Striji, cu ale lor MiG-29, in zbor la Batajnica (via MilitaryPhotos)

Sarbii inca mai folosesc Mig-urile 21 si 29, dar pentru cat timp? In acest context, conform relatarii ziarului Blic, au fost inaintate RFP-uri catre mai multi producatori de avioane supersonice multirol. Conform publicatiei, Ministerul Apararii,  a analizat in ca masura propunerile producatorilor corespund cerintelor si necesitatilor trasate de Comandamentul Fortelor Aeriene. Astfel au dat curs RFP-ului concernul Eurofighter cu al lor Typhoon, francezii de la Dassault, cu Rafale, Lockheed Martin, cu F-16 si rusii, atat Suhoi, cu Su-30 cat si RSK MiG, cu modelul MiG-29M2. Chinezii au propus monomotorul JF-17.

Conform declaratiilor analistului Aleksandar Radic, necesarul este de minim 20 aeronave multirol valoarea tranzactiei fiind de minim un miliard de euro. “It is not just about the money that would have to be paid for buying the planes, there are also the costs of use and maintenance of the aircraft. However, the military budget at present is about half a billion euros and there is a very real chance that it will be reduced in the forthcoming budget revision,”declara Radic.

Un alt expert declara, sub protectia anonimatului, ca “Eurofighter planes are very good, but too expensive for our means. For the price of one of these planes, we could buy two excellent passenger planes.”

Unii dintre producatori au inceput deja campanii active de marketing. Astfel, cu ocazia sarbatoririi a 100 de ani de Aviatie Militara in Serbia, RSK Mig, a deplasat la Mitingul de la Batajnica de la sfarsitul saptamanii trecute, prototipul avionului multirol MiG-29M2. Un filmulete vedeti mai la vale:

Si la acelasi eveniment, de data asta VVS, a prezentat in zbor MiG-urile 29 ale echipei de acrobatie Striji:

 

Sursa:
Balkans

– Griffon 236 –

———————————————————

Link-uri utile:

Revista Resboiu; Forumul Resboiu; Pagina de gardă a portalului; Ramura dedicată Armatei Române; Ramura dedicată spaţiului; Ramura dedicată dronelor.