Aviaţie

Despre al treilea Suhoi Su-35, acum si cu poze de la Knaapo

Suhoi Su-35 prototipul 3

Knaap a făcut publice fotografii cu al treilea avion Suhoi Su-35, noua generaţie de Flanker-e.

Conform fabricantului, primele două Su-35 au adunat mai mult de 400 ore de zbor şi au confirmat superbele caracteristici ale acestui avion: 1400 km/h la altitudini joase, 2400 km/h la latitudini mari, plafon operaţional de 18 000 metri, 400 kilometri rază a radarului în modul aer-aer, 80 kilometri bătaie a OLS (Optical Locator Station).

Noul radar este capabil de a urmări simultan 30 de ţinte şi poate angaja opt dintre acestea. În modul destinat atacului la sol, poate urmări patru ţinte terestre şi angaja două.

Semnătura radar a noului Flanker a fost redusă de câteva ori comparativ cu avioanele din generaţia a patra, carlinga fiind protejată prin aplicarea unui material compozit electro-conductor în straturi menite sa absoarbă undele radioşi prin reducerea capacităţii de penetrare din partea senzorilor adversarilor.

Perioada de viaţă operaţională a avionului a fost estimată la 6000 ore de zbor de-a lungul a 30 de ani, iar motoarele cu tracţiune vectorială au pensionarea la 4000 de ore.

Suhoi Su-35 prototipul 3... poza 2 🙂

Sursa: Knaapo

12 Comments

  • Ma mir cum poti perfectiona perfectul…scz de pleonasm…in viziunea mea Su 27 era intruchiparea raportului perfect BVR-CAC(close air combat)

    • Su 27 nu era asa de perfect mai ales primele variante ale SU 27 la BVR din cauza radarului erau deficitare, F 15 A fiind si el deficitar, abia cu introducerea F 15 C si a noilor variante de Su 27 aceste avioane au devenit adversari de temut, primele variante depindeau de AWACS si de statiile de la sol prea mult pentru a fi eficiente in lupta.

  • Typhoon tocmai a pierdut pole-position-ul dupa parerea mea la avioanele de generatia 4.5+ sau 4++ cum le spun rusii, desi Typhoon si Rafale au o semnatura radar mai redusa BVR au acum o problema din cauza radarului AESA mult mai puternic de pe SU 35 BM / Flanker E, de-asemenea sistemul optic arata bine pe hartie si promite sa descopere amenintari gen F 22/F 35 in timp util ca pilotul sa pregateasca manevre evazive inainte de a fi F 22-ul in pozitie de lansare racheta.
    Motoarele au posibilitate se pare de a permite supercroaziera si SU 35 sigur la nivel de avionica se va apropia de nivelul de echipare al PAK-FA acum ramane de vazut urmatoarea mutare a Rafale si Typhoon care dupa mine ar trebui sa incorporeze 70% aceleasi tehnologii pentru a le face suficient de ieftine si viabile in decada urmatoare.

  • Su-35 este un avion sub EF mai ales in lupta BVR,acolo unde RCS-ul foarte mare al suhoiului coroborat cu radarul mediocru conul de cautare este 100 grade spre comparatie radarele AESA occidentale au uncon de cautare de 200 grade,la fel si in privinta distantei de detectie acolo unde o tinta de 0,1mp este vazuta de Su-35 de la 70 km in timp ce un EF vede o astfel de tinta de la 90-100 km ca sa nu mai vorbim ca un EF are un RCS de 0,05-0,1 mp iar Su-35 unul de 2-3mp astfel incat EF vede suhoiul de la 130-150 km iar su-35 il vede pe 70 km ca sa nu mai spun de lipsa posibilitatilor de superctoaziera la Flanker care poate zbura in acest regim doar pana la 1,1-1,2 mach inarmat in timp ce Ef atinge 1,5mach inarmat avand astfel o amprenta termica mult mai scazuta la viteze mari,de manevrabilitate da flanker ul are unele avantaje in cea ce priveste rate de viraj sustinute undeva pe la 26 grade secunda dar nu cu prea mult fata de Typhoon care are o rata sustinuta de 24 grade dezavantaj compensat de performantele superioare ale rachetelor IRIS-T ca un off-boresight de 90 grade in timp ce rachetele R-74 au un off-boresight de75-85 grade,dar chiar si asa in privinta ratelor de viraj supersonice EF-ul este recunoscut ca find cele mai bune din lume la fel ca ratele instant acolo unde Eurofighter este creditat cu 34 grade in timp ce Su35 are 28 grade secunda ma rog per total Typhoon cam din orice fel de lupta aeriana pleaca net favorit impotriva Suhoi 35.

    • oricat de superior ar fi EF-ul eu tot pe mana Sukhoiului as merge,.,,mai ales cand de banii unui sg Eurofighter mi-as lua doua Sukhoi SU-35…asa ca oricat ar fi peste Sukhoi din pctul meu de vedere nu se justifica suma de bani(la fel si in cazul americanilor)…

      • si plus de asta diferentele nu sunt uriase intre cele doua aparate in asa fel incat sa poti spune ca DA-EF poate 100% castiga in fata unui SU-35….

    • EF e mai bun ca Su 30, in fata lui Su 35… ma indoiesc,mai ales ca sistemele avionice si armamentul care se testeaza pentru T – 50 va fi folosit si la Su 35. Oricum, teoretic multe putem pune cap la cap si facem concluzii tot teoretice, adevaratele capacitati le vom vedea in razboi ( Sa dea Domnul sa nu stim niciodata. )

      • desi… eu admir mult Rafale francez, un avion foarte capabil, poate mai capabil decit sukhoi, dar Su ( Su 27 ) a fost prima mea dragoste in aviatie…, plus daca ei reusesc sa ” bage ” in Su 35 tot ce promit, iclusiv avionica lui T -50, atunci va fi superior la orice aparat occidental, cu exceptia lui F 22

  • Am uitat sa spun de TWR-ul de 1,15 pt Eurofighter iar Su-35 unul de 1.1 deci din nou Typhoon in avantaj si un alt mare avantaj este dat de racheta Meteor care este cea mai buna racheta de gen din lume.

    • Victor tare ma intreb eu cat de mare acuratete au datele tale tehnice despre Su 35 BM fiindca acesta are tractiune vectoriala, motoarele sunt noi nu imi vine sa cred ca din start va fi sub Typhoon T3, in plus RCS-ul dat de tine este enorm avand in vedere ca s-au aplicat atatea masuri de reducere a lui, inca ceva ce nu ai luat in calcul AESA prezent pe Su 35 BM are si receptoare /emitatoare laterale si din aceea rezultatele tale sunt ceea ce noi numim “happy engineering” ,nu te supara pe mine dar cred ca raportul de sanse intre Typhoon T 3 si Su 35 BM este undeva la 50% poate cu putin avantaj de partea avionului rusesc la aceasta ora pana la introducerea AESA pe varianta europeana.
      Sunt convins ca Typhoon T4 in momentul in care va ingloba si motoare cu tractiune vectoriala o sa fie superior lui Su 35 BM si atunci rusii vor face o a doua serie de Su 35 BM 2 sa ii spunem si tot asa, personal cred ca pana la T 50 PAK FA finalizat mai este cale lunga si 2017 este mai plauzibil pentru primul zbor al modelului de PAK FA de serie dupa care o sa urmeze inca 2 ani de testari cel putin. Intre timp Rusia trebuie sa mizeze pe Su 35 BM si de ce nu pe Su 35 BM cu aripi canard adica modelul Su 37.

  • Victor nu am argumente sa-ti aduc pentru ca Rusii nu sunt asa prieteni cu mine cum esti tu cu europenii, dar sincer ma uimesti de unde scoti asemenea …
    Acest avion a ajuns la un stadiu de frumusete ca incat iti sa-l cumperi numai pentru al admira, iar in razboi e … ca femeia care te cicaleste toata ziua de iti vine sa-i dai una, dar cand te uiti la ea si vezi cat e de frumoasa parca te incalzeste si o lasi sa-si continue cicaleala … c-am asa si cu acest avion, e atat de frumos ca nici nu-ti mai vine sa te razboiesti cu el … plus ca multumeste pe toata lumea la vopsire pentru ca toate trei au avut cei mai buni stilisti: una blonda, una bruneta si ultima roscata …
    Acum sincer nu sunt frumoase de mori aceste avioane?

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: