6 Comments

  • cel mai avion fain ever. din cauza lui si a filmului Top Gun m-am indragostit cand eram copil de tot ce inseamna aviatia militara. nu a fost el un mare manevrabil (na un avion construit pentru a cara o racheta si nu invers), un mare alergator de caini, dar nu prea avea nevoie – cine se putea apropria de el in acele vremuri cand cara eispe mii de AIM 54 (cred ca si la ora actuala este cea mai mare precum si cea mai grea racheta air-to-air – parca 500 si ceva de kg)

    • moama..da ce explozibil au rachetele astea?…in cazul asta le poti folosi cu succes si in atacuri navale ca merg…

      • da racheta era un monstru, practic motanul a fost special construit ptr. a ”cara” racheta. sincer nu cred ca a ar fi fost posibil de folosit contra navelor, ci a fost o racheta air-to-air foarte long range pentru protectia grupului naval. din cate stiu eu, nici o racheta moderna nu are raza de actiune a lui aim 54 (evident cele moderne compenseaza prin multe alte lucruri)

        • mai mult radarul si calculatorul de ghidat care ocupau loc
          6 phoenix – mergeau agatate sub aripa si la alt avion

          oricum foarte frumos avion

  • Pot spune despre F 14 Tomcat ca este unul din cele mai frumoase avioane ale Razboiului Rece, odata cu disparitia amenintarii enorme reprezentate de URSS a disparut si “Motanul” avion foarte versatil si capabil care insa a cazut sub ghilotina restrictiilor financiare……
    Referitor la AIM 54 Phoenix am citit undeva ca datorita amprentei radar ultimele variante de AIM 7 Sparrow puteau sa o intercepteze la distanta de vreo 20 de km de avionul luat la tinta, s-au facut si teste in acest sens, motiv pentru care arma a fost calificata ca inadecvata in conflictele actuale, acest lucru ducand la inlocuirea F 14 Tomcat cu F 18 E/F dotat cu AIM 120 AMRAAM astfel legenda Motanului luand sfarsit…pacat!

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: