Geopolitica Marină

China: tripla lansare de nave militare totalizand peste 32 000 tone

Scotocind după informaţii legate de capabilităţile antisabotor ale navelor marinei chineze, am dat peste o veste bună – desigur, una bună pentru poporul chinez vecin şi prieten.

Marşul Lung al Chinei dă de la o vreme rezultate care cu siguranţă îi fac pe cei din liga supremă să se ia cu mâinile de bucle.

Vestea proaspăt găsită ne anunţă despre o triplă lansare de nave în aceeaşi zi.

Hudong-Zhonghua Shipbuilding, subsidiară a China State Shipbuilding Corporation (CSSC – cel mai mare grup de şantiere navale din China) a lansat în apropiere de Shanghai trei nave noi pentru Marina Chineză (PLAN – People’s Liberation Army Navy): cea de-a patra navă platformă pentru debarcare (LPD), aparţinând clasei Type 071/Yuzhao, a douăzeci şi una fregată din clasa Type 054A/Jiankai II şi a cincia navă specializată în culegere de informaţii ELINT/SIGINT din clasa Type 815G.

Cele trei nave militare lansate în aceeaşi zi totalizează peste 32 000 tone.

Astfel, China a arătat întregii lumi puterea industriei sale constructoare de nave.

A patra navă din clasa Type 071 LPD

A patra navă din clasa Type 071 LPD

LPD-urile clasei Yuzhao/Type 071 sunt principalele platforme amfibii ale PLAN.

La un deplasament de 25 000 tone, navele au lungimea de 210 metri şi lăţimea de 28 metri.

Echipajul unei astfel de nave este compus din 156 marinari şi 23 ofiţeri.

Fiecare navă Type 071 are capacităţi de acomodare pentru un batalion de infanterie marină cu valoarea de 500 – 800 militari, cărora li se adaugă 65 vehicule blindate amfibii, patru LCAC-uri clasa Yuyi şi 6 (alte surse spun că opt) elicoptere medii tip Z-8.

Ca şi armament, navele dispun de un tun automat de 76 mm şi patru sisteme CIWS de 30 mm.

Prima navă din serie, Kunlun Shan (998) a fost lansată în Decembrie 2006 şi a intrat în serviciu în luna Noiembrie a anului următor.

Cea de-a doua navp, Jinggang Shan (999) a fost lansată în Noiembrie 2010 şi a intrat în serviciu în Octombrie 2011.

A treia navă Type 071, Changbai Shan, a fost lansată în Septembrie 2011.

Toate cele trei nave sunt alocate Flotei Mării Sudului.

Sora XXI, fregată din clasa Type 054A

Sora XXI, fregată din clasa Type 054A

Derivată din clasa Type 054, clasa Type 054A dispune de un număr mai mare de sisteme avansate indigene. Sau băştinaşe, cum ne place nouă pe aici să spunem.

Prima navă din această clasă a intrat în serviciul PLAN în anul 2007.

Fregatele Type 054A sunt echipate cu sistem vertical de celule lansator (VLS) cu 32 rachete rachete HQ-16 suprafaţă-aer, armament căruia i se adaugă opt rachete navă-navă YJ-83 (denumirea pentru export C-803), un tun principal H/PJ-26 de 76 mm (denumirea pentru export Type 730) şi două CIWS-uri de 30 mm.

Pentru combaterea submarinelor, fregatele Type 054A dispun de două lansatoare triple pentru torpile tip YU-7, dar şi de lansatoare de rachete destinate ASW.

Type 815G ELINT PLAN

Type 815G ELINT PLAN

Navele clasei Type 815G au un deplasament de 6000 de tone şi sunt specializate ELINT (Electronic signals intelligence) şi SIGINT (Signal intelligence).

The Type 815G is a 6,000 tons ELINT (Electronic signals intelligence) SIGINT (Signals intelligence) class of ship in service with the PLAN. Four vessels of the class have already been produced for the PLAN.

Oameni serioşi, vecinii şi prietenii noştri chinezi!

Sursa: Navy Recognition

 

– Iulian Iamandi –

11 Comments

        • Flota rusa este a doua din lume dupa USNAVY si capacitatea ei distructiva este imensa. Este pregatita sa se ia de par cu flota yankee care e din alta liga…Aceasta este ratiunea ei de a fi. Si are 4 flote pe care China trebuie sa le distruga… China sta si foarte prost pe harta fata de Rusia. Flota rusa a Pacificului poate bombarda litoralul chinez cand are chef, in timp ce cea chineza trebuie sa strabata juma de lume, trecand prin mari rusesti sa bombardeze ceva important. De pilda cat ai ia flotei chineze sa bombardeze Kaliningradul daca ajunge totusi pana acolo. Sau Severodvinsk? Sau Sevastopolul ca si acolo e o flota rusa? Cum intra in Baltica, Ohotsk (prin stramtoarea tatarilor) cum trece de Sahalin, sau ce face ea prin Marea Alba cu toate submarinele nucleare rusesti pe acolo care sunt dispuse in acel loc ,ca sa se ia de par cu cele ale yankeilor? Totodata nu are capacitatea de a naviga in ape inghetate in timp ce cea rusa are. Nu ar putea duce misiuni prin nord decat vara. Pe urma un razboi strict naval nu va fi, conflictul va degenera si se va raspunde asimetric. Flota chineza e abia la inceput, ei abia acum invata sa pluteasca, nu au traditie si de abia incearca marea cu degetul. Prin contrast rusii au flote de la 1600 si ceva….Acum doua secole trimiteau expeditii de explorare la polul sud descoperind Antarctica. In vremuri cand se naviga cu vele! Asta spune multe… 🙂

          • “Si are 4 flote pe care China trebuie sa le distruga… ”

            PLAN este organizată în trei flote, iar flota chineza din Marea Galbena nu este la celalalt capat al lumii fata de Vladivostok si Flota Pacificului. Asa, la oftalmic, le desparte peninsula Coreea. Iar mai la vale este inca o flota chineza, cea bazata in Marea Chinei de Est.

            Ar putea face oare fata Flota Pacificului la doua flote chineze?

            • ..pai tot oftalmologic…(si pentru ca articolul e trecut la geopolitica si merita dezbatut)…ca sa faci ceva prapad cu alea 3 flote combinate ale cianizilor trebuie sa intri in marea Ohotsk si sa busesti ceva valoros.. Magadan, Okhotsk sau Petropavlovsk- Kamciatsk sa zicem, ca acolo au rusii submarinele lor pretioase, nu la Vladivostok care nu are decat o valoare comerciala. Comandamentul flotei si Amiralitatea de pilda, nu-i acolo ci in plin continent la dracu’n praznic tocmai la Habarovsk. Ohotsk e o mare inchisa pe care rusii au vrut-o demult asa. Altfel nu anexau trei amarate de insule in Kurile de la niponi si luau tot Hokkaido in WW2.. Voiau asta. Ratiunea este apararea unui teritoriu maritim imens (de marimea UE aproape!) dar de pe tarm. Pe la rasarit, intrarea e blocata de Kurile si instalatiile de aici. Pe la nord de lantul muntos al Kamciatkai. Pe la sud insa (pe unde se presupune ca ar incerca ceainizii sa abordeze flota rusa sau bazele de aici) este stramtoarea tatarilor. Asta-i blocata de instalatiile din Sahalin, foarte apropiat de continent (si cu grija anexat de Stalin din aceleasi motive) precum si de insasi flota Pacificului. Nimeni nu a incercat sa mai intre pe acolo cu o flota de la mongoli si furtuna kamikaze. Este o capcana in care nu vrei sa intri. In locul cel mai ingust, intre Sahalin si continent ( zona ce geografic precede intrarea in estuarului Amurului, foarte importanta caci pe acolo vin pe el in jos submarinele construite la Komsomolsk) sunt in jur de 5-8 km! O baterie de moskit-uri ascunsa acolo va interzice sa treaca oricarei flote. Si cel mai important rusii nu pot fi luati prin surprindere acolo in propria lor mare. Vor fi pregatiti. Nu-i vad deloc bine pe ceainizi. La asta adaugam ca Sahalinul insusi este militarizat, rusii folosind-ul pe post de portavion nescufundabil daca au chef sa atace Japonia prin Hokkaido. Distanta intre Hokkaido si Sahalin e asa de mica ca s-ar putea folosi chiar si artileria. Iskander de pilda. Prin urmare pe aici nu se poate trece caci nu ai nimic important de distrus (dpdv militar) si risti sa-ti pierzi flota….Si aici ai vor astepta rusii pe chinezi cu joncile lor postsovietice.. 🙂
              Reciproca nu-i valabila! Flota pacificului poate iesi pe acolo cand are chef si sa bombardeze tocmai litoralul chinezesc care este cel mai important pentru China astazi. Iar ca sa speculam ca cine stie ce escadra va calatorii jumatate de planeta sa intre in marea Baltica sa zicem sa se ia de par cu escadra Kaliningradului e o naivitate atata timp cat nu-ti poti apara propriul litoral.
              ..apoi raman celelalte dezavantaje majore pe care le-am enumerat, in special pozitia inghesuita a Chinei pe harta, inconjurata numai de inamici unu si unu. Nici unul nu e vre-un amarastean pe acolo, nici unul nu e vre-o Bulgarie. Si toti asi fac rost de flote. Si Rusia are aliante cu unii…iar ceilalti nu vor pierde ocazia, te asigur sa puna capat prezentei chineze pe mare pt un timp si sa o trimita cu 20 de ani in urma.
              ..asta la modul general caci daca vrei un caft ideal unu la unu, in mare deschisa, ziua in amiaza mare la 22 de grade si cu vizibilitate ideala (ceea ce nu vom vedea vre-odata) ca pe vremea lui Merrimac si Monitor eu imi pun banii pe Sovremenny-urile…Moskit-urile Bazalt-urile si sub-urile VMF si nu cele downgradate sau copiate de chinezi. 🙂
              E adevarat totusi ca chinezi se dezvolta foarte repede, recupereaza si prind din urma….dar…asa fac si rusii! Deocamdata ei sunt tehnologic peste China care nu are inca abilitatea industriala sa fabrice artefacte mari si este nevoita sa cumpere nave casate din clasa Minsk pt. studiu…. 🙂 Adica tocmai de la cei pe care ar vrea sa-i scufunde! Foarte improbabil… 🙂

              • Intratul in vizuina ursului este improbabil. Mai repede as paria pe un angajament minor ca si numar de nave distrue, intre cele doua flote, pe model Jutland si retragerea pentru mentinerea in existenta a navelor fiecarei parti.

                O batalie decisiva pana la ultima nava ar fi foarte costisitoare si cu impact in viitorul fiecarei tari.

                Totusi, mai in detaliu, ar conta foarte mult coordonarea sistemelor de lupta ale navelor din grupare de catre sisteme de comanda, control si decizie. Habar nu am la ce nivel au ajuns rusii la capitolul asta, dar chinezii desfasoara exercitii in care nave moderne conduc sistemele mai multor nave – desigur, nu merge si in echipa cu navele mai vechi.

                Sovremenny-urile sunt nave puternice, dar au necazuri mari – ca si portavionul lor – la fiabilitate, in special la motoare. Desi imi plac distrugatoarele din clasa asta, zic de chinezi ca si-au luat teapa cumparandu-le. Dincolo de a le studia si de a le folosi limitat ca si raza de desfasurare, nu mai e nimic.

                Aeronavala ambarcata pe portavioane n-ar avea in prezent mare efect. Rusii au putine avioane pe portavion, iar chinezii degeaba ar avea si un numar dublu – inca nu au experienta operarii macar, daramite sa obtina un impact major intr-o confruntare. Daca tragem linie, chiar si de-ar fi ok de ambele parti, numarul mic de avioane disponibile pe portavioane nu ar inclina balanta in favoarea uneia din parti daca stam sa ne gandim la umbrela AA mare pe care ar avea-o fiecare dintre grupari.

                Infruntarea directa in conditii ideale ar duce la un fel de meleu ca la rugby si ar fi catalogata drept macel reciproc. Cam ca in vremurile navelor cu vele, diferind in prima faza doar prin raza de actiune a stocului de rachete nava-nava, apoi… aproape old school: tunuri.

                Submarinele ar spori spectacolul.

                In istorie, ar ramane drept o mare idiotenie si batalia ar merge trecuta la “asa nu”.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: