Aviaţie

Cica Rafale si Typhoon au sanse egale in Emirate

Rafale B and Su-25 N'Djamena, Chad

Rafale B and Su-25 N’Djamena, Chad

Veşti care se bat cap în cap: francezii spun că discuţiile legate de vânzare avioanelor Rafale către UAE au fost repornite, iar analiştii afirmă că şansele să fie ales Eurofighter Typhoon se îmbunătăţesc pe zi ce trece.

Dassault şi BAE Systems se află, deci, într-o competiţie strânsă pentru contractul cu Emiratele Arabe Unite.

Şi, au trecut aproape cinci ani de când se tot negociază şi se fac vizite diplomatice…

Miza o reprezintă un contract pentru cel puţin 60 de avioane noi, care să înlocuiască flota de Mirage 2000.

“It’s still an open field and a decision will be made in a short period of time,”

A declarat purătorul de cuvânt al armatei Emiratelor Arabe Unite, Obeid Al Ketbi, într-o primă declaraţie oficială din partea acestei ţări, după ce în Decembrie 2011 prinţul-şeic Mohammed bin Zayed, care este şi adjunctul comandantului suprem al forţelor armate, a spus desore condiţiile oferite de Dassault că sunt “uncompetitive and unworkable”.

În cadrul expoziţiei bienale de armament din Emiratele Arabe Unite, prinţ-şeicul Mohammed a vizitat mai întîi standul companiei Dassault, unde a avut discuţii cu ministrul Jean-Yves Le Drian, după care a luat prânzul în public cu acesta.

Abia după, Mohammed a vizitat pavilionul britanic unde a efectuat o vizită mult mai scurtă, discutând despre Eurofighter Typhoon cu ministrul Philip Dunne.

Atât preşedintele francez Francois Hollande, cât şi premierul britanic David Cameron, au efectuat în lunile trecute vizite în statele arabe din Golf pentru a promova avioanele proprii.

“We believe that our approach to the UAE through the UK government is a realistic approach and we hope it can come to a positive conclusion,”

A spus Enzo Casolini, CEO la Eurofighter.

Britanicii oferă şi participare industrială, o componentă metalică destinată legăturii dintre motor şi fuselaj este fabricată în Emiratele Arabe Unite.

“Making a deal with Eurofighter means you would have three corporate companies which are the biggest in Europe. This is a huge opportunity for industrial participation,”

A mai spus Enzo Casolini.

Sursa: Reuters

– Iulian Iamandi –

7 Comments

  • Arabii fac presiune, “negocieri” de-ale lor.
    Dassault nu-și dă izmenele jos și de aia emiru’ face spume.
    Dassault are mai multe atuuri:

    – Rafale este deja multirol
    – cele 60 de Mirage 2000-9 de revândut (scump) trebuie musai să treacă prin ei, pentru întreținerea ulterioară
    – la interventia din Libia, emirații au preferat să vină cu M2000 decât cu F-16
    – dosarul tehnic pentru Rafale (față de cerințele arabe) este deja definitivat

    • Eu tot nu inteleg de ce au astia din UAE obsesia cu vanzarea de Mirage 2000?
      De ce nu vor ca sa le tina?
      De aici poate Franta ca sa isi scoata cheltuieliele pe 2 parti:
      1. Vinde Rafale
      2. Ia Mirage 2000 si le tine pentru uzul ei intern deoarece ale ei monomotaoare sunt mai vechi / le vinte altor clienti Romania si Bulgaria fiind pe lista….daca scapa de F 16 second hand….

      • Also, Indian Mirage 2000s have been integrated to carry the Russian R-73AE Archer missile and the indigenous Indian built Astra missile.

        Ia uitati aici flexibilitate Dassault incepe sa imi placa tot mai mult de cum gandeste firma asta avioanele de lupta.

      • F-16 au participat, dar mai mult …la sol.
        Un pilot s-a catapultat la sol aiurea, un altul a ratat aterizarea.

        M-2000 au fàcut patrule de apàrare aerianà inadrate de francezi si au lansat douà “Black Shahine” (rachete de croazierà).

Leave a Reply to Resboiu X

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: