Şeful aviaţiei bulgare a confirmat că în Mai vor mai fi disponibile doar două avioane MiG-29, treabă care pune sub semnul întrebării posibilitatea continuării misiunilor de luptă.
Minunat. Parcă simţim curent dinspre flancul bulgar. E o gaură mare în cerul lor.
Iaca ce declară general-maior Rumen Radev, comandantul Forţelor Aeriene Bulgare:
“This is my biggest fear. This problem is reduced to the long direction of the Ministry of Defence as well as the previous one, with numerous reports to all Defence Counceil. Apparently, the problem is finding funds. It comes to repairs of aircraft engines and other components in the aircraft, but take time. Not only the money factor, and time and technology. Yes, unfortunately left with two aircraft.”
Aşadar, dragi tovarăşi, e castraveţie situaţia!
Pe model Vali Stan, să mai urmărim o declaraţie de-a generalului Radev:
“This means that we have to take tough decisions. Whether you disable duty or carry it with extremely limited, almost negligible, preparation of several people. They have no way to lead because airplanes are on duty. Option is off on training missions and extension of their training, wich for me is extremely dangerous.”
Acum, că ruşii au erodat ce mai rămăsese din aviaţia de vânătoare a Bulgariei, poate că ar trebui să ne întreb cât o vor mai duce avioanele… Turciei.
Dar să lăsăm miştourile şi să mai servim un citat din gospodin Radev:
“Ths is not a problem of the Air Force. This is not a problem of the Ministry of Defense. It is a problem of the government and parliament. This is a problem of our international policy. This is a problem of loyalty to NATO. For the true loyalty is to provide conditions and to accept combat elements. True loyalty, unde the Charter of NATO is to ensure abilities to be able firstly to ensure its sovereignty and secondly – as to contribute to the sovereignty of others, in case of crisis. Really looking solution to this issue. These are irreversible processes.”
Noroc că vorbele lui Radev sunt în engleza de google translate, că de le-aş fi citit în română aş fi zis că sunt de pe la noi din bătătură.
Sursa: Aero
– Iulian Iamandi –
Si se mai vaitau unii prin alte parti ca o sa vin bulgarii sa ne faca politie aeriana. Momentan noi le-o facem. Aferim.
Poate se milogesc portughezii si ii baga si pe bulgari la valoare…
Si noi cate Lancere gata de lupta la o adica mai avem? Din cele care mai sunt cate se ridica la o alarma? O intrebare sincera, chiar nu am idee. Eu zic ca atat Romania cat si Bulgaria in momentul de fata nu prea mai au cum sa raspunda pe deplin la un atac aerian…
30-40 de bucati care baga cam 70-80 de ore de zbor in serviciul de lupta politie aeriana… alea care mai pot.
Asta- te referi la LanceR-uri?! Cred ca din pacate pentru RoAF sunt ceva mult mai putine, sa spunem merci daca mai sunt 20 active.
Si eu am creyut mai in vara ca mai avem LanceR- A-uri in serviciu activ si am aflat ca ioc si ca defapt ce am vazut eu la Luna erau trase pe pista ca dau bine in poze……
marius sunt 20 cel putin
cre ca iulian le-a si numarat cand au plecat de la borcea la constanta
doua din ele sunt dupa rk la aerostar o dubla si 6824 care a ramas la rk dupa portile deschise de la bacau, eu intelesesem ca fabrica le da 500 de ore, si onor ministrul zicea 10 ani, inseamna ca probabil socotesc 50 de ore pe an de avion oricum jalnic de putin
A-urile alea trase pe pista la Luna cred ca sunt fara resursa, dar pareau conservate decent, cu capace la motoare, huse la carlinga, cred ca la o adica ar mai zbura ceva din ele
oricum, mai bine sa murim de grija caprei noastre, nu de a vecinului
@ Paul – si cam care crezi ca este disponibilitatea de misiune a flotei de LanceR-e ajunsa la capatul puterilor si a vietii operationale? Optimist vorbind cred ca 70%-75% este maximul pe care il putem atinge – cam la 76%-78% disponibilitate de misiune se asteapta de la F 16 care oricum ai lua-o este cu o generatie mai tanar.
marius 🙂 pai daca mai sunt doua duble la o escadrila si 10 C-uri
de exemplu de la borcea 6824 si-a consumat ultima ora de resursa cu demonstratia de la porti deschise din iunie 2014, si ieri inca facea probe deci a stat 8 luni la fabrica
ar fi 10, din alea or mai fi la surubarit acolo la baza aeriana
e foarte optimist cred eu 70%
Pai tocmai de aia am scris optimist 70%-75% asta daca toate merg ceas in RoAF.
Sunt mai increzator in 50%-60% da cu expirarea resursei de zbor a MIG-urilor in urmatorii 5-6 ani. Pur si simplu nu cred ca ai cum sa zbori numai 50 de ore de zbor per avion, nu ai cum sa ai in primul rand piloti pregatiti de lupta in conditiile alea,30-35 de ore dezbor pentru un pilot pe an nu il poate califica la gradul de “experimentat” si pana una alta simulator care sa redea zborul adevarat nu cred ca s-a inventat.
Cred ca din mai vor rade sarbii de bulgari de se tavali pe jos ca o sa aive suprematie aeriana in fata castravetilor in raport de 2:1m cel putin la capitolul fulcrum :))))
Daca am fi baieti destepti ne-am orienta sa le facem o oferta vecinilor de la sud de garla si sa le dam rapciugele de f-16 aproape gata modernizate pe aceiasi bani pe care i-am bagat in achizitie si ne-am orienta catre ceva mai serios de atat.
Nu e rea propunerea 🙂 Dar sa vina si ei cu un offset de ceva tone legume pentru noi 🙂 Sa zicem la un avion dat..vreo 3 – 4 vagoane de vinete si gogosari :)))) Asa, asta-i una. A doua treaba : ce-mi aud urechile mie ca niste MiG-uri 29 de la Kogalniceanu au ramas fara motoare? Decat structura.. Unde naiba pleaca motoarele alea? Polonia sau Bulgaria…sau Ukraina? Intreb si eu…
In Polonia. O mana de motoare, anii trecuti.
Probabil ca si pe Resboiu bulgar o sa apara un interviu cu “cel mai bun pilot” bulgar de MiG-29, care o sa le zica sa stea linistiti, ca totul e sub control, ca fortele aeriene bulgare isi pot indeplini misiunea NATO, si daca vreunul o sa zica ca nu-i asa, o sa intre la SPAM 🙂
Ce sa zic, rau e de noi….dar de ei e chiar nasol!
Daca bulgarii ar fi seriosi, insa nu este cazul, ar bate palma cu suedezii pentru Gripen E sau la o adica, chiar si C.
Pana ce isi fac rost de avioane, contra cost, grecii , turcii sau altii din NATO, le pot asigura misiunile de politie aeriana.
Daca ar fi seriosi si la situatia lor economica ar avea o singura optiune: FA-50 Golden Eagle si s-ar alege cu aparate multirol noi la pret mic pentru urmatorii 25-30 ani.
Imi pare rau ca nu am ales si noi aceasta varianta provizorie, sa fi luat 24 bucati de FA-50 Golden Eagle, apoi cand ne mai cautam prin buzunare sau mai strangeam niste bani sa fi luat 48 aparate gen 4++.