Diverse

Duminica dimineata (26.02.2012)

Poze cu remorcherul salvator Grozavul, participant la misiunile de sprijin pentru populatia sinistrată:

Remorcherul Grozavul - 1

Remorcherul Grozavul - 2

Remorcherul Grozavul - 3

 

Remorcherul Grozavul - 4

Remorcherul Grozavul - 5

Remorcherul Grozavul - 6

COMUNICAT DE PRESĂ

     Duminică, 5 februarie, ministrul Apărării Naţionale Gabriel Oprea a dispus măsuri pentru executarea unei misiuni de intervenţie a remorcherului maritim de salvare Grozavul, pentru spargerea gheţii pe canalul Sulina. Nava militară va părăsi în această după-amiază portul Constanţa şi va acţiona începând cu dimineaţa zilei de luni. Nava, al cărei echipaj este format din 40 de marinari, are un deplasament de 2.700 t şi poate interveni pentru spargerea gheţii (cu o grosime de maxim 15 cm) în porturi şi pe Dunăre.

Sursa: Navy.ro

12 Comments

  • “ministrul Apărării Naţionale Gabriel Oprea a dispus “… Dumnezeule mare de ce trebuia neaparat sa ii apara numele bolnavului astuia de tourette aici.

  • Bre dar nava asta ar putea fi folosita si in alt gen de misiuni cum ar fi cele de minare,desigur cu unele modificari dar care sa putea fi facute intr-un timp foarte scurt cu mai mult sau mai putine improvizatii?

        • Eu am auzit ca e o nava buna pentru misiunile pe care trebuie sa le indeplineasca. Acum, desigur ca de-ar fi nou-nouta, plina de electronica aparuta ieri si ar avea o punte heliport, ar fi si mai bine…

          Cat despre adaptarea pentru misiuni de lupta si gluma ta cu portavionul de buzunar, ma bag si eu: port-mini-uav-uri! 🙂

          • Pei bre Irakienii faceau operatiuni de minare cu yacht-uri,nave de pescuit etc.Chiar in 2003 a fost capturat un astfel de vas plin cu mine care se apucase sa le planteze prin apele kuweitiene.

            Noi cu remocrcherul Grozavul si celelalte 3 nave sora de ce nu am putea face la fel.

            • Trei? Parca mai era doar inca un remorcher salvator si inca o nava de pe site-ul navy.ro mai semana cu el. Sub ea scria ca ar fi tanc petrolier (?)… nu mai retin.

              • Da ai dreptate am facut io o confuzie,dupa ce m-am documentat pe goagal aflai ca dupa acelasi proiect au mai fost construite navele Hercules si Perseus,Hercules apartine de MApN iar Perseus se afla la Galati,in mod eronat am crezul ca si Viteazul ar fi in aceiasi clasa cu cu Grozavul,nu este si nici macar nu se mai afla in serviciu.

                • si eu stiam ca doar grozavul a mai ramas activ. din pacate suntem jenibili la tot ce tine de interesul si respectul pentru si fata de armata. bataie de joc in ce hal am ajuns – armata romana la ora actuala este una complet schilodita si handicapata (sa fi in situatia in care sa nu iti poti apara iesirea la mare sau spatiul aerian!). sunt constient ca Romania nu isi permite sa detina o flota puternica de suprafata, dar intrebarea este chiar am avea nevoie de asa ceva? spun asta ptr.ca ptr. misiunile de interdictie maritima daca ar fi achizitionate 3-4 submarine disel – elctric si ar fi modernizate cele 3 fregate, Romania ar fi cu adevarat o putere la marea neagra. cat ar costa asta? eu zic ca foarte putin comparand cu castigul de securitate si credibilitate in zona. dar ne lovim de acelasi lucru, si anume cine sa gandeasca o astfel de strategie, cine sa o sustina, cine sa o puna in aplicare?

              • sunt patru :
                -doua Mapn
                – Remorcherul Maritim de Salvare si Scafandri ( cel care a fost pe canalul Sulina )4800cp
                – Nava hidrografică maritimă Cpt. cdor Alexandru Cătuneanu (4800cp)
                -unul ARSVOM
                – Remorcherul Maritim HERCULES (6600 cp)
                -unul AFDJ
                -Remorcherul Maritim PERSEUS( 6600 cp)

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: