Aviaţie

EF-18 Hornet spaniol in apus de soare, BIAS 2016

Hornet in apus de soare… Nu prea fac eu fotografii, dar asta cica ar fi una. Si are noroc: ma pregateam sa inchid camera si s-o indes in rucsac, sigur ca nu mai face fata.

EF-18 Hornet la BIAS 2016

EF-18 Hornet la BIAS 2016

Cu tristete, am ridicat-o pentru o ultima data si am… facut-o pe dumneaei. Ca sa fiu sincer, un +3 la contrast si un crop infim. Batranica Olympus E410 cu 150 mm inca mai poate. Inca si mai ales… uneori.

Asta a fost, dar va ramane.

 

Iulian Iamandi

16 Comments

  • Poza e, fara indoiala,interesant realizata.Dar totusi care sunt impresiile personale despre salon?Nu ma intereseaza organizarea sau senzationalitati ziaristice ci aparatele in sine.

    • Hornetul nimic deosebit, sa scremut inutil sa ne arate condensarea, zbura pe distante mari ca sa compenseze nevoia de viteza mare, folosea motoarele intens la urcare cat si la coborare ca sa-si mentina portanta in spatiul restrans, ma asteptam sa fie mai spectaculos asa cum yankeii se lauda cu el (stiu, asta era portughez) per total mult zgomot pentru nimic.
      Su-27, o varianta mai veche dar se vede eleganta, un adevarat ului, imens, grav, puternic peste masura, o capacitate de urcare fantastica de la sub viteza la inaltimi mari intr-o clipita, coborari de la acele inaltimi fara nici un zgomot de motoare ci numai suieratul vantului, planare aproape ca un planor, o puternica fantastica in motoare in care recupereaza viteza usor, singurul avion supersonic care a facut spectacolul numai in zona vizuala a publicului fara a avea nevoie de spatiu pana la pitesti sau constanta si cireasa de pe tort, pozele la mansa, uh.

      • @ Kala – Hornet-ul tocmai aici este bun la viteze joase si unghiuri mari de atac, aici este la fel de bun sau chiar mai bun decat MIG 29 A/B deci nu stiu daca am privit demonstratia cu aceeasi ochi.
        Acum in ceea ce priveste scolile de pilotaj mie imi pare ca cei din NATo in general sunt mault mai cuminti cu exceptia USA, Franta, Germaia si Marea Britanie.
        Esticii fostii membri din Tratatul de la Varsovia sunt mult mai obisnuiti sa duca avianele la limita anvelopei de zbor.

        • Singurele americanesti care totusi le apreciez e horneti si a-10, avioane care merita loate in seama. Eu personal chiar am ramas dezamagit ca la cat sa chinuit marele si formidabilul comander portughez sa ne arate un condes, la cat a mai stresat avionul, la cat fortaj a bagat, hai ca ziua mai intele ca a fost prea cald dar nici seara sa nu-i mearga, a fost un condens dar mai mult un abur chinuit pe cand Su-27 facea condens fara prea mult deranj, si cand te gandesti ca ukrainienii au venit mai mult ca sa-si arate loialitatea pentru licurici fara sa-l intereseze spectacolul.
          In schimb ce ma deranjat e cum americanii si-au prezentat ragaliile de f-15, cu soldati inarmati si cu poze in care numai pitipoancele se puteau forografia ajutati de bravii piloti (chiloti) yankei care le ‘ajuta’sa sara gardul. In fine am mai multe intamplari de povestit de acolo. Una tare la acel fantastic avion care ne apara pe noi furnicile cu ozn-ul deasupra otan.

            • @Marius, poate ca nu am fost prea atent cand a spus comentatorul , oricum nu asta ma interesa ci cat lau laudat dar nu prea a fost nimic de capul lui, nici de pilot nici de avion. Si albatrosul sa ridicat la un nivel ca f -ul.

              • Faptul ca tu ai inclinatii catre rusi, nu inseamna ca ai dreptate pentru ca asa crezi tu.

                Nu minimaliza evolutiile tuturor, in favoarea avionului rusesc, ca o dai in propaganda pro rusa.

                Hornetul a fost o prezenta apreciata de catre restul publicului, scazandu-te pe tine.

                Nu stiu la ce zici Albatros. Sper ca nu este vorba din nou de o neatentie la ce au anuntat prezentatorii.

                Banuiesc ca te referi la ALCA. Alcele, cum le a botezat grupul nostru, au evoluat foarte spectaculos.

                • Iulian, am sa devin mai explicit inainte de a fi acuzat.
                  Am fost acolo ca toata lumea.
                  Mai sus am eplicat cateva diferente pe care le-am vazut si in care una spunea prezenatatorul si alta se intampla.
                  Am specificat clar cum Su-27 (ukrainean de altfel) ce facea, nu i s-a adus nici o lauda in avans, nu cred ca a avut nici macar un program prea bine stabilit, cred ca pilotul a avut mai mult un program liber fara prea multe evolutii la capacitatea lui reala. Inca nu am vazut alte evolutii ale pilotului si a avionului in alte locatii ca sa fac comparatii cu cele de la BIAS dar asa simple cum au fost au demonstrat ca avionul e de neegalat, nu mai intru in detalii de familia Suhoi unde in Syria era un clip pe you tube care imi pare rau ca nu l-am salvat in care in contra poartida zbura cu Mi-24 la altitudini foarte joase cu viteza foarte mica si isi facea treaba de-ti crea impresia ca era elicopeter, acolo si-a aratat ca acele mult hulitele manevre in care americanizatii fac misto, se doveau arta si maiestrie.
                  Acum sa vb. de F-18.
                  Eu personal chiar m-am asteptat la o evolutie tipic pe masura laudaroseniilor yankee, cunosc avionul bine, si ma repet f-18 si A-10 consider avioanele de top ale sua, (PS. F-35 probleme reclamate de Japonia).
                  Unde a fost evolutia mult laudata, nu neg ca avionul nu zboara bine, sau nu e capabil de zbor, dar ‘rapaciuga’ aia veche de Su-27 se intorcea la 360 in fata ochilor, evolua in fata ochilor, tot ce a facut era la vedera publicului, f-ul ca sa treaca razant subsonic pe linie dreapta am asteptat ceva, chiar nu stiu unde ajunsese ca sa isi faca vant. Urcatul si apoi punctul zero e gravitatie, Suhoiul statea si apoi cobora perpendicaular cu solul, f-ul urca si apoi paralel cu solul cobora, iar treaba aia cu condensul, hai am zis ca poate la amiaza era prea multi cu celsius, aer uscat, soare prea puternic, dar nici spre inserat nu prea am vazut acel condes si trebuie sa recunosti ca comentatorul atat de mult a pus accent pe acel condens ca si el a lasat-o mai moale dupa un timp.
                  Pe Marius Fencea il apreciez foarte mult, el si in ca vreo doi care chiar cunosc armament (eu sunt numai pe zona avioane) stie multe, dar am vazut clipuri in care F-ul se da de pamant incercand sa imite avioanele rusesti la limita de viteza.
                  Curios e ca daca F-22 e asa de bun, de ce yankeii simt nevoia sa evolueze in zbor si sa copie ce fac rusnacii cu Suhoiurile si Mig-urile in spectacole, chiar nu-i vad rostul.
                  Acum punctul:
                  1. Astept de la tine in primul rand, ai facut un fel de promisiune ca ne vei detalia ceva aspecte pe care tu le-ai vazut la cele doua avioane, restul ies din ecuatie.
                  2. De ce cele 2 F-15 nu au zburat, nu au fost lasati vizitatorii sa urce in ele, sa faca fotografii langa ele.
                  3. De ce americanii trebuiau sa-si etaleze cei doi pacalici de soldati inarmati langa acele F-uri, unde era amenintarea. Si ceilalti erau cu avioane la fel de MILITARE dar nu era nic un paznic inarmat. Personal m-am simtit cotropit, acolo vin oameni pasnici, e un miting aviatic si nu o baza militara, si se stie ca romanul nu are mentalitate de sinucigas, macar sa nu fi stat chiar asa la vedere daca erau asa speriati ca cineva le arunca ragaliile in aer., plus ca poze aveau voie si ma repet numai pasaricile purtate in brate peste gard, ce fel de soldati sunt aia si ce fel de verticaliate au ca soldati.
                  4. Avionul AWACS NATO+OTAN, am intrebat cioroil care la fel deborda de o mandrie imensa cand venei psaricile sa faca poze cu bravii soldati americani, ce inseamna nato, ce rol au ei, care sunt atributiunile lor si in primul rand cine e inamicul. Nu-ti spun ce comportament arogant si de sus a avut, unde e profesionalismul, unde e caracterul de soldat bine calit si veritical, unde e raspunsul hotarat ca soldat si pozitiv cu credinta lui. O ‘curva’ platita ca sa dea bine la prostime, si tinut pe banii fraierilor (parerea mea personala care foate fi editata). Raspunsul dupa ce el a spus ca NATO e cea mai mare armata din lume si detine baze in toata lumea, atunci eu l-am intrebat clar, pai daca sunteti in toata lumea, cine mai e inamcul, poate intelegi clar la cine m-am referit. Astea sunt intrebari firesti adresate cinstit adresate unui astfel de soldat, si de ce sa nu i le adressez atata timp cat ei se considera aparatorii mei nealesi de mine.
                  Astept totusi niste pareri pertinente, cat despre Anla sper ca si-a revenit.
                  P.S. ca sa ma faci propagandist, nu inteleg de ce , Su-27 e Ukrainean.

                  Pe celalalt site era unul Danny (parca cu doi de n), numai daca aminteai ceva de rusi si la mare distanta, iti infigea cutitul in tine, un propagandist american care ducea a pshiotic, era cel mai activ comentator fara prea multe cunostinte militare, si era atat de apreciat de catre conducerea site-ului, sper sa nu ajungem aici.

                  • Suhoi Su-27 este rusesc. Sovietic la nascare.

                    Tu lauzi produsul rusesc.

                    Ca s a nimerit sa fie zburat de ucrainieni, care il au in dotare in urma destramarii URSS… Nu schimba cu nimic, nimic. Tot sovietic/rusesc ramane. 🙂

      • kala n-are asta treaba cu hornetul
        acelasi avion e folosit si de blue angels 🙂
        de putut putea sa arate foarte multe, gen https://www.youtube.com/watch?v=Iyzy-MatUzM
        condens face usor din cauza vortexurilor de la lex

        cre ca asa si-a pregatit pilotul exercitiul, sunt unele chestii care sunt remarcabile pentru ca se produc intr-adevar doar in raza vizuala – cum a fost demonstratia dlui stancu din 2014 cred
        sau cum a fost la penultimul le bourget su35

        acuma nu stii la cate avioane au fost in aer – cine stie cum au primit aprobarile

        • Fiecare are o doza de subiectivitate,altfel n-am fi oameni.Dar nu stiu de ce unii mai au reminiscente ale statului totalitar,aceea cu o singura parere, tare draga cuiva.

  • Pai…

    Eu m am ofticat ca nu a zburat Gripen. A sosit si s a stricat.

    Si si mai ofticat fost ca Mirage 2000 a fost doar expus static. Stiam din timp ca asa va fi, dar tot m am ofticat.

    ALCA mi au dat ochii peste cap.

    Hornetul a avut agresivitate.

    Etc… Of sper sa gasesc timp sa scriu la sentiment. 🙂

    • – Stii cat se lauda SAAB cu disponibilitatea de misiune a Gripen… 😉 nu totul este ca in brosuri nici la suedezi.
      Din ceasta cauza armatele NATO calculeaza disponibilitatea de misiune la 65% din flota…..se pare ca au dreptate….

  • Salut! Foarte frumoasa fotografia, numai buna de background pentru desktop.
    Cum pot face rost de o varianta cu semnatura aia de jos mai mica(si fara blazonul resboiu) ? Ii ia mult din valoare fotografiei…

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: