Aviaţie

Elvetienii au testat NG-ul

Elvetianul si suedezul, inainte de decolare

In perioada 2-4 mai, o echipa de specialisti din Luftwaffe (v-ati prins din titlu, nu nemti ci elvetieni) si Armasuisse au testat in zbor  demonstratorul Gripen NG la baza Linkoping, in Suedia. Pe parcursul celor trei zile, a fost evaluat riscul de “degradare” a capabilitatilor Gripen E/F de-a lungul perioadei in care acesta va fi operational. S-au executat patru zboruri de testare cu echipaj mixt.

Intre timp, in paralel cu negocierile interguvernamentale se poarta discutii legate de partea tehnica intre firme din Suedia si Elvetia. Pana in vara se intentioneaza punerea la punct a tuturor aspectelor legate de achizitia in comun a Gripen E/F. De asemenea se evalueaza gradul de risc pe care il presupune conversia variantelor C/D in E/F. In acest context, echipa de piloti si tehnicieni elvetieni au mers in Suedia pentru a efectua zborurile cu demonstratorul NG.

In prima zi elvetienii au executat un program complex pe simulatorul Gripen al bazei de la Linkoping, pentru pentru acomodarea cu Demonstratorul (in 2008 la evaluarile din Elvetia au fost deplasate bilocuri B/D), iar in zilele urmatoare s-au executat patru zboruri care au urmarit evaluarea (si reducerea) riscurilor achizitiei. S-a zburat dupa scenarii cat mai aproapiate de realitate, configurate potrivit nevoilor elvetienilor.

S-au simulat misiuni de aparare aeriana, CAP (combat air patrol) si politie aeriana cu configuratii de armament diferite (le vedeti aici)

Gripen NG, inainte de decolare

Punctul de plecare al zborurilor a fost aeroportul Kinkoping, acestea desfasurandu-se deasupra Marii Baltice la inaltimi cuprinse intre 0 si 3600 metri.

Spre deosebire de varianta clasica A/B/C/D evaluata de elvetieni in 2008, NG-ul are un motor mai puternic (General Electric F414G), mai mult combustibil intern, radar AESA, un nou sistem de lupta electronica, avionica noua, sistem pasiv IRST si doua puncte de acrosaj suplimentare.

Pasul urmator este evaluarea radarului AESA ES-05 Raven, in a doua jumatate a anului, intr-o noua sesiune de zboruri de incercare.

Sursa text si foto:
VBS

3 Comments

  • Cam asa se face o achizitie de catre un stat care isi respecta principiile si banii proprii si nu se da in laturi de a obtine maximul de baneficii!
    Oare cand o sa invatam de la cei bogati ca sa dramuim banul bublic asa cum trebuie?

  • Ar fi foarte interesanta opinia pilotilor elvetieni implicati in aceasta testare.
    Marius, subscriu afirmatiei tale.
    Elvetienii isi cumpara armamentul de care au nevoie, nu umbla dupa potcoave de cai morti.La modul real, aviatia militara romana are de indeplinit aceleasi misiuni ca si aviatia militara elvetiana.Datorita potentialului economic al tarii noastre, este o fantezie sa ne inchipuim ca in urmatorii 30 de ani, aviatia noastra, datorita numarului mare de aparate si performantelor acestora, va fi un adversar redutabil al celei ruse sau ucrainene,teoretic, posibilele noastre adversare, sau ca vom indeplini misiuni internationale, la mii de km de casa.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: