Marină

Damen Galati a livrat primul MSOPV Tunisiei

P 610 Jugurtha, MSOPV 1400, prin Bosfor (foto: Yörük Işık)

Damen Galati a finalizat constructia primelor doua Multi Service Offshore Patrol Vessel (MSOPV ) 1400 destinate Tunisiei. Cele doua OPV-uri au fost botezate P 610 Jugurtha si P 611 Syphax, primind numele unor regi berberi ai Numidiei.

Constructia celor doua nave a inceput la Galati, pe 13 Decembrie 2016 (fiind facuta publica in ziua urmatoare). Primul OPV, P 610 Jugurtha, este in curs de livrare catre beneficiar, parasind Marea Neagra si traversand Bosforul pe 5 Martie cu destinatia Bizerte, Tunisia. A doua nava, P 611 Syphax, se afla inca in teste in Marea Neagra, urmand a fi livrata in curand.

Contractul pentru cele 4 MSOPV 1400 destinate marinei tunisiene a fost semnat de catre Damen in 2016 fara prea multa publicitate. Potrivit unor relatari, finantarea contractului ar fi suportata de guvernul olandez, atat in mod direct cat si prin credite.

Pe langa cele doua nave construite la Galati, alte doua MSOPV 1400, Hannon si Sophonisbe, ar fi trebuit construite de Grupul Damen in Tunisia si livrate pana la sfarsitul lui 2018. Totusi, pana in momentul de fata nu exista informatii concrete ca fabricatia ar fi demarat in Tunisia, existand speculatii ca si ultimele doua nave de patrulare maritima vor fi construite tot la Galati.

Tunisia este primul client pentru Damen Multi Service Offshore Patrol Vessel (MSOPV). Potrivit Damen, acesta este un proiect de OPV de “generatia a doua”. Spre deosebire de proiectul anterior, MSOPV poate utiliza MMB (Multi-Mission Bay), un compartiment reconfigurabil dispus in pupa navei sub puntea heliport.

MSOPV, proiectat potrivit conceptului Axe-Bow, are un deplasament de 1400 tone, lungimea de 75m, latime de 12,7m si pescaj de 3,8m. Poate atinge o viteza maxima de 23 noduri, iar anduranta este de 25 zile, timp in care poate parcurge o distanta maxima de 4000 mile. Compartimentul multi-misiune poate gazdui doua containere modulare multi-misiune sau doua ambarcatiuni RHIB de 9 metri.

MSOPV 1400 poate asigrua la bord operarea unui eleicopter mediu cu greutate maxima de 6 tone.

Echipajul minim este de 35 de oameni.

Potrivit proiectului, navele din aceasta clasa ar putea fi inarmate cu un tun de 76mm si doua mitraliere de 12,7mm. MSOPV sunt destinate unor misiuni multiple: asigurarea frontierelor, anti-piraterie, contra-terorism, cautare si salvare, acordarea de ajutor umanitar, misiuni anti-mina etc.

Marius Constantin

 

 

2 Comments

    • Doar atat te duce capul? La un articol despre un model de nava produs in Romania si care ar fi o posibila alegere ca nava de patrulare pentru PF (după parerea mea) tot ce poti sa scrii este ca te sperie “ciuhabii”?

Leave a Comment

%d bloggers like this: