Aviaţie

F-16: O mare realizare a aviatie poloneze, dupa sase ani de antrenamente – Red Flag 2012

F-16 Block 52 polonez din Escadrila Tigrii

Ma sperie din start un aspect: polonezii s-au antrenat timp de sase ani pana sa participe la renumitul exercitiu RED FLAG.

Zambesc si imi spun ca as putea termina articolul chiar acum… Mai ar fi ceva de zis? Poate si voi ati inteles ce m-a speriat.

S-ar putea ca la noi sa se repecuteze altfel.

Adica, ne intelegem spre final de an cu portugolandejii. Avioanele vin in primavara urmatoare. Primele. Fro’ patru-cinci bucati, la care se va face coada ca sa se zboare. Bineinteles, dupa un an de pregatire in SUA. Si deja s-a facut dracului un inceput de doo mii paishpe. Plus inca sase ani de antrenamente, pilotul roman saracul… va avea onoarea sa participe la acest mare exercitiu prin doua mii si douazeci. Probabil.

La fel de probabil, pe la ziua aviatiei, va mai apare cate unul al carui zbor va fi considerat nu numai foarte costisitor, dar si foarte periculos avand in vedere ca si aceste F-16 portugolandeze nu stau roz cu resursa.

Adicatelea, la Red Flag 2020, s-ar putea nici sa nu participam. Pai ce resursa vor mai avea la acel moment?

Mai rau… elevii instruiti de “Gica” Stancu si de “Motanu”, vor sti doar sa zboare in linie dreapta la Red Flag pentru ca nu vor avea permisiunea sa traga de avioane. Fir-ar a dracului de resursa, ca va trebui mentinuta o rezerva pentru eventualele interceptari de zmee scapate peste parleaz de catre sfecle. Adica samagonezi.

Dar nu-i nimic. Din an in an, de Ziua Aviatiei, la verticala Statuii Aviatorilor, vor trece diversi invitati – prieteni traditionali, gen turci.

Apropos, toata stima pentru gestul deosebit facut de catre Turkish Stars.

Si sa mai spunem un adevar. BIAS 2012 a reprezentat in primul si in primul rand un exemplu de PR din partea celor de la Turkish Stars, dar si dovada admiratiei publicului roman fata de participantii romani la acest eveniment, in pofida faptului ca nu au putut sa-si manifeste adevarata maiestrie a zborului pe care noi stim ca o detin, datorita posibilitatilor reduse sub aspect financiar si tehnic, cu toate acestea publicul raspunzand cu un entuziasm fantastic aparitiilor romanesti.

Iar nemultumitilor de spectacol oferit de ai nostri, avem sa le spunem doar atat: voi credeti ca 5724 si 6807 nu se puteau incrucisa pe cer, sau nu puteau evolua in sincron? Intrebati-va cate ore zboara ceilalti piloti militari care se prezinta la air show-uri…

Sursa articolului, unde scrie si ca in sase ani polonezii au aruncat numai cu bombe de antrenament: Defence Talk

– Resboiu –

———————————————————

Link-uri utile:

Revista Resboiu; Forumul Resboiu; Pagina de gardă a portalului; Ramura dedicată Armatei Române; Ramura dedicată spaţiului; Ramura dedicată dronelor.

11 Comments

  • Sa vedem dupa alegerile din toamna daca abia la anul se va misca ceva cu achizitia de avioane, noi mai sper si eu desi sansele par sa tinda spre zero. Macar in 2020 sa avem piloti invitati la Red Flag desi….indienii au fost invitati si cu Mig-21 Bison daca nu ma insel eu.
    Ca tot vorbim de Red Flag am inteles ca Rusia s-ar putea sa paricipe in 2013 iar unii oficiali rusi chiar au negat participarea avioanelor rusesti.

  • Multa lume nu intelege ca avioanele nou intrate in dotare devin operationale dupa 4-5 ani de antrenamente, asa ca de asta se crede ca F-16 second-hand sunt o alegere buna.
    Cate ore de zbor pe F-16 si cate ore de zbor pe supersonic or avea pilotii polonezi care participa la Red Flag?
    Rusii sunt invitati pentru ca la Red Flag este nevoie de un adversar real, care stiu ce pot face avioanele pe care le au in dotare.

  • Pe fb, Marian Coste zice despre subiectul F-16 poloneze ca pilotii au avut zboruri nelimitate pentru a deveni operationali.

    Pai deh…

    La noi, diferentele vor fi ca intre televizoarele alb-negru si cele color.

  • N-o sa fie cazul de dislocare a F-urilor 16 romanesti (cand/daca vor fi vreodata operationale) la Red Flag sau la oricare alt steag …
    Cazaturile vor fi luate (io sper sa nu fie cazaturi, sa fie noi) pentru politie aeriana,situatie in care, din 18, 4 sau 6 sunt mentinute in QRA, alte cateva vor fi in permanenta in proces de mentenanta (ca deh, doar sunt vechi), altele pentru antrenament al pilotilor… Cu ce sa mai trimiti pilotii la Red Flag? Cu cozi de matura?

  • Anul asta am pierdut spectacolul, din moive de concediu, dar macar am vazut ceva imagini pe la voi pentru care va multumesc. Restul de media romanesca parca e in hipnoza politica, bine, e si de inteles.
    La red flag anul asta au participat alaturi de americani nemtii, australienii si jonezii.EF-uri au facut parte din coalitia albastra. Nu scrie cine au fost echipa rosie, agresoare, sau poate au alternat rolurile.

    The commander of Fighter Wing 74, Col. Andreas Pfeiffer, said of the exercise: “If you put all of the factors together, this is probably the highest quality training you could possibly get in modern air combat.
    http://www.defencetalk.com/german-eurofighter-typhoons-in-red-flag-alaska-2012-43444/

Leave a Reply to Moldoveanul ( de peste Prut ) X

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: