Armata Romana Diverse Fortele Navale Marină

Competiţia pentru corvete. Oferta Fincantieri: 230 de ani de experienţă în construcţia de nave pentru viitorul Forţelor Navale Române

Cheltuielile militare au fost cuvinte cheie zilele acestea, după summitul NATO de la Bruxelles. România vrea ca 2018 să fie anul dedicat Marinei Române şi a lansat licitaţia pentru corvete, care include şi modernizarea celor două fregate. Când vine vorba despre investiţii majore în Apărare, trebuie să te asiguri că obţii cele mai bune soluţii şi că ai alături cei mai de încredere parteneri. În acest caz, de încredere înseamnă parteneri care sunt gata să împărtăşească expertiză şi tehnologie cu România şi care sunt nerăbdători să investească pe plan local în industria de apărare. Adică, un lider global în construcţia de nave, cu o istorie impresionantă şi cu un portofoliu relevant.

Corveta Fincantieri

„Ca lider global în construcţia de nave, suntem gata să contribuim cu tehnologia noastră de ultimă oră la înzestrarea Marinei române, construind patru corvete multirole, aşa cum prevede programul. Fincantieri, companie deja prezentă în ţară prin subsidiara VARD, la Brăila şi la Tulcea, vrea să-şi consolideze amprenta industrială în România, punând la dispoziţie pe mai departe uriaşa experienţă câştigată în peste două secole de când construim nave şi transferând tehnologie pentru industria locală. De aceea participăm la această licitaţie pentru înzestrarea Forţelor Navale Române. Dacă vom fi selectaţi, România va avea beneficii devenind parte a lanţului nostru global de producţie, cu efecte importante şi în ceea ce priveşte exporturile”, a declarat Enrico Bonetti, Senior Vice President International Fincantieri Naval Business Unit.

Muncitori intr-un santier Fincantieri

Graţie expansiunii activităţilor în sectorul navelor de croazieră, volumul de muncă a crescut pe cele două şantiere, Vard Brăila şi Vard Tulcea. Astăzi, graţie investiţiilor pe care Grupul le-a făcut şi continuă să le facă, şantierele sunt printre cele mai moderne şi mai dezvoltate din punct de vedere tehnic, din Europa. Sunt atât de dezvoltate încât, dacă Fincantieri va fi selectată în program, cele două şantiere ar putea deja construi nave atât de complexe cum sunt corvetele. Mai mult, acest program – care vizează un segment industrial diferit – nu doar că ar crea noi locuri de muncă pe lângă cele 8.000 deja create (5.000 direct şi 3.000 prin subcontractori), dar ar implica întreg lanţul local de producţie – cu posibila includere şi a altor şantiere. Ar avea un impact asupra întreg sistemului în ceea ce priveşte transferul de tehnologie, capabilităţile, expertiza, menţinând o bază industrială solidă în ţară. Acest lucru ar fi posibil doar prin experienţa pe care Fincantieri o garantează ţării, printr-un portofoliu impresionant de parteneriate încheiate la nivel global. Prezenţa Grupului în România este un exemplu ca la carte de cooperare industrială. Este un angajament pe termen lung, pentru că un întreg nou orizont s-ar deschide nu doar pentru cele două şantiere, ci pentru ţară în general, dacă Grupul va câştiga licitaţia corvetelor.

„Programul corvetelor este important atât pentru România, cât şi pentru Fincantieri. Dar, să privim mai departe şi să vedem toate oportunităţile care pot apărea. Acest program ar putea deschide o nouă piaţă pentru România, oferind ţării capacitatea de a construi nave militare. Şi, având acest lucru în minte, ne concentrăm în continuare pe modernizarea celor două şantiere pe care le avem în România care, graţie investiţiilor făcute până acum atât în infrastructură, cât şi în pregătirea forţei de muncă, sunt printre cele mai moderne din Europa”, a subliniat Enrico Bonetti, Senior Vice President International Fincantieri Naval Business Unit.

Fincantieri în cifre

  • 230 de ani de istorie
  • 20 de şantiere pe 4 continente
  • 20 000 de angajaţi
  • Peste 7.000 de nave construite
  • 113 milioane de euro investite în cercetare şi dezvoltare (până la 31 decembrie 2017)

Este o moştenire  impresionantă care face ca Fincantieri să fie un partener de încredere pentru viitorul României. Grupul este unul dintre puţinii constructori de nave din lume care livrează toate tipurile de nave şi care are un portofoliu care se potriveşte cu ambiţiile navale ale României pe termen mediu şi lung.

 

14 Comments

  • Fincantieri este in sensul adevarat un colos in domeniu si cred ca este o optiune inteligenta deoarece o data acceptata licitatia ,compania isi poate modela serviciile in executia corvetelor si a modernizarii fregatelor asa cum sunt cerintele clientului oricare a fi acestea asa au precizat,luand in calcul ca tot Fincantieri poate construi si submarinele necesare marinei romane ,este o oportunitate cu precizarea ca si in acest domeniu este necesar sa avem foarte buni specialisti ,cu adevarata viziune privind apararaea spatiului maritim si nu numai al Romaniei pe termin mediu si lung . Cu siguranta ca si Damen mai sunt asociati si cu siedeziii de la Saab si cu americanii in domeniu si este o optiune pentru ca in asociere cu suedezii au si capacitatea de a construi printre cele mai moderne si selentioase submarine din lume dar ei sunt mai rigizi in a se modela la cerintele clientului desi si ei au precizat ca nu ar fi o problema aceste cerinte . Si unii si altii au baze pentru construcii in Romania ,au specialisti, au un istoric in asemenea domeniu, sunt asociati cu diversi producatori care le pot oferii tehnologii de varf . Cine stie poate ca Romania poate avea pentru abii producatori atat Fincantieri cat si Damen comenzi ,cu siguranta Romania are mare nevoie de o flota puternica la Marea Neagra si timpul nu asteapta. Si totusi Romania va renaste . Dumnezeu sa binecuvanteze Romania si pe romani oriunde s-ar afla.

  • O campanie media sustinuta si atat.Deocamdata oferta franceza cu Gowind si olandezii cu Damen sunt peste ce ofera italienii.

      • Informatiile sunt culese din media.Italienii vor sa propuna o nava clasa Abu Dhabi (un concept destul de vechi )modificata pt cerintele noastre.Daca ar fii propus Multirole Corvette era intradevar alta treaba.Oferta Damen propusa la BSDA este chiar de luat in seama.

          • Corveta de clasă “Abu Dhabi” este o dezvoltare a “Cigala Fulgosi”,lansata in 2001,clar foarte tanara……

              • Chiar e funny treaba ! Hull inseamna coca navei din ce stiu….Deci concept de nava inseamna la tine coca ….lol Bine ca nu ai gasit vreun model de nit model 1855.

                • Atunci nu-i mai pune coca ca nu-i importanta navigheaza doar cu suprastructura. Oricum nu stii ce ofera concret italienii in materie de echipare si pret. Nici francezii nici olandezii. Designul navelor nu a cunoscut salturi spectaculoase din 2001 pana acum. Cam tot ce vezi acum acum sunt dezvoltari si evolutii ale unor linii trasate la sfarsitul anilor ’90 si inceputul anilor 2000 ( ba chiar din 1970).

  • Pana acum Damen-ul pare mai deschis in a modela pe cerintele clientuui, problema este insa si de banii pe care ii dam pe cele 4 corvete, pana nu vedem ofertele finale cred ca o sa fie un tango destul de interesant.
    Mie imi pare ca Damen-ul si Fincantieri sunt in pole position dar o sa mai vedem…

  • Inca data precizez ca licitatia pentru corvete estmez ca va fi castigata de catre Damen & asociatii si cred ca pananla sfarsitul anului va fi anuntat castigatorul. Nu este rau si nici prea tarziu dar atunci cand lucrurile nu le faci la timp ai sanse mari ,,sa o iei in bot”, Si cati nu asteapta la colt sa sfasie Romania si pe romani ? Datorita starii de tensiune tot mai porfunda pe zi ce trece care se manifesta in domeiul militar , economic si politic, Romania este aproape total descoperita si aceasta datorita impostorilor din tot spectrul poitic si a altor gasti de infractori ce se afla in spatele celor dintai adica papusarii, care sunt la origine niste parveniti ,sabotori si tradatori , nu au nimic comun cu binele pentru natia romana . Atat de pericuosi sunt ca ,,otravesc pana si aierul pe care il consuma si urmele pasilor pe strada” au efect toxic,tot ce fac ei au efect de bomba atomica cu efecte radioactive mortale pe termen mediu si lung. Iata unde este bubiul plin de duhoare si pericol pentru sanatataea acestui popor si a natiei romane .Cand tara va fi curatata de sursa blestemului si nenorocirii inlaturata ,atunci va rasufla linistita si va putea incepe renasterea natiunii noastre . Dar pentru aceasta intregul popor trebuie sa se ridice ca unul singur si in mod democratic este necesara mai intai pichetarea fiecarei institutii ce apartine statului roman incepand cu primariile fiicarei locatii din Romania si terminand cu aceea a parlamantului ,alungarea din functii a tuturor parvenitilor si excrocilor ,talharilor si curvelor care au facut , fac si vor face mult rau tarii si aceasta trebuie insistat pana cand tara va fi curata si cred ca in tump util se poate realizat acest deziderat,inregimentarea lor apoi trimis in munti si dealuri campii pentru a le impaduri,tot odata sa si construiasca canale si diguri ceea ce 30 de ani au distrus sau prin omitere nu au facut furand banii statului.Numai asa Romania va renaste si chiar va renaste . Dumnezeu sa binecuvinteze Romania si pe romani oriunde s-ar afla.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: