranieni).

Sursa: Aereo

– Resboiu –

———————————————————

Link-uri utile:

Revista Resboiu; Forumul Resboiu; Pagina de gardă a portalului; Ramura dedicată Armatei Române; Ramura dedicată spaţiului; Ramura dedicată dronelor.

4 Comments

  • Bine au gandit venezuelenii achizitia de F 16 in 1983 era cel mai indicat avion vestic pentru a fi achizitionat alaturi de F/A 18 care insa nu ajunsese atat de evoluat la acel moment. In completarea a ceea ce a spus Niko F 16 dovedeste ca motoarele americane de aviatie din aceai ani sunt foarte fiabile si chiar si la o 30 de ani de la achizitie venezuelenii reusesc sa le mentina la zbor chiar si dupa ce USA le-a retras tot sprijinul acordat.
    Electronica de pe F 16 venezuelene probabil ca este upgradata sau in curs de upgradare cu rusii sau chinezii.
    F 16 A in 1983 a fost cea mai buna optiune atunci asa cum Gripen C/D sau si mai bine Gripen E/F ar fi acum alaturi de F 16 V cele mai bune si logice optiuni pentru Romania.

    • De ce ar fi F-16V cea mai buna si logica optiune pentru Romania? Romania nu a solicitat oferta din partea SUA pentru acest tip de avion, iar daca o eventuala oferta americana cu F-16V nu egaleaza in avantaje pe cea a Saab, tot nu este o oferta buna.

      Haide sa nu ne aruncam la ceva care este doar bun si scump, fara a ne gandi la implicatiile de offset.

      • Dragi tovarasi pretini, memoria imi sopteste ca yankeii au dat offset numai Poloniei si (parca) Greciei. Oferta lor nu a egalat oferta Suediei pentru Romania. Nu?

      • F 16 V si Gripen E/F sunt monomotoare de generatia 4.5+ ambele avand un cost de exploatare relativ redus, nu ma renuntat niciodata la offset am spus ca se poate negocia cu ambii fabricanti, offset-ul si finantarea este mai importnta decat tipul de aparat cumparat dar trebuie sa ne gandim ca F 16 C/D block 50/52+ si Gripen C/D sunt avioane foarte buna pentru campul de lupta actual dar in 109 ani vor fi depasite in special in sistemele de detectie si achizitie a tintei si radare AESA.
        Si da doar SAAB si Eurofighter au facut propuneri care sa includa offset si conditii de finantare avantajoase pentru Romania.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: