Accidente aviatice Aviaţie

Elicopter SMURD, cu 4 persoane la bord, prabusit in lacul Siutghiol

SMURD Eurocopter EC-135

SMURD Eurocopter EC-135

Un elicopter SMURD apartinand Serviciului din Constanta s-a prabusit, luni dupa-amiaza, in lacul Siutghiol dintre Mamaia si Navodari. O singura persoana a fost recuperata in viata, pana seara, in timp ce alte trei sunt cautate in continuare.

La bordul aparatului s-ar fi aflat patru persoane, dar nu se stie daca s-au inregistrat victime, informeaza Realitatea Tv. Totodata, se pare ca la acel moment nu existau conditii meteorologice nefavorabile.

La fata locului au ajuns ambulante si scafandri, iar elicopterul s-ar fi scufundat in lac, cu toate ca era dotat cu flotoare, potrivit Reporter NTV.

Sursa citata informeaza ca mai multe persoane s-ar fi aruncat in apa si au inotat inspre locul in care s-ar fi prabusit aparatul, pentru a gasi si a salva supravietuitorii. La bord s-ar fi aflat pilotul, copilotul, un medic si o asistenta, iar martorii spun ca dupa prabusire s-au auzit strigate de ajutor dinspre locul accidentului.

Potrivit Neptun TV, la mal a fost adusa o persoana, medicul de pe elicopter, Laura Vizireanu de la Unitatea de Primiri Urgente a Serviciului Judetean Constanta, care a fost resuscitata, in timp ce ceilalti 3 oameni sunt in continuare cautati. Printre ei, o asistenta de 38 de ani de la Spitalul Judetean Constanta, care tot luni aflase ca este insarcinata si il anuntase pe logodnicul sau.

Se pare ca elicopterul ar fi fost solicitat din judetul Tulcea, de unde a preluat un pacient pentru a-l aduce la Spitalul Judetean Constanta. In jurul orei 13.00, aparatul era deja in aceasta misiune.

Potrivit televiziunilor de stiri, pacientul fusese deja lasat la spital, iar echipajul era la ora 16.00 pe Aeroportul Tuzla, pentru realimentare, operatiune care a durat circa 20 de minute si s-a incheiat cu succes. Apoi, aparatul s-a indreptat catre Aeroportul Mihail Kogalniceanu, el prabusindu-se intre ora 16.07, cand a decolat, si ora 16.15, cand au aparut primele informatii cu privite la accident.

De asemenea, s-a constituit o celula de criza, condusa de vicepremierul Gabriel Oprea, ministrul de Interne deplasandu-se catre Constanta.

Preluare de pe Ziare.com

13 Comments

    • Las-o baltă cu sistemul. Unica problemă, cum văd eu lucrurile, e că structura încurcată face ca alertarea și desemnarea să nu ajungă la toate structurile uniform.
      Bun, e o problemă atunci când reacția trebuie să fie „la minut”, dar întreb retoric: oamenii care au asistat la tragedie ce au făcut?
      Au alertat, bun, corect. Și apoi??? Răspunderea se oprește aici? Am sunat la „ăia”, acum putem discuta și atât!?
      În capitala marineilor români nici un personaj nu a arătat mare simț marinăresc, mă refer la bun simț, nu la altceva.
      Din sute de bărci câte s-au prezentat acolo? Au ajuns pescarii, care erau acolo – minunat, dar restul nimic. Dacă în fața ta un pieton e lovit de o mașină, anunți ambulanța și apoi stai să meditezi la nemurirea sufletului, așa faci Marius?
      Nu mai există niciun bun simț la români, niciun spirit creștin de ajutorare, la ce mama naibii mai servește statul și armata în cazul acesta?

      • @ Flogger – fiecare reactioneaza cum se gandeste el ca e mai bine in acea situatie, nu este antrenat sa reactioneze instant. Este de asteptat ca institutiile statului pe care noi toti cetatenii le platim sa fie mai bine preagatite.
        Eu nu stau cu mainile in san la chestii din asta dar majoritatea roamnilor se pare ca da. Pana la urma nu putem sa garantam nimic cu privire la viata celor cazuti, poate ca era prea tarziu si dupa 5 minute, ideea este ca suntem total nepregatiti sa reactionam la evenimente “normale” in caz de accident fiindca simularile nu sunt realiste si fiindca lantul de comanda este neclar si ambigu si aici mai intervine exac ceea ce ai spus tu…..un mare DAR – reactia sponatana si promta a celoralti a lipsit complet!

        • Da Marius, poate, poate și iar poate…
          Să zic ceva personal relativ de vara aceasta, am avut vreo cinci intervenții de ajutorare a colegilor pe mare/în port – chestii mai ușoare (salvat/recuperat bărci sau echipamente) sau mai grele (prevenire eșuării unui vecin din port), eu marinar amator fără să fiu profesionist sau plătit. E doar spirit uman și creștin, fără să dau în biserici săptămânal să pup cruci șamd.
          Și mai știi ceva, când am început să navighez în zonă, care e una dintre cele mai periculoase din Atalantic, am fost eu în situație critică după o defecțiune majoră și în imposibilitate de manevră. Am semnalizat nevoie de asistență și imediat a venit un pescar, care m-a luat la remorcă până în port… eu fiind la mai puțin de o milă de port și spre stânci. Ce ar fi fost dacă ei ar fi sunat la SNSM să vină cu vedeta (era ancorată la o milă) sau elicopterul în loc să pună motor și să facă ce poate? Eram pe stânci și naufragiat.
          Revenind, trebuie să folosești bunul simț și pe mare, așa cum trebuie și pe uscat sau în aer… Repet, „martorii” aveau datoria să întreprindă ceva, orice, fără se se pună în pericol desigur (prima condiție), dar nu să se uite la accident și să se rezume la atât!

          • da flogger, perfect de acord

            dar uite ce scrie comunicatul romatsa
            La ora 16.16 elicopterul s-a prăbușit în lacul Siutghiol în Mamaia la aproximativ 500 m de mal. La ora 16.17 conform Hotărârii de Guvern 741/2008 a fost declanșată procedura de căutare și salvare, în urma apelului telefonic la 112 făcut de localnici. Bilanțul anunțat era de un supraviețuitor și trei persoane dispărute, epava scufundată. –

            Pescarul tau care te-a ajutat asa ca seaman adevarat, nu a avut asta in cap, “conform HG 741”, a avut doar o doza mare de bun simtz si poate ceva cunostinte ca exista conventii cu salvatul vietii pe mare (care au fost de cand lumea cred dinainte de hamburg 79 care e acuma in vigoare)

            Ne-au spalat creierii cu statul lor si cu suprareglementatul
            La inundatii sunt pozele alea celebre cu localnicii la crashma, digul lasa ca vine armata sau jandarmeria sa il repare
            Nu ai asigurare la casa, ca “aloca guvernul bani”
            Statul paternal rezolva tot si are grija de tot, voi doar votati cu cine trebuie

            plus ca totusi, cei care au sunat la 112 erau unii din blocuri, nu cred ca avea careva barca, doar mazare e rezident cu salupa in garaj pe malul siutghiol
            si si aici prima victima a fost adusa la tarm de un pescar

            Aici e vorba de altceva, au plecat de la kogalniceanu, pe vreme buna, cu un aparat ok, spre baza de la tuzla, cu plan de zbor “la vedere”, sub 3000 de metri, adica asa in linii mari casca bine ochii, si fereste tot ce poti, si nu intra in spatiile cu restrictie, stii tu mai bine ca mine ce e aia vfr
            Nu zic ca era interzis deasupra lacului, vad ca e voie sa zbori deasupra lui
            http://skyvector.com/?ll=44.314415739552665,28.568298352909363&chart=301&zoom=2
            da totusi nu pot sa nu ma intreb ce cautau acolo ? si de ce atata de jos ?

            • Sigur, să cerceteze, să concluzioneze și să spună, cu subiect și predicat dacă s-au ignorat procedurile din partea echipajului (piloții).
              Adică mie mi-e clar că ne dăm genii în ale aviației, cu și fără motiv, dar de respectat siguranța e prea neinteresant sau musai improvizat din varii motive.
              Nu înțeleg asta, apropos de ce spunea în clar Comandorul Motoroga în interviu… aceea e atitudine de bun simț în aviație.
              Repet, ca să închei. Evident că, dacă se implicau activ cetățenii cum puteau, nu era garantată salvarea victimelor, dar nici măcar să încerci – stai și te uiți de la balcon și atât?
              Autoritățile își cunosc culpa și merităm ca oamenii să își asume culpa.
              !!!Cel mai important e însă să schimbe ce nu a mers pentru ca tura viitoare să meargă!!!
              Exemplul personal a fost dat pentru paralelă exemplificatoare, anume ce se poate face și de ce trebuie așa și nu în stilul de față.

              • Mai era un interviu cu dl Gica Stancu
                si dansul – exact aceeasi idee ca la dl Motorga, daca nu ti-e frica incaleci toate normele de siguranta etc

  • https://www.google.ro/maps/dir/Tuzla,+Constan%C8%9Ba+County/Mihail+Kog%C4%83lniceanu+International+Airport,+4,+Mihail+Kog%C4%83lniceanu+907195/@44.1914655,28.4069215,11z/data=!3m1!4b1!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x40badfa3172b555b:0xcdf948d8a9586d9!2m2!1d28.633333!2d44!1m5!1m1!1s0x40ba8afa8300839d:0xff48ffa270ae1b7f!2m2!1d28.488333!2d44.361944?hl=en

    la linie dreapta nu prea aveau ce cauta deasupra lacului – baza de elicoptere e inca mai la sud vest de centrul tuzlei pe google maps

    ce e remarcabil la smurd, au pierdut 3 din 8, ale lor sunt noi, cu piese de schimb certificate etc, twin-engine, usor de pilotat (e si elicopter scoala la o gramada de lume)
    Hai sa zici ca la armata, la tevi mai gasesc piese de schimb doar la “dezmembrari” sau manufacturate local, un motor la mig si orice pasarica il opreste, ore putine de zbor etc etc – nu e cazul aici

    Chiar ar trebui sa faca o ancheta si sa publice rezultatele, si sa bage toata lumea la cap indiferent cat e de dureros

    La fel si la cel al armatei, daca e adevarat ca au atins un copac, si au mai zburat inca 20 de minute

    • nu-mi place sa comentez legat de evenimente de genul
      totusi avem un obicei de a face foarte usor din victime eroi(oricat de dureros suna) si sa cautam vinovati in cel mai mic firicel de praf
      la o analiza la rece s-ar vedea multe …deficiente
      una ce se vede usor de pe dinafara ..e lipsa de respect ptr proceduri ,in acest caz a victimelor
      si in evenimentul din apuseni
      daca e sa nu aiba ce cauta intr-un elicopter o persoana in plus nu are ce cauta
      toate astea ridica un semn de intrebare despre modul cum opereaza smurd aceste aparate sau daca nu trebuiesc revizuite unele proceduri
      multi s-au isterizat si dau n ipoteze fara rost ..nu se intreaba cat poate rezista cineva sub apa ,ptr ca se pare 3 din victime au fost prinse sub apa
      ca probabil trebuiesc revizuite proceduri si la isu(o structura ce reuneste varii servicii distincte trebuie sa fie foarte bine pusa la punct ptr a raspunde eficient in cazul catastrofelor)si la smurd …probabil
      din pacate si e valabil in orice colt al planetei …doar evenimentele de acest tip scot in evidenta hibele de functionare
      dumnezeu sa-i ierte pe cei morti

Leave a Comment

%d bloggers like this: