Aviaţie

Exercitiul MACE XIII. De fapt, cateva super imagini cu avioane

dsa

Mă uitam după imagini cu Rafale pregătit pentru Tiger Meet 2012 şi am dat de un comunicat de presă despre exerciţiul mixt MACE XIII din Slovacia care s-a desfăşurat între 16 şi 27 Aprilie 2012.

La acest exerciţiu, Franţa a participat cu un E-3F AWACS, două Rafale şi două Mirage 2000 D.

Partea slovacă a scos la horă avioanele F-16 şi MiG-29.

De-a lungul exerciţiului mixt au avut loc lupte aeriene, dar şi misiuni de evitare a detectării şi mascarea emisiilor radar.

În cadrul aplicaţiei a fost folosit sistemul Link 16, iar zborurile au fost coordonate de către avionul AWACS.

Dar, sincer, puţin mi-a păsat de exerciţiul lor. Mie mi-au fugit ochii la poze:

Mirage 2000 D si MiG-29

MiG-urile astea chiar arată agresiv!

Un trio care ar muţumi cu siguranţă şi pe unii dintre noi

24 Comments

  • Au slovacii in dotare F16?De cand?
    Daca este vorba sa fim multumiti, daca ar fi posibil financiar, din trioul ala din fotografie, pentru Romania ar fi suficient doar Rafale.De F16 si Mirage 2000 ne putem lipsi.

    • Intr-adevar, comunicatul francezilor e cam praf. Am mai scormonit si am gasit ca la MACE XIII au participat:

      “Here are few photos from multi-national excercise MACE XIII on Sliač AFB, Slovakia. Aside Slovak Air Force and air defence equipment participants are French Air Froce with M-2000D and Rafale aircrafts, Dannish air force with F-16, Turkish air force F-4, Spanish F-18 Norwegian air force DA-20, Luftwaffe Laarjet 20 and Tornado and NATO E-3 AWACS.”

  • MIG-29 nu are Data Link de niciun fel. Nu inteleg cum au comunicat cu AWACS si cu restul.
    Are cineva alte informatii ?

  • Uitate ce forme are mig-ul din poza trei.
    Cu adevarat deosebit, plus ca mig-ul e in mijloc, sa inteleg ca e o onoare?
    Oricum, superbe pozele.

  • In ultima poza eu as schimba pentru Romania ceva, in loc de F 16 as pune Gripen C/D sau NG , va dati seama ce forta aeriana am fi cu 24 de Gripen C/D + 24 de Rafale si 18 MIG 29 Sniper+ sa zicem….Sa nu imi spuneti ca nu se pote lasati-ma sa visez…… 🙂

      • Ei am spus ca e doar un vis, legat de MIG 29 A/B care zac la Kogalniceanu si care au structura aproape nezburata dar care ar trebui sa treaca prin reparatii capitale etc….si care probabil ca nu merita din punct de vedere financiar sa le mai faci functionale.

          • Era un vis, stiu ca nu mai sunt 18 demult, si mai stiu ca in multe locuri materialul compozit de la aripi arata rau de tot si gaurit….de vreme si soare si aerul sarat….

    • Nu crezi ca te-ai complica, din punct de vedere logistic, cu atatea tipuri de avioane?Nu este mult mai simplu sa exploatezi doar un singur tip de avion, cum ar fi Rafale?
      Rafale este un adevarat multirol,si poate indeplini, cel putin la fel de bine, tot ce face GripenulC/D si MIG29, fie el si Sniper.

      • Nu doar ca te-ai complica, n-ar fi asta o problema asa de mare, dar de unde bani? Bani de achizitie, bani de infrastructura, bani de operare, bani de intretinere, bani de pregatire…

        • Logistica inseamna in primul rand bani.Sa nu mai vorbim de stocul de piese diferite, pentru fiecare tip de avion, un anumit personal pregatit sa intretina si sa exploateze doar un anumit tip de avion.Cine este specializat pe Gripen nu se pricepe si la Mirage 2000 sau MIG29.Ma indoiesc ca Rafale si Mirage2000, folosesc 100%piese si accesorii identice.
          Cand crezi ca te pricepi la orice, de fapt nu stapanesti bine absolut nimic.Fiecare tip de avion ar trebui sa aiba propriile piese si personal de intretinere.Din acest motiv americanii au vrut initial sa exploateze doar F22 si F35.Era mai simplu sa asigure piese si personal doar pentru aceste doua tipuri de avioane.

      • Sorine era un vis….nu este realitate si cred ca o stii din ce am postat pana acum ca sunt ancorat de realitate.
        Rafale este scump in primul rand la achizitie, si mai apoi si la operare.
        Normal ca Rafale este mai bun ca si MIG 29 fie el si sniper dar MIG 29 daca le intretineai le aveai acum cu pret de achizitie zero! Deci aveai doar costul de aintretinere si nu mai aveai de amortizat achizitia avionului.
        Gripen este un avion mai ieftin decat Rafale este mai bun pentru politie aeriana decat Rafale, de asemenea Gripen are anumite avantaje la ora de zbor si s-ar putea sa ai pilotii mai antrenati cu Gripen din cauza orei de zbor.

        • Solutia ideala, dar scumpa, ar fi Rafale + Gripen. Ca si Flanker + Fulcrum, F-16 + F-16, Fw-190 + Me-109, Tempest + Spitfire.

          • Aha si Gripen-ul sa fie dotat cu motoarele de pe Rafale asa pentru comonalitate!
            Si pentru cine sare imediat in sus s-au facut deja studii in acest sens si in plus prototipul Rafale a zburat cu motoare F 404 GE!

            • cred ca suntem de acord amandoi ca Rafale C01 (Snecma M88) era totalmente diferit de demonstratorul Rafale A(F404GE) (fuzelaj reproiectat – una din deosebiri).atunci cred ca suntem din nou de acord ca nu poti sa schimbi pur si simplu motorul(tipul) fara modificari ale structurii avionului.

        • Gripen este avionul ideal pentru potentialul financiar si nevoile militare ale Romaniei.Pacat ca politicienii nostrii il ignora, ignora oferta suedezilor si offsetul oferit.Ei vad in fata ochilor doar F16, fie el si SH,din obedienta, chiar daca americanii nu ne impun sa il cumparam, lucru recunoscut si de Basescu.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: