Armata Romana Fortele Aeriene

Elbit Systems a castigat un contract in valoare de 27 milioane de dolari pentru modernizarea IAR-99 ale Fortelor Aeriene Romane

Elbit Systems Ltd. (NASDAQ: ESLT, TASE: ESLT) („Elbit Systems”) a anunțat astăzi că a câștigat un contract în valoare de aproximativ 27 de milioane de dolari de la Avioane Craiova SA, pentru prima fază a programului de modernizare a avioanelor trainer IAR-99 Standard ale Forțelor Aeriene Române. Contractul va fi executat pe o perioadă de patru ani și include suport logistic integrat.

IAR-99 Standard

IAR-99 Standard

Conform contractului, Elbit Systems va echipa aeronava IAR-99 Standard cu sisteme avansate de avionică și sistem de instruire „Embedded Virtual Avionics”, precum și capacități de „Close Air Support” și capacități „Air to Air”. Această revitalizare a avionului va facilita o tranziție eficientă a piloților RoAF către operarea avioanelor de vânătoare avansate de tip F-16.

Yoram Shmuely, directorul general al Elbit Systems Aerospace, a declarat: „Suntem onorați să oferim sprijin continuu pentru Forțele Aeriene Române. Acest program de actualizare urmează o serie de tehnologii livrate de Elbit Systems către aviația militară română în colaborare cu companii românești, inclusiv upgrade-uri la scară largă pentru diferite avioane, precum și furnizarea de capabilități avansate pentru elicoptere”.

Despre Elbit Systems

Elbit Systems este o companie internațională high-tech care derulează proiecte în domeniul apărării, securității și în domeniul civil în întreaga lume.

Prin subsidiarele sale din toată lumea, Elbit Systems produce sisteme în domeniul aerospațial, terestru, naval, precum sisteme de comandă-control, comunicaţii, computere, informaţii, supraveghere şi recunoaştere (C4ISR), avioane fără pilot, sisteme spațiale electro-optice, sisteme electro-optice avansate, Electronic Warfare (EW), SIGINT, sisteme de transmitere de date și comunicații, sisteme radio și cibernetice și muniții.

De asemenea, compania își concentrează eforturile pe modernizarea platformelor actuale, dezvoltând noi tehnologii pentru apărare, securitate națională, aplicații civile, cât și pe furnizarea de servicii de suport, inclusiv training și sisteme de simulare.

Despre Elbit Systems în România

Elbit Systems operează în România de 27 de ani, fiind un furnizor tradițional al Ministerului Apărării Naționale, în strânsă colaborare cu companii din industria locală către care a facut transfer de tehnologie.

Elbit Systems a participat ca furnizor principal la programe majore de modernizare a armatei române: pentru forțele aeriene – (MIG-21 Lancer, PUMA-Socat, IAR-99 Șoim, EW-C130), pentru forțele terestre (LAROM, Pirahna), pentru forțele navale (Puma-Naval și simulatoare navale), etc.

Pentru a onora contractele încheiate cu Ministerul Apărării Naționale, Elbit Systems, în calitate de acționar unic a pus bazele a patru unități de producție românești:

  • Simultec (Măgurele) – Produce simulatoare pentru forțele aeriene, terestre și navale, dezvoltă programe software și integrare hardware.
    A/E Electronics (Bacău) – Produce și testează subansamble electronice, cu destinație militară și civilă
  • Elmet (Bacău) – Produce sisteme și subsisteme electromecanice , printre care și turele cu echipaj și telecomandate (12,7mm/25mm/30mm)
  • Elmet Măgurele Unitate de producție pentru sisteme terestre care va funcționa ca centru de producție și integrare pentru turelele și stațiile de luptă contractate de Elbit Systems în cadrul unor programe locale, dar și ca hub regional conceput să acopere cererea de astfel de sisteme pentru alte țări.
  • Cele patru fabrici, în care muncesc sute de ingineri, generează anual o cifră de afaceri cumulată de zeci de milioane de dolari, majoritatea contractelor fiind destinate exportului. Astfel, Elbit Systems este una dintre cele mai importante companii din industria română de apărare care derulează exporturi semnificative.

5 Comments

  • Pana la urma cea mai buna solutie financiara vs. performante!
    Sincer nu cred ca afacerea propusa anul trecut cu o carca de bani vreo 100+ milioane USD pentru toate cele 21 de IAR 99 merita efortul financiar.
    Si asa 2.7 milioane pe aparat nu este chiar ieftin dar va aduce Soimul atat cat se poate la zi macar in ceea ce priveste avionica.
    Daca cumva in pretul asta primeste si un IRST in bot ar fi de vis si intr-adevar ar putea sa efectueze ceva misiuni aer-aer/ aer – sol noua versiune de IAR 99 – conversie la F 16 sa ii spunem Soim MKII.

  • Eu unul am o teama curiozitate cand vad cuvantul “modernizare”. Am impresia ca ascunde incapacitatea noastra actuala de a produce un IAR99 nou de la 0. Cand vorbim de modernizare in general vorbim de partea de avionica si nu de partea mecanica. Indiferent de ce ai pune pe el la partea de “electronica” partea mecanica ramane cea veche si nu poti sa nu te intrebi cam cat vom mai putea “trage” de ele. La un moment dat ne vor trebui avioane noi.

    • La un moment dat ne vor trebui avioane noi dar nu acum – IAR 99 este daca vrei M 345 produs local nu rupe gur atargului dar pilotii reusesc sa se antreneze cu el si sa faca trecerea pe supresonice. Sigur IAR 99 nu este M 346 dar nici nu aveam asteptarile acestea.
      La partea mecanica nu cred ca o sa se intervina prea mult ca o sa coste mult mai mult si impune reproiectare de detaliu ori la un lot de 21 de avioane IAR 99 nu prea merita.

      • Eu, daca as fi fost in locul statului, as fi investit in fabrica de la Craiova, ca sa poata produce din nou avioane de la 0. Exista o piata pentru avioane de genul asta unde nu sunt mult modele din care sa poti alege: in afara de M346, Hawk-ul britanic sau Albastros-ul cehesc, nu prea mai stiu sa fie si alte modele pe piata la ora actuala(bine exclud de aici modelele rusesti sau chineze din motive evidente).

Leave a Reply to bojan marius X

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: