Aviaţie

Cehii resping oferta de prelungire a leasingului …

Gripen apartinand Cehiei

… Oare? Sa fie cineva chiar atat de??!!…

Ma rog…stirea originala vine de la Monitorul de Praga care citeaza un prim ministru incredibil de agitat si inversunat, revoltat de faptul ca suedezii refuza tocmelile de bazar situat pe malurile Bosforului. Petr Necas e nemultumit la culme de atitudinea neimpaciuitoare a guvernului suedez de la care Cehia a inchiriat 14 Gripen C/D, pe o perioada de 10 ani, contra sumei de 19.6 miliarde de coroane. Cehe… Asta inseamna o rata anuala de cam 2 miliarde de coroane (la fel de cehe). Aceleasi 14 avioane Gripen C/D au generat un offset de un miliard de euro (adica…o investitie de mai putin de un miliard de dolari, genereaza offset de un miliard de euro – cam 130 % ).

Pai da! Chiar nu ma mir ca domnul Necas e nemultumit…

Revenind… Acelasi domn Necas ameninta ca daca nu se ajunge la un consens (adica daca suedezii nu scad pretul anual sub cel actual, cam 2 miliarde de coroane cehe) pana in noiembrie, Guvernul pe care il conduce este dispus sa o puna de o noua competitie pentru avioane de lupta, competitie la care Gripen ar putea sau nu sa iasa castigator.

Hehe! Vesnicul Bau-Bau F-16 asta… 😉

Pai, in cazul in care nu ati aflat Olanda a scos la produs niste F-16. Numa’ bune de rupt in aer sau de trantit pe pista! Ieftine ca braga! Noi (romanii adica) le pandim de multa vreme… Asa ca, nu mai intarziati, nu mai platiti leasing la suedeji si luati MLU-urile cele ieftine de la olandeji: ce conteaza ca nu aveti infrastructura pentru ele, ce conteaza ca nu aveti personalul antrenat, ce conteaza ca trebuiesc modernizate si reconditionate pe bani grei???! Pretul de achizitie e infim…deci dati-i drumul! Repede, pana nu punem noi romanii mana pe ele…

– Griffon236 –

PS:

Unii chiar stiu sa negocieze… cand e limpede ca lumina zilei ca oferta nu poate fi mai mica de atat, ei se tocmesc, cu mare arta, in incercarea de a scoate un pret si mai mic… Ce bine ca Fortele Aeriene Romane nu sunt puse in situatia asta… Ce bine ca exista F-16 MLU in Olanda si F-16 Bk.15 in Portugalia… Ce maaaaare noroc pe capul nostru!

Ce bine ca noi nu suntem saraci ca cehii si in consecinta nu avem nevoie de offet… 😐

Vax!

———————————————————

Link-uri utile:

Revista Resboiu; Forumul Resboiu; Pagina de gardă a portalului; Ramura dedicată Armatei Române; Ramura dedicată spaţiului; Ramura dedicată dronelor.

27 Comments

  • Bine s-ar putea sa se aleaga cu F 16 cehii…..luam noi Gripen-urile de la ei?
    Doamne ce bine ar fi sa cumpare Chii F 16 MLU si F 16 Block 15 si gata….sa nu mai fie pana ajunge Romania la rand….doamne ce bine ar fi!

  • Te pomenesti ca astia negociaza cu Lockheed Martin un contract de leasing si la ei o sa se poata in conditii mult mai buna ca ale noastre…..am fi de rasul lumii…..sa ia Cahia F 16 la pret de Gripen dupa ce USA ne spunea ca este mult mai scump…

    • Cehia este altfel perceputa de occidentali, inclusiv de americani, in comparatie cu Romania.
      Cine le poate oferi la cehi o oferta mai avantajoasa ca si cea suedeza.

      • Cehia este perceputa asa fiindca s-a respectat si a cumaprat lucrurile in domeniul miliar cu licitatie si offset si are un cuvant propriu nu se duce la “inalta poarta” in “genunchi” ca si guvernantii nostri.

  • eram sigur ca cehii vor negocia dur – vor semna, dar vor obtine inca un discount si premierul va zice, banii astia sunt economisiti de mine prin negocieri.

    romanasii tot asa or negocia?

    eu cred ca la noi e invers, zic aia, domn’le pare cam ieftin, mai puneti si voi ceva acolo…

    • Eu cred ca nu vor obtine nimic in plus, daca Gripen E/F este pe val in Elvetia si poate va face si fratele mai mare C/D o vanzare in Croatia o sa ia cehii in brate oferta de acum sau nu o sa primeasca nimic! Viata este dura!

  • Evident, cehii folosesc bau-baul universal (Adica F-16) ca sa stranga cu usa pe suedezi. Tre sa fii absolut cretin sa renunti la un tip de avion care e si fiabil, si ieftin de operat in favoarea unuia nou. Cheltuielile pentru antrenamentul personalului, modificarea infrastructurii pur si simplu nu justifica o asemenea schimbare.

    • Cine site ce stiu cehii astia, pentru ei o exista posibilitatea de a primi leasing la F 16 Block 50/52+ si offset-ul aferent si americanii strang cu usa mina cuiva prin acea tara….nu ai de unde sti, F 16 block 50/52+ are aceeasi rata de atritie ca si Gripen C/D + A/B asa ca…se poate! O sa vada ei pe urma cu costurile cum se face….si ce inseamna mnealui F 16…..

      • In rata aia anuala de 2 miliarde de coroane e incusa chiar si intretinerea avioanelor, si consumabile, si tot ce-ti trece prin cap. Cehii tre’ sa plateasc doar gazul (cam 1-1100 euro pe tona)… Cu antrenamentul au scapat in 6 luni, nu 2 ani cum fac americanii… Chiar daca n-au avut parte de “antrenament tactic” timp de doi ani la americani, asta nu i-a impiedicat sa iasa cea mai buna escadrila la NTM…

        • Stiu lucrul asta, si sunt convins ca si noi am putea sa realizam acelasi lucru la ce piloti avem pe LanceR-uri si ce piloti vin din urma…in mod curios nu polonezii cu ale lor antrenamente tactice in USA au reusit performanta ci cehii cu ale lor Gripen-uri si antrenament tactic “scazut” la 6 luni – cine sa fie de vina oare sistemul de antrenamnet sau F 16?

          • Marios et al.
            Vă amintiți voi ce sburau polacii aceia înainte? Pe ce tehnică au ucenicit și cât de grozavi erau?
            Din câte știu nu erau crema. În doi ani în care nu au avut voie să tragă de „jucărele” nu cred că e cazul să aștepți să fie Top Guns. De asemenea, Red Flag e tare dur pt cei care participă pentru prima dată. Îmi amintesc că asta spuneau britanicii care tot participă de la începuturi.
            Cehii au piloți bine și foarte bine antrenați, din câte cunosc – peste unguri, peste austrieci și alți europeni… poate peste ai noștică nu îs zmei toți.

            Oricum mă tare îndoiesc că renunță la ce au construit împreună cu suedezii.
            Cred însă că e mai criză la ei decât în 2008/9 și ar vrea să taie cheltuiala unde se poate, mai ales că (zic ei) suedezii au ieșit oricum câștigați și pot înghiți un minus mic pe termen scurt.

            • Intrebarea era de ce cu Gripen in 6 luni de antrenamente se poate si cu F 16 in 2 ani de antrenamnt tactic polonezii nu pot? Raspunsurile sunt multiple – poate programul ceh de antrenamente combinat cu trecerea in Suedia sa fie raspunsul la intrebare. S-ar putea ca modelul ceh sa fie mai bun decat cel polonez adica antrenamentul tactic din USA sa nu se potriveasca pentru Europa de est.

              • polonezii s-au plans ca pilotii invata sa zboare intr-o zona in care nu sunt nori, e tot timpul soare si vreme buna si cand se intorc acasa nu sunt pregatiti pentru clima din Polonia – nori, ploaie, zapada, vant, etc.

                polonia a cerut SUA sa faca un centru de antrenament nou pe teritoriul polonez, pentru pilotii polonezi si sa nu-i mai trimita in SUA. un alt motiv e ca retention rate nu e prea bun, pilotii pleaca, nu le place sa stea inchisi in baza din SUA ca in lagar si sa nu aiba voie sa iasa afara.

                vom vedea daca se face acest centru european din Polonia – e posibil.

              • http://www.avia-it.com/act/rassegna_aeronautica/rassegna/Libri_Riviste_Aprile_2012/Code_One_Vol27_No1_2012.pdf

                fosti piloti de su22 care era de atac la sol
                piloti de mig21 cu 300 de ore in 6 ani (cre ca pe aici sunt si ai nostri – mare pacat)
                si “situation awareness” la controlorul de zbor de la sol nu la pilot – complet diferit de ce e acuma
                mai multi piloti rotiti ca sa asigure 1.5 piloti/avion
                relief complet diferit si clima uscata si insorita in arizona fata de polonezi cu zapada, ceatza, nori, dealuri
                cateva luni (pana la 7 luni) doar ca sa invetze limba engleza (se plang inclusiv de accentul texan al celor care le dadeau ordine)

                cine stie in schimb cehii ce au trimis la antrenament, la 12 avioane trimiti creme de la creme si ai curba de invatzare mult mai buna, si ce tactici or fi avut inainte de a fi trimisi la gripen la scoala

                • Pai si la noi cu 24 de aparate maximul de optimism pisibil cati piloti ai vrea sa trimiti? Tot cei mai buni creme de la creme si cred ca cel mai bine ar fi antrenamentul in Suedia sau Franta pentru pilotii nostri, nu in USA la caldura si nori lipsa..

  • pana la urma, vad in presa de azi ca negocierile cehilor cu suedia continua. eu zic ca se vor intelege, politicianul ceh vrea sa raporteze si el niste bani economisiti fata de contractul actual si pana la urma eu cred ca vor scoate un discount acolo – desi cred ca unul exista deja pentru ca s-a mai devalorizat coroana ceha fata de acum 10 ani cand au semnat contractul celalalt – rata inflatiei sugereaza ca deja cehii au un discount de 25 la suta daca pretul ramane la 2 miliarde coroane.

    intrebarea mea e daca se mai face inca o data offset, depinde daca e un contract nou sau daca e unul prelungit.

    a propos si de pret, interesant ca se discuta de o tranzactie in coroane cehe – in Ungaria s-a discutat pe forinti.

    mi se pare ca ar fi o chestie desteapta sa iei avioanele, cu suport cu tot, in moneda locala – orice s-ar intampla nu putem ramane fara lei (dat fiind ca putem sa tiparim) pe cand daca le iei pe valuta e o problema – daca ajungi ca grecii in faliment nu mai poti sa cumperi piese si sa faci platile la avioane.

  • Din cate vad Cehii au primit 14 Gripen contra sumei de 800 milioane euro respectiv o rata anuala de 80 milioane euro anual, un pret foarte bun nimic de spus, avioane noi, superioare F-16 Block 52 si comparabile ca pret cu F-16 MLU&Block 25 numai ca aici vorbim de inchirierea unor avioane si nu cumpararea lor.

    In 1999 atunci cand Africa de Sud a decis cumpararea a 28 Gripen, pretul pentru ele era de 1,5 miliarde dolari, in cele din urma afacerea a costat 1,6 miliarde euro(aprox 2 miliarde dolari), pentru 26 avioane, diferenta de pret a venit din deprecierea dolarului.

    In 2002 Cehia a dorit sa cumpere 24 Gripen contra sumei de 2 miliarde dolari, in cele din urma ei au avut niste scandaluri interne, inundatii iar in 2004 au inchiriat 14 Gripen.

    Thailanda a cumparat avioane Gripen in doua transe a cate 6 bucati, pentru prima a platit cam 600 milioane dolari iar pentru a doua cam 400 milioane dolari.

    Dupa cate se vede cumpararea sau inchiriarea a 24 Gripen noi s-ar duce catre 2 miliarde de dolari, 24 F-16 noi ne-a spus Gitenstein ca vor costa 2,5 miliarde dolari, dublu fata de pretul a 24 F-16 sh, sau a altor variante : Gripen, Mirage 2000 care cel mai probabil tot pe aici s-ar invarti.

    Daca ne permitam sau nu 1 miliard de dolari in plus habar nu am.

    • Cele sud africane au costat mai mult pentru ca au fost personalizate… Casca cu vizor integrat, sisteme de comunicatii indigene, armament asisderea…astea costa bani fie ca vrei sau nu…

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: