Aviaţie

F-16IQ intra in linie dreapta

Visul frumos al pilotilor irakieni, de a zbura pe F-16, va deveni realitate.

F-16, cu siguranta nu irakian

Saptamana trecuta Departamentul Apararii anunta ca F-16 destinat Irakului a primit unda verde, in urma achitarii unei prime transe de 835 milioane de dolari catre Lockheed Martin. Contractul se referea la 18 bucati ( 12 monolocuri C si 6 bilocuri D ) in configuratie Block52, cu radare Northrop Grumman APG-68(V)9 si propulsate de motoare F100PW-229, fabricate de Pratt & Whitney.
Cele 18 avioane ar fi urmat sa dea de lucru uzinei LM de la Fort Worth, Texas pana in 2018, la un cost estimat de maxim 4.2 miliarde $.
Iata ca totul a devenit oficial si DSCA a transmis congresului, intr-o notificare, configuratia si valoarea comenzii irakiene:
-18 aeronave F-16IQ,
24 F100PW-229 sau F110-GE-129 Increased Performance Engines,
120 LAU-129/A Common Rail Launchers,
24 radare APG-68(V)9,
19 tunuri M61 Vulcan de 20mm,
100 rachete AIM-9L/M-8/9 SIDEWINDER, pentru lupta WVR,
150 rachete AIM-7M-F1/H SPARROW, pentru lupta BVR,
50 rachete aer-sol AGM-65D/G/H/K MAVERICK, cu lansatoarele LAU-117 incluse
200 bombe ghidate laser GBU-12 PAVEWAY II ( 500 livre – 227 Kg ),
50 bombe ghidate laser GBU-10 PAVEWAY II ( 2000 livre – 907 Kg ),
50 bombe ghidate laser GBU-24 PAVEWAY III ( 2000 livre – 907 Kg ),
22 ALQ-211 Advanced Integrated Defensive Electronic Warfare Suites (AIDEWS), sau Advanced Countermeasures Electronic System (ACES) (ACES include sistemul ALQ-187 Electronic Warfare System si AN/ALR-93 Radar Warning Receiver),
20 AN/APX-113 Advanced Identification Friend or Foe (AIFF) Systems (fara Mode IV),
20 Global Positioning Systems (GPS) si sisteme integrat GPS/INS, ( sistem standard de pozitionare – SPS: functioneaza doar pe cod comercial ),
20 containere de desemnare a tintei AN/AAQ-33 SNIPER sau AN/AAQ-28 LITENING,
4 containere de F-9120 Advanced Airborne Reconnaissance Systems (AARS) sau DB-110,
22 dispersoare de tinte false AN/ALE-47 Countermeasures Dispensing Systems (CMDS),
20 rezervoare conforme de combustibil ( perechi ),
120 Casti cu vizor integrat, Joint Helmet Mounted Cueing Systems (JHMCS),
20 AN/ARC-238 Single Channel Ground and Airborne Radio Systems,
10,000 PGU-27A/B si 30,000 PGU-28 munitie de antrenament pentru tunurile de Vulcan,
230 bombe neghidate MK-84 ( 2000 livre – 907 Kg ),
800 bombe neghidate MK-82 ( 500 livre – 227 Kg ).
De asemenea incluse in pret sunt serviciile de transport si realimentare in zbor in vederea livrarii, sisteme de planificare a misiunii, simulatoare de zbor, Cartridge Actuated Devices/Propellant Actuated Devices (CAD/PAD)- tinte false ( capcane termice si bipoli ), piese de schimb, servicii de intretinere, sprijin logistic ( din partea Guvernului american sau a subcontractorilor acestuia ), documentatie tehnica si alte elemente de sprijin logistic.

A! Sa nu uit de pret!… 🙂
Costul total al programului va ajunge la 2.3 miliarde $.

Surse:
FlightGlobal
DSCA

26 Comments

  • In curand are sa apara in mod sigur o stire cum ca Dassault vinde Mirage 2000 catre Libia. 😀

    Tare ar fi ca, neavand unde, Franta sa vanda Libiei…. Rafale! =))

  • Asa cum se vede de aici F 16 noi in jur de 18 bucati par a costa undeva la 2 miliarde de dolari fara armament inclus, inca ceva de ce naiba au avut nevoie irakienii de AIM 7 Sparrow?

    • Bre, nush’ daca ocservezi, da’ armamentul e, in mare parte de generatie veche! Asta poa’ sa insemne:
      A) americanii n-au incredere ca irakienii vor ramane democrati si nu vor sa se trezeasca cu AMRAAM si 9X pe cap,
      B) irakienii nu au bani de ceva mai bun
      C) tot americanii vor sa scape de vechiturile pe care le au prin depozitele de armament
      Io nu pot sa-mi explic de ce dracu dau astia banii pe JHCMS daca nu au luat nici o arma HOBS

        • bre, la “prastii” n-ar fi buba, ca oamenii lu’ Ahmadiridiridiram le opereaza deja….
          Buba mare ar fi la electronica…

      • 2 la alegere se poate ?
        A si C
        pentru A – e Israel
        si cred ca la fel ca si f16 turcesti care au ceva “interdictzie” cu Peace Onyx IV cipriotzi or sa aiba si astea ceva asemanator sa nu se duca avioanele astea unde nu trebuie

        • Cele turcesti nu mai sunt limitate de mult, s-au schimbat codurile si sistemul IFF, poate sa traga orice turc in un avion advers israelian.

      • Pai din ce stiu si AIM 9L/M au capacitate limitata HOBS dar poate ca vor intai sa vada daca ramane Irakul democratic si nu o sa o schimbe spre fundamentalism, AIM 7 Sparrow este inca bunicica asa ca si R 27 R dar cu bruiajul actual intr-o lupta nu o vad prea eficienta, in rest asta patesti daca esti tara vasala (ocupata) de USA.
        Pentru Romania am sarit in sus cand se punea problema de folosire a armamentului din stocul Suediei pe Gripen in eventualitatea ca vom accepta oferta de la SAAB cu 1 miliard pe 24 de avioane.

  • Pentru ca veni vorba de F16, cred ca Romania va renunta la el. Dupa toate cele ce s-au intamplat la Bruxelles zilele trecute, Eurofighter intra in carti foarte serios. Cu offset si toate acareturile. Ca nu cred ca vorbim de solidaritate europeana numai ca sa ne aflam in treba. Nu-i asa ?

    • Intra in carti Typhoon e corect dar si Gripen NG,si Rafale, acum nu se stie cat de bine se impaca Basescu cu Sarkozi dar daca am alege doar economic cred ca Gripen este solutia ideala pentru Romania.
      F 16 poate intra in carti intr-o tara normala doar daca vine cu offset 100% si offset adevarat nu 5 softuri de la Siemens in nu stiu ce universitate din Bacau care sincer nu cred ca o sa coste 1 milion asa cum s-a spus in presa aservita Lockheed Martin.

      • Hai Rafale! 🙂

        Nu dati cu pietre… Gripen ar fi cel mai potrivit pentru Romania, dar … pe persoana fizica… nu il vreau. Tara mea trebuie sa aiba ce-i mai bun.

        Apropos de presedintele tuturor Romanilor, sa nu uitam ca politica este politica. Traian Basescu se poate “impaca” cu Sarkozy oricand. Interesele primeaza. “Impacarea”, sa fim seriosi, ar insemna mult.

      • Romanii au o problema cu Domshoara ‘Sperantza’…sunt numai cu ea in minte…

        Nu prea stim ‘exact’ ce s-a intamplat la Bruxelles.’Solidaritate europeana’ e doar la TV, in rest, si-o trag toti pe toate partile, cum pot…

        Nu stim ‘exact’ nici ce-o fi shushotit Chiormandantul Suprem pe la ‘Vashingtan’…o fi muiat deshtul in vischi si l-o fi apasat pa vrun docoment ceva pe acolo…

        Parca din start se cautau monomotoare(costuri de operare), deci EF si RF ar pica.

        Eurofighter: astia n-au bani nici de Alpha Jeturi…
        Rafale: same as above.

        EF si RF sunt prea scumpe si pt nemti/austrieci/francezi/italieni/spanioli…

        Presupunand ca vine Sexy Craciunitza OOdrrreeaa si ne lasa un sutien cu vreo 4 miliarde EU cash din push-itbaby-culitza ei de partid pt avioane, dupa aia or avea bani sa le intretina/inarmeze/zboare?

        Gripen ar fi o optiune, daca n-ar fi F16 second pe rol.

        Irakienii au cumparat F16-P51 Mustang pe bani buni. Sa le fie de bine.

        Sunt curios cum or sa fie ale noastre.
        Si ce armament or avea 🙂 🙂 🙂

        Avem deja Python3 si Magic2. Litening, Lizard si Opher.
        Asa ca ne-am scos…

        Also, 24 de avioane pt Romania e absolut la misto…
        Ai de o parada, si sa platesti salarii la piloti/mecanici/controlori de trafic/lu’ Dnsoara Nutzi care face cafeaua la shefu’.

        A, si la multii aia generali de flotile de aviatie.
        Din 24 F16 faci vreo 16 flotile active si 8 flotile rezerva strategica, si mai tragi vreo 24 de generali la 1 Decembrie…

  • Pana si iraqu va lua F-uri..noi stam si ne antrenam pe niate
    Miguri pe care si tarile africane le-ar cataloga drept rable…da na..asa e romanul…se multumeste cu ce are..

    • Bre, fa o analogie intre contractul pentru Irak si necesarul minim de jucarii pentru RoAF…
      2.3 miliarde pentru 18 bucati inarmate cu jucarii vechi, electronica “castrata” si infrastructura ( desi irakienii au operat si avioane la standard NATO, deci ar trebui sa aiba macar pistele “compatibile”)…
      Noua ne-ar trebui un minim de 24, cu armament ( foarte probabil nu Sparrow si 9L/M, eventual si ceva Harpoane…) infrastructura si toate cele…Cam cat crezi ca ne-ar duce?

        • Bre’ nush nimic concret, da’ pot sa-mi arunc cu parerea! 😀
          Nu au venit foarte multe in tara, asta ar putea sa insemne ori ca au fost trase toate in Capu Midia, inainte de scoaterea din derviciu a MiG-ului 29, ori le-a expirat durata de viata de raft si au fost casate/distruse…
          Repet, nu stiu nimic concret deci e doar, parerea mea, pe persoana fizica!

    • Din context ( dsca + ce am mai gasit pe net ):
      835 milioane inseamna prima transa pentru primele 18 ( alea notificate in 2010)…
      2.3 miliarde costa lotul al doilea, de inca 18 bucati.
      Deci totalul al fi 36 pentru 2.3 miliarde + 835 milioane + cat or ma avea de achitat pentru primul lot de 18 (daca ar fi sa ne luam dupa DSCA, valoarea primului lot ar fi de pana la 4.2 miliarde)…
      Atat m-a dus pe mine capu’ dupa ce am intors problema pe toate partile, evident, nu inseamna ca am dreptate 🙂

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: