Terestre

CS/VP3 MRAP prezentat real si functional

CS VP3 MRAP

CS/VP3 MRAP (Mine-Resistant Ambush Protected Vehicle) a fost prezentat pentru prima data ca si vehicul functional in cadrul International Aviation – Aerospace and Defence Exhibition AirShow China 2012.

MRAP-ul chinez a fost proiectat si dezvoltat de catre Poly Technologies.

Putem banui deja ca MRAP-ul Chinei este mai ieftin decat cele echivalente oferite de producatorii americani si europeni.

CS/VP3 dispune de doua turele, in partea frontala si din spate, deasupra compartimentului de lupta, ce se pot roti 360 de grade. Turelele pot fi echipate cu mitraliere de 7.62 si 12.7 milimetri, mitraliorii find protejati 360 de grade.

Compartimentul motorului este situat frontal, cel al conductorului si comandantului, la mijloc, iar in partea din spate se afla compartimentul care gazduieste soldatii ambarcati.

Greutatea maxima este de 15 tone.

CSVP3 MRAP

Vehiculul este echipat cu geamuri blindate, partea de jos este in forma de “V”, iar blindajul asigura protectie pana la munitia 7.62×51 mm. Impotriva minelor, CS/VP3 beneficiaza de protectie impotriva exploziei echivalente a 8 kilograme de TNT de jur imprejur si a echivalentului a 16 kilograme TNT sub fiecare roata.

MRAP-ul chinez poate transporta pe langa sofer si comandant, o grupa de zece militari.

Vehiculul este propulsat cu un motor diesel, de un tip nespecificat. Ca si performante, poate rula cu o viteza maxima de 100 kilometri pe ora, avand o raza maxima de 800 de kilometri la viteza de croaziera. CS/VP3 poate urca pante de 60 %, poate rula pe pante laterale de 30 %, trece peste obstacole de 0.6 metri si peste gropi de 1.2 metri adancime.

Echiparea standard include un vinch de 10 tone pentru auto-extragere, montant in partea din fata, stingatoare de incendiu si doua roi de rezerva montate pe fiecare parte a vehiculului.

Optional, CS/VP3 poate fi echipat cu radio si comunicatii in retea, GPS si aer conditionat.

5 Comments

  • Mie unuia imi place la nebunie design-ul, are linii clasice care amintesc de ZIL, de Tatra…
    Eu i-as fi pus inc-un vinci in spate, e mult mai practic. Sau la astia nu exista ideea “retragerii” (nici macar dintr-o groapa cu glod, sub focul inamic)?:D Cum se zice “nici un metru inapoi” in lb. lor?

    Aproape ca incep sa-i admir pe “cap de xerox” astia… chiar daca nici oglinzile n-or fi originale. Au pus laolalta niste solutii confirmate si probate de altii si gata treaba. Fara bajbaiala, ca nu-i timp. Cel mai bun mod de-a depasi handicapul tehnologic.

    Si ce armata de doi yeni aveau acu 15 ani…

    • “ca doar armata chineza nu are probleme cu trupe de partizani”
      Bre, scuze, eu nu-s de-acord cu argumentul asta.
      Orice mare putere se gandeste la probleme cu ambuscade si partizani, in caz ca vrea sa promoveze “democratia” sau “socialismul” sau “copiatul” prin diverse tarisoare (deci automat, razboi asimetric) Pana nu se termina “tarisoarele”, nu-s ei fraieri sa se-ncaiere intre ei (marile puteri).
      Iar minele si-alte trasnai de-astea is tare ieftine si eficiente, obligand automat la contramasuri tare costisitoare.

      Plus ca trebuie sa ne gandim la eventualii clienti externi: puteri de mana a doua, gen Pakistan sau altii, intotdeauna amenintati de “secesiuni” si “revolte” sponsorizate de alte Mari Puteri ( deci iar ambuscade si iar partizani)

      Incropeala, e clar! … bun sau rau, nu stiu, nu l-am condus 🙂

    • I-ote, bre, pana si amaratii astia fac ceva ca lumea. Faine pozele, dar armament, alte detalii? Ca sa stim si noi cat e de “serios” 🙂

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: