Pe 3 februarie 2015 a decolat pentru prima dată prototipul avionului de transport KC-390, dezvoltat şi fabricat pentru Embraer Defesa e Segurança (EDS).

„Avionul KC-390 va fi coloana vertebrală a aviaţiei de transport din cadrul Forţelor Aeriene Braziliene. Din Amazonia până în Antarctica, flota de 28 de aeronave va avea un rol fundamental pentru cele mai diverse proiecte ale statului brazilian, de la cercetare ştiinţifică până la menţinerea suveranităţii”, a afirmat comandantul Forţelor Aeriene Braziliene-Nivaldo Luiz Rossato. El a fost prezent la prima decolare a avionului KC-390, alături de preşedintele companiei EMBRAER, Frederico Fleury Curado, de vicepreşedintele executiv Jackson Medeiros de Farias Schneider, de fostul comandant al Forţelor Aeriene Braziliene-Juniti Saito.

Prototipul a fost prezentat publicului în 21 octombrie 2014, ocazie cu care s-au reunit autorităţile din peste treizeci de ţări, toate reprezentate de peste cincizeci de firme braziliene care au contribuit la producerea avionului.

Avionul KC-390 a început să capete formă în anul 2009, când a fost prezentat pentru prima dată la un eveniment în cadrul expoziţiei LAAD Defence and Security. Proiectul s-a dovedit a avea potenţial, după studii de piaţă meticuloase realizate chiar de către firma EMBRAER. Studiul de piaţă a arătat că există posibilitatea de a înlocui aproximativ 700 de avioane militare de transport, printre care şi popularul Lockheed C-130 Hercules, model care se regăseşte în flota Forţelor Aeriene Braziliene din anii `60.

images (1)

KC-390 vs C-130 Hercules

 

Forţele Aeriene Braziliene au devenit proprietarii intelectuali ai proiectului şi au ajutat la definirea cerinţelor avionului, printre care se regăsesc: capacitatea de operare pe aerodromuri rudimentare, în condiţii climatice extreme, capacitatea de a transporta 26 tone de încărcătură, de a alimenta în aer alte aeronave, precum şi capacitatea de a participa la misiuni speciale, fiind dotat cu două rezervoare de combustibil interne, demontabile şi de mare capacitate.

imgzoomaircraftoverview

KC-390

 

Avionul, care are suprafaţă cargo de 18,5 m, poate să transporte echipamente militare de mari dimensiuni, piese de artilerie, armament şi alte aeronave semiasamblate. De asemenea, va putea transporta 80 de soldaţi, 66 paraşutişti, 74 brancarde, precum şi o echipă medicală MEDEVAC, precum şi alte echipamente militare. În afară de configuraţia cargo sau MEDEVAC, avionul va fi capabil să participe la misiuni de căutare şi salvare (SAR), precum şi la misiuni de stingere a incendiilor.

Viteza maximă a aeronavei este de 870 Km/h, iar autonomia sa de zbor, fără realimentare în aer, ajunge la 2500 Km.

Sursa:
Tecnodefesa
(Ivan Plavetz).

 

yourfile

P.S.: Piese pentru KC-390 se fabrică şi în România, mai precis la ROMAERO.

– Adina Călin   –