În țara în care lupii sunt paznici ai turmei de oi, Anul Marinei a fost minunat. Revenind la Brazilia, iaca programul lor de dotare cu corvete (Tamandare) s-a lăsat cu câștigător: proiectul corvetei MEKO susținut de către consorțiul Aguas Azuis format din Thyssenkrupp Marine Systems și localii Embraer Defense & Security and Atech, consorțiu care va construi în total patru nave.

MEKO A100 - Clasa Tamandare

MEKO A100 – Clasa Tamandare

Proiectul german MEKO A100 va fi înarmat cu sistemul de rachete navă-aer MBDA SeaCeptor, sistemul de rachete navă-navă MBDA Exocet MM40 Block 3, un tun principal Leonardo 76/62, un sistem lansator de contramăsuri C-Guard, lansatoare de torpile și stații telecomandate cu mitraliere FN Herstal.

Navele vor fi contruite în urma unei înțelegeri care cuprinde și transfer de tehnologie către Oceana Shipyard, parte a CBO Group din Itajai, Statul Santa Catarina.

Sistemul de management al luptei (CMS) va fi furnizat de către Atech, o companie locală a Embraer Group, iar sistemul integrat de gestionare a platformei îl vor  livra nemții de la ATLAS ELEKTRONIK și L3 MAPPS.

Embraer Defense & Security vor fi responsabili cu integrarea senzorilor și armamentului în sistemul de luptă.

Conform specificațiilor Marinei Braziliei, corvetele vor avea lungimea de 107,2 metri și deplasamentul de 3455 de tone.

Navele vor fi livrate în perioada 2024 – 2028.

“We are very honored by the Brazilian Navy to entrust us with the mission to build the Tamandaré Corvettes Class. Being part of the CCT Program reinforces our leadership position and the proven technologies we have offered to the naval defense industry around the world for almost two centuries. This partnership will bring high-skilled jobs and technology to Brazil, strengthening its defense industry.”

A declarat Dr. Rolf Wirtz, CEO al Thyssenkrupp Marine Systems.

Propunerea germanilor a fost una dintre cele patru oferte din Octombrie 2018. Ceilalți trei ofertanți au fost olandezii de la Damen, francezii de la Naval Group și italienii de la Fincantieri.

Iulian Iamandi