Aviaţie

Dassault si Saab au spus pas. Eurofighter se implica in FX-3

Eurofighter Typhoon

Concernul Eurofighter va fi singurul producător european de avioane care se va înfrunta cu rivalii americani în cadrul competiţiei sud coreene F-X3. Campania europenilor va fi condusă de această dată de către spaniolii de la EADS CASA.

Saab nu intenţionează să participe la licitaţia din Coreea de Sud, iar Dassaul de asemenea a decis să nu se implice în cursa pentru F-X3.

Coreea de Sud intenţionează să achiziţioneze 60 de avioane de ultimă generaţie şi doreşte ca primul dintre acestea să-i fie livrat în anul 2016.

Competiţia va fi o repetare aproape identică a celei desfăşurate în Japonia, unde F-35A de la Lockheed Martin a învins pe Typhoon, dar şi pe F/A-18E/F de la Boeing. În Coreea de Sud, Boeing participă de data aceasta cu F-15 Silent Eagle în locul Super Hornetului.

Coreea de Sud a modificat adaptat F-X3 pentru a permite participarea la competiţie şi a avioanelor non-stealth, exprimându-şi totuşi interesul în radarele AESA.

Sursa: Aviationweek

Nota redacţiei Resboiu: Felicitări pentru luciditate celor de la Saab şi Dassault Aviation. În Coreea de Sud vor câştiga americanii, oricând şi oricum.

5 Comments

  • Pai lucrurile stau cam asa….se pare ca Dasault nu vrea sa mute intreaga piata a fratelui Typhoon dupa deal-ul din India, mai ales ca si in Corea de Sud americanii au prima sansa.
    SAAB nu are ce oferi net superior lui F 16 si industria Sud Coreana fabrica deja sub licenta acest aparat.
    Typhoon este foarte dornic sa vanda in Asia dupa ce deal-ul cu India a cazut asa ca este o oportunitate pentru ei.
    Silent Eagle are mari sanse sa vanda datorita faptului ca aici in Corea de Sud se opereaza deja F 15, F 35 s-ar putea sa fie totusi invingatorul daca….programul merge bine pana la capat.

    • Care este cea mai avansata varianta de F-16 in serviciul Coreei de Sud? Sincer, nu stiu, ca de la ei m-au interesat mai mult aspecte legate de marina si tancuri. Au Block 52?

      Despre Dassault, cred ca nu este asa cum ai concluzionat tu, pentru ca o ipotetica victorie in Coreea de Sud nu le-ar fi supraaglomerat capacitatile de productie. Daca la aspectul asta te-ai referit.

      Despre invingator, eu pariez pe F-35. Cu toate bubele lui – inclusiv necazul de zilele trecute, cu scurgerea de combustibil – F-35 nu ar reprezenta o problema economica din partea Coreei de Sud. Si-ar permite costul. In plus, deh, e logic si mai mult decat logic, ca americanii vor castiga.

      • La Dasault nu e vorba de capacitati de productie, este vorba de actionarii din spatele celor 2 concerne, aici este faza tare ca EADS are actiuni in ambele barci..

      • http://www.f-16.net/f-16_users_article18.html raspunsul pentru intrebarea ta Iulian….da au F 16 block 52 si inca destul de multe….asa ca Gripen cu greu si-ar putea face acolo un loc. O tara care a luat un tip de avion de-obicei nu mai ia un tip de avion similar decat daca are o afacere foarte buna in spate sau primeste embargo de la primul vanzator ceea ce nu e cazul in Corea de Sud.

  • Acuma…din cate stiu eu suedezii sunt implicati direct in consultanta si subcontractare pentru firmele coreene participante cu propuneri pentru KF-X…
    Ia aruncati o privire aici

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: