Aviaţie

Doua Super Hornet in Brazilia. O fi vreun semn?

Super Hornet în Brazilia

Zilele trecute un spotter brazilian trimisese două poze şi un mail unuia dintre cele mai importante site-uri braziliene dedicate aviaţiei. Omul anunţa că a văzut (şi pozat) două avioane americane biloc de tipul Super Hornet pe un aeroport brazilinian.

După cum ştim, în competiţia FX-2 pentru dotarea Forţelor Aeriene Braziliene cu 36 avioane multirol, Super Bug-ul este unul dintre  canditaţi.

Mai nou, a apărut şi un filmulete de pe acolo:

15 Comments

        • Stati voi linistiti. Faptul ca sunt deja la a doua competitie FX i-a ajutat foarte mult pe brazilieni, au avut o gramada de castigat din toate partile, chiar daca nu au cumparat inca nimic…

  • Eu insa cred ca F18 au sanse deoarece portavioanele primite de la americani sunt deja echipate si configurate pt. F18.

    Sau nu-i asa?

    Daca iau orice altceva, vor trebui sa faca unele modificari… Acum, de vazut cu ce offset se compara.

    • Marius Z., Brazilia nu a primit portavioane de la americani. Opereaza pe Foch sau Clemanceau, cumparat de la francezi, imi scapa la ora asta pe care din ele.

      • Eu am inteles ca sunt discutii sa ia 1 sau 2 decomisionate de la SUA. In contextul asta ma gandeam la Hornet.

        Daca e portavion francez, atunci sa mearga si pe aviatie franceza…

        • Nu. Vor proiecta si construi loco, dar cu know how & co. de la francezi, 1 sau 2 portavioane, despre care chiar la un moment dat se discuta daca sa aiba propulsoare nucleare sau clasice. Cel mai probabil, vom afla mai multe despre sistemul de propulsie al viitoarelor portavioane ale Braziliei dupa rezultatele ce vor fi obtinute de propulsorul nuclear pe care il dezvolta in prezent in parteneriat cu Franta, pentru echiparea viitoarei clase de submarine nucleare de atac braziliene derivata din clasa Scorpene.

    • Si, in ceea ce priveste Brazilia, offsetul pentru ei deja a inceput. Participantii la FX-2 investesc preventiv in Brazilia de ani buni si este mare concurenta intre ei… chiar nu trece o saptamana fara sa citesc de vreo investitie din partea vreunuia interesat.

    • Intr-adevar nu e o alegere rea dar nici cea mai buna….Rafale sau Typhoon ar putea fi oricand mai bune la orice face Super Bug-ul acum depinde si de orientarea Braziliei in domeniul aliantelor….aici politica externa face diferenta.
      Ce e foarte interesant este ca un contract de 36 de avioane face atatea valuri in timp ce unul de 48 de aparate cate ar avea nevoie Romania nu reuseste sa scoata pe nimeni la inaintare in afara de SAAB cu ale lor propunei…..
      Cam miroase a blat faza cu multirolul romanesc de generatia a 4-a sau 4.5?! Cred ca asteptam de prea multisor timp sa ne bage USA pe gat o galusca si staaaaaaaaammmmmm pana nu vom mai avea piloti de supersonice.
      Ca asa e la noi!

      • Dupa cum s-a vazut, noi nu vorbim. Daca am face-o, am renunta la bun simt si la prieteniile cu acei oameni deosebiti. Asta, legat de pilotii de pe supersonice, dar si de cei de pe subsonice. Oricum, ii tratam la fel pe prietenii nostri indiferent de la ce arma sunt: cu respect si discretie. Daca urmaream sa dam “senzationale” si sa ne bucuram doua zile de ce am facut, facandu-i pe cei implicati sa se supere si sa aiba de suferit, plus ca ne-am fi pus in situatii complicate sursele… am fi cazut mult in ochii celor care ne citesc. In fine, sunt niste gafe mari “undeva” dar prefer sa nu mai se lase cu cearta si poate ii va ajunge la urechi prin alte surse ce situatie de rahat a creat tinand mortis sa faca publice “maaarile” informatii pe care le aflase. Atunci cand a pornit la drum, a uitat sa se “inspire” (vedeti ca nu am mai zis clonat?) si din discretia marca Resboiu.

        Despre blat… si un orb poate sa vada ce teapa e o achizitie pe modelul stiut pana acum, de avioane F-16. Exista variante mai avantajoase si mai cinstite. Gripenii de abia asteapta un semn, avioanele Hornet/Super Hornet ar fi fantastice pentru ce ne trebuie, Ucraina si Rusia s-ar teme de Taifunii nostri, iar cu patru escadrile de Rafale am domina regiunea. Incapatanarile unui presedinte au dus la indepartarea de Franta si ratarea unor contracte care ne-ar fi facut puternici, ori macar ne-ar fi adus la o stare de normal, iar dincolo de asta… incapatanarea acestui om ne impinge la implorarea americanilor sa ne serveasca o teapa. Sa dea dracu daca mai inteleg ceva, daca e ceva logic, daca pricep de ce the chosen one nu tine cu tara.

        Acum, legat de Brazilia, treaba nu se rezuma la cele 36 de avioane. Asta este doar varful icebergului, chiar si numai pe felia de avioane multirol. De fapt, se urmareste ajungerea la 110 astfel de avioane in viitor, restul fiind asamblate loco si pe intr-un timp indelungat. Despre restul aspectelor e mult de vorbit/scris. Ar fi un studiu grasut, cu cateva degete de pagini, daca am analiza nu numai achizitiile si necesitatile in ceea ce priveste fiecare sistem de armament din fiecare categorie de arme, industria militara, cercetarea si productia directa sau conexa, factorii legati de economia si geopolitica regiunii si necesitatea protejarii intereselor Braziliei si tarilor care ii vor deveni vasale.

        • Pai si noi, ca nevoi, tot la 110-120 am fi, asa cum s-a calculat pentru MIG21 Lancer. Si strategia ar fi trebuit sa fie tot pe acolo, ca si Brazilia (bineinteles fara portavioane)…

          Dar la omu’ sarac nici boii nu trag iar daca de obisnuiesti cu ideea si nu faci nimic, sarac ramai pe veci!

        • Prin anii 1990 se estima ca necesarul de avioane de lupta al Romaniei este in jur de 180-200(110 Lancer+10-20 MiG-29+doua escadrile IAR-93 modernizate+IAR-99),costurile foarte mari si situatia economica facea imposibila aplicarea strategiei asteia.

          De prin 1999-2000 sa mers pe o strategie care estima ca necesarul de avioane de lupta al Romaniei este undeva la 80-90 de bucati,aproximativ 50 supersonice si aproximativ 40 IAR-99.

          Dar care 48 de avioane?Undeva in 2012-2014 daca se va cumpara ceva atunci se vor lua 16-24 cel mai probabil F-16,efectiv nu vad de unde bani,la alocari bugetare pentru aparare de aproximativ 1,5% din PIB,si undeva pe la 10% din buget pentru inzestrare asta inseamna cam 200-300 milioane euro anual,rata anuala pentru 48 de monoreactoare era de aproximativ 300 milioane de euro,pentru 24 probabil ca ar fi 150 milioane,deci asta este solutia pentru urmatorii ani.

          Afacerea F-16,cred io,nu tine strict de tb,tine de trocul Romania-SUA respectiv vreti NATO,luati F-16+Bechtel+…

          De F-16 ca viitor avion pentru Romania se vorbeste de pe la sfarsitul anilor 1990,si nu intamplator.

          Romania daca va avea un avion european acesta va fi viitorul proiect franco-britanic de UCAV-multirol de generatia a 6 a,care cel mai probabil va fi transformat intr-un program European,pe care il vor baga pe gat membrilor UE,bine la momentul ala este foarte posibil ca Armata Romana sa nu mai existe in forma actuala,ci ca o parte componenta a unei armate confederate europene.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: