Marină

Damen semnează contractul pentru fregatele germane MKS-180

MKS 180

Pe data de 19 iunie 2020, Damen și Biroul Federal Pentru Înzestrare, Tehnologie Informațională și Asistență a Bundeswehr (Bundesamt fur Ausrüstung, Informationstechnik und Nutzung der Bundeswehr – Baainbw), au semnat contractul pentru construcția a patru fregate MKS-180 pentru marina germană.

Damen este principalul contractant pentru acest proiect complex pe care îl derulează în Germania împreună cu partenerii Blohm & Voss și Thales. Consorțiul a fost declarat anterior câștigătorul unei licitații europene, cea mai mare din istoria marinei germane. Pe 17 iunie, resursele financiare necesare au fost alocate de către comisia pentru buget din parlamentul Germaniei. Contractul semnat astăzi marchează începutul etapei de proiectare și construcție.

Aproximativ 80% din investiția proiectului va rămâne în Germania ca valoare adăugată. Navele vor fi construite la Blohm & Voss în Hamburg, dar parțial și în alte locații ale șantierelor navale din Germania, inclusiv Bremen, Kiel și Wolgast. Pe lângă aceasta, aproximativ 100 de companii mici și mijlocii din industria maritimă, precum și din sectoarele de inginerie mecanică și echipamente industriale de construcții vor fi implicate în implementara contractului. Aceste companii provin din aproape toate landurile germane.

Hein van Ameijden, directorul general al Damen Schelde Naval Shipbuilding: “Sunt convins că, în cadrul proiectului MKS-180, construim o fregată de înaltă calitate care să răspundă tuturor cerintelor marinei germane. Este un proiect comun germano-olandez. Avem deja o colaborare bună cu partenerii noștri din Germania: Luerssen, Blohm + Voss și Thales. Proiectul oferă, de asemenea, perspective pentru o cooperare europeană viitoare. Un rol important în acest success îl are și colaborarea pe care o avem de mulți ani cu Thales, ca parte a ecosistemului industrial si institutional de apărare olandez. Dacă Olanda continuă să investească în proiecte inovative pentru propria marină, ne putem extinde și mai mult rolul în cadrul construcțiilor navale europene. Este un lucru bun pentru rolul strategic al Olandei, conform principiilor din Strategia Industriei de Apărare.”

Participarea industriei germane in acest proiect se regaseste si in cadrul echipamentelor si sistemelor furnizate de Thales – sisteme de control al misiunii. Aproximativ 70% sunt realizate de sucursalele germane ale Thales din Kiel și Wilhelmshaven. Mai mult decat atat, in derularea acestui proiect, sunt implicati numeroși alti subcontractanți germani.

Gerben Edelijn, CEO al Thales Olanda: “Acest contract istoric, atât pentru marina germană cât și pentru Thales, reprezintă o etapă semnificativă în cei peste 50 de ani de cooperare, și confirmă poziția noastră de lider mondial în domeniul sistemelor navale performante. Echipajele de la bordul acestor fregate inovative se pot baza pe cele mai noi tehnologii în domeniul apărării cibernetice, a radarului și controlului incendiilor. Sistemul AWWS, dezvoltat pentru navele olandeze și belgiene, va permite în curând și marinei germane să facă față amenințărilor actuale și celor din deceniile care vor urma”.

Damen, Lürssen, Bohm & Vos și Thales sunt onorate de încrederea acordată de către guvernul german. Implementarea proiectului va începe în curând și presupune livrarea a patru fregate între 2027 și 2031 pentru o sumă de aproximativ 4,6 miliarde de euro. Există, de asemenea, o opțiune de a furniza încă două fregate după 2032.

***

Damen Shipyards Group

Damen Shipyards Group operează 36 de şantiere navale şi de reparaţii, având 13 000 de angajaţi în întreaga lume. Damen a livrat până acum mai mult de 6 500 de nave în peste 100 de ţări, furnizând anual aproximativ 175 de nave către clienţi din întreaga lume. Pe baza conceptului său original şi standardizat de proiectare a navelor, Damen reuşeşte să garanteze o calitate consecventă.
Viziunea noastră este să devenim cel mai sustenabil și digitalizat constructor de nave din lume. Pentru a realiza acest lucru, accentul se pune pe întoarcerea la esenta companiei si anume standardizarea și construcția în serie; caracteristicile pentru care Damen este recunoscut și care sunt esențiale pentru a face transportul naval mai ecologic și mai conectat.

Concentrându-se pe standardizare, pe construcţia modulară şi pe menţinerea unui stoc de nave, Damen reuşeşte să realizeze un timp de livrare scurt, un cost total al investitiei scăzut, o valoare de revânzare ridicată şi performanţe fiabile. Mai mult, navele Damen se bazează pe o cercetare și dezvoltare riguroasa si o tehnologie demonstrata. .Damen oferă o gamă largă de produse, inclusiv remorchere, nave de lucru, nave militare si de de patrulare, ambarcațiuni de mare viteză, nave de marfă, nave de dragare, nave pentru industria offshore, feriboturi, pontoane și superyacht-uri.

Pentru aproape toate tipurile de nave, Damen oferă o gamă largă de servicii, inclusiv întreținerea, livrarea pieselor de schimb, instruirea și transferul de know-how (construcții navale). De asemenea, Damen oferă o varietate de componente marine, cum ar fi duze, trolii, ancore, lanțuri de ancorare și lucrări din oțel. Pe lângă proiectarea şi construcţia de nave, Damen Shiprepair & Conversion (DS&C) oferă o reţea larga de 18 şantiere de reparaţii şi conversie amplasate în întreaga lume, având docuri cu mărimi de până la 420×90 de metri. Proiectele de conversie variază de la adaptarea navelor la cerinţele şi reglementărileactuale până la conversia completă a structurilor mari destinate exploatărilor în larg. DS&C desfăşoară anual 1 300 de lucrări de reparaţii şi mentenanţă.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: