Aviaţie

Doua F-16 americane au aterizat de urgenta, la zece minute distanta, pe Sioux Falls Regional Airport

F-16s landing at Sioux Falls Regional Airport

F-16 cu buba, aterizând pe Sioux Falls Regional Airport

Două paseri americane tip F-16 au aterizat cu bine pe Sioux Falls Regional Airport, după ce amândouă – dar separat – au avut probleme mecanice, ne anunţă Lt. Col. Reid Christopherson de la South Dakota Air National Guard.

“Each identified a system that was not operating on 100 percent, and in accordance with their established procedures, they declared in-flight emergencies and returned to the base,” 

“It was a normal landing – now it is up to the maintenance.”


Avioanele F-16 au aterizat la o diferenţă de zece minute unul de celălalt, pe la ora 11 a.m.

Christopherson a mai spus că toată treaba a fost doar o coincidenţă..

Sursa: Argus Leader

– Iulian Iamandi –

 

10 Comments

  • Prevad ca la ce paseri ne vom lua, vom intampina si noi ceva de genul… macar sa fie asa si sa nu se lase cu “caderi libere”

    • fii serios 🙁
      ale noastre, ca si fetele batrane la balul satului, or sa reazeme teracota, nu or sa zboare 🙁
      ce sa le luam ? ce sa facem cu ele ? daca vrem avioane batrane “revitalizate”, poate fac ceva cu 29-le de la constantza, alea “stocate”, dar care nu mai au motoare ca le-am vandut la polonezi, si le duc cu 10-15 mil / avion la standardul SMT 0 care cica sunt dispusi si la avionica de la tertze partzi

      • Pai ar fi tare frumso, ar fi un vis pentru piloti sa simta doua motoare in loc de unul.
        Si sa fim seriosi din nou, un f-16 nici pe departe nu e un Mig-29.
        Sper sa le vin amintea la cap la socialistii astia si sa puna mana sa le faca RK la toate Mig-29, pentru ca si pilotii romani doresc sa simta o mnsa mai robusta in mana decat parlitorile alea de f-16.

        • cu toate ca risc sa te supar,o sa amintesc putin ,basic ,cam ..cum se duce lupta aeriana astazi ,ptr o forta aeriana ca a noastra
          nu avem bombardiere ,sau avioane ca sa le escortam,asa ca nu avem nevoie de vanatori cu multa tractiune si putina aripa ca sa stea sa se bata,gen mig 29,f 15
          de la sol se alerteaza ca vin formatii inamice,se decoleaza pe directie de interceptare,poate fi jos sus ,cum or fi dirijati de la sol,se pun radarele aeronavelor pe cautare,se localizeaza nr maxim de tinte si se lanseaza ,se asteapta ghidarea rachetelor pana la tinta ,sau cat e necesar ptr rachetele care nu au nevoie ptr ghidare pana la tinta si se face drum intors
          chiar daca faci combat air patrol si identifici platforme considerate de valoare superioara ,nu e obligatoriu sa angajezi lupta,transmiti ptr ca ce de la sol sa poata coordona riposta si poti sa pleci
          si aici vezi tu f 16 o face mult mai bine decat mig 29 dn moment ce si varianta baza poate lansa toate rachetele ghidate intr-o singura salva,si mig-urile 29 doar una maxim 2 simultan(nu ma refer la variantele mai noi,ci strict la cele pe care le aveam),putand lansa doar autoghidatele deodata,dar ptr ce ca keops-ul nu-ti acopera un camp suficient de mare ptr distanta scurta pe care o are
          se pun daca o sa observicu atentie ,cam pe toate avioanele de vanatoare,numai 2 autoghidate infrarosu de lupta apropiata,ptr situatia in care aparatele sunt surprinse ,ca sa aiba situatie de back-up cu ce lupta
          asa ca fanteziile noastre cu lupte manevrand unul la 3 km de celalalt,casa conteze puterea motoarelor si raza virajelor sunt fantezii
          daca su 27 era considerat de rusi mai bine decat mig 29 ,era tocmai ptr radarul mult mai capabil,din moment ce mig 29 urca mult mai repede decat su 27

        • mig29a ale noastre intr-adevar au fost niste avioane cam chelutze
          dar la smt se laudasera astia ca pun aproape orice pe el, inclusiv radare si alte ghidushii de avion aduse de tine, si pretul era de 10-15 mil de coco, pornind de la mig29A/B
          si din ce vechituri avem prin ograda, si cumpara cu putini bani the best of both worlds, la avioanele alea daca nu-s inca muci de la statul in soare langa mare, luate motoarele alea cu resursa mai mare, facut RK si upgradele la standardul smt cu rusii, si electrocasnicele de bord de la evrei, si ar iesi poate o treaba cu care sa ne mai amagim cativa ani ca avem doua escadrile
          asa cu f16 din seriile vechi, de vreme ce si olandezii si belgienii care le-au asamblat canibalizeaza avioane pentru piese de schimb, asta am face si noi

          Inteleg ca un mig29a poate fi dat jos usor de un pilot skilled de lancer C (caruia nu i se zice sa zboare doar rectiliniu, ca sa nu ii sara niturile) doar pentru ca e mai usor sa intorci capul, degeaba intoarce mult mai bine avionul
          De folosit avionul in inferioritate numerica si de scos max ce se poate scoate din el, evreii de cand se caftesc cu arabii cam asta au facut, toate electrocasnicele lor de bord, rachete etc pentru asta au fost proiectate, americanii se bazeaza mult si pe cantitate si pe avioane specializate, lucru pe care noi clar nu ni-l permitem, sa avem pe langa cateva sute de f16 si avioane de escorta, jammere, awacs

          de aia ziceam ca asa rupti in fund cum suntem, asa ceva ar fi solutia cea mai buna
          si polonezii zboara mig29 modernizat de eads, mai sunt tari nato care opereaza elicoptere rusesti, acuma cand au fost astea doua mi-8 la leningrad la reparatii nu s-a suparat nimeni vad

          de fapt cred ca urmatorii ani o sa fie probleme si cu banii pentru bocanci – ce ne facem noi iluzii aici

        • @kala: aviatia militara nu prea e aeroclub. Avioanele se cumpara functie de necesitatile de aparare a tarii nu de ce doresc sa simta pilotii. Lasand la o parte asta, modernizate cu cap MiG-urile 29 ar fi putut sa se constituie intr-o platforma antiaeriana capabila. Ceea ce-l face pe 29 deosebit de alte aparate e raportul tractiune-greutate extrem de favorabil care ii permiteau o decolare extrem de scurta. MiG-urile 29 trebuiau modernizate (eventual in parteneriat cu alti operatori pt. pret mai scazut) si s-ar fi achitat foarte bine in rol de “point-defense fighter”. Platforma e foarte buna pentru asa ceva si ghinionul MiG-ului 29 a fost nu ca e un avion prost ci pt. ca s-a incercat cu indarjire transformarea lui in camion de bombe cand el e un pur sange. Asa ca…magistrala de date noua, radar nou-nout si alte electronice noi, motoare noi, 2 rachete cu raza scurta si 2 cu raza medie (de ultima generatie) si ai interceptorul aproape perfect. Iar in completare F-uri 16 la orice mana pe post de caratoare de bombe si vanatori de back-up.

          • eu nu vreau sa par ca sunt impotriva mig-ului 29 adus la nivel sniper
            dar cei care spun,ca era bine samd ,uita istoricul programului sniper ,sau n-au citit in acea perioada
            ptr ale noastre ,se prevedea pastrarea radarului si a keops-ului,modificarile incluzand doar avionica ,cu magistrale de date noi samd
            doar atat
            ptr modificari ptr alte tari se incerca sa serveasca drept demonstrator tehnologic ptr aerostar,poate incluzand si alte modificari
            ptr ale noastre ,modificarile ar fi fost mult mai mici decat ale sniperului,pe de o parte ptr ca nu necesita si ptr ca nu era atat de “integrata”mentenanta precum ptr mig 21

            • sniperul e un program depasit prin simplul fapt ca dateaza de 10 ani. 10 ani in care s-au schimbat multe in special pe partea de electronica. Acum, nu stiu in ce masura MiG-urile romanesti se mai preteaza la vreo modernizare, e foarte posibil ca depozitarea improprie a afectat iremediabil cam toate sistemele de bord (electric/pneumatic/hidraulic/etansare rezervoare/piese si etansari din cauciuc) si chiar structura de rezistenta astfel incat din cauza neglinjentei cu care au fost practic depozitate ca stocate nu se poate spune, probabil nu mai e mare lucru de recuperat din ele. Dar altfel spus, probabil in configuratia de interceptor specializat (deci nu multirol) complementar unui sistem de rachete antiaeriene cu raza lunga de actiune, platforma MiG-29 adusa la zi ar face figura frumoasa chiar si in zilele noastre. F-ul 16 pe de alta parte probabil nu e atat de performant ca vanator dar s-a dovedit mult mai versatil. De Gripen nu stiu ce sa zic. Pe hartie performantele arata bine. Cu certitudine marketingul ii exagereaza mult capacitatile insa. Pentru o tara aflata fix in linia I cum e Romania parca as prefera un duo de aparate puternice si verificate. Cam cum au polonezii de exemplu. Sprijinite eventual in linia a 2-a de aparate de superioritate gen F-15, eventual F-22 (care ar apartine oricum unchiului celui mare) dislocate dupa necesitati.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: