Aviaţie

C-27 Spartan cu o noua configuratie de baza, a efectuat primul zbor

Dacă până acum mă gândeam din când în când la ce bine ar prinde ca România să achiziționeze încă un avion Spartan, unul în configurație MC-27J PRAETORIAN, ca și platformă destinată sprijinului Forțelor pentru Operații Speciale și structurilor de informații, vestea de astăzi m-a făcut să mă gândesc la momentul modernizării Spartanelor din inventarul Forțelor Aeriene Române.

C-27J Spartan

C-27J Spartan

Zborul de debut al unui C-27J cu noua configurație de bază a avut loc pe 4 Decembrie, cu decolarea de la Torino.

Avionul dispune de un sistem nou de avionică, panouri noi de control în cabină precum și de lumini LED.

Sistemul nou de avionică este proiectat conform specificațiilor Next Generation Air Traffic Control, precum SESAR și NextGen, oferind capabilități TCAS 7.1 (Traffic Collision Avoidance System). Sistemul include mai multe modernizări majore, cum ar fi un nou FMS (Flight Management System) cu capabilități de apropiere RNP (Required Navigation Performances) și LPV (Localizer Performance with Vertical Guidance).

De asemenea, a fost modernizat la ultimul standard și IFF (Identification Friend or Foe) Mode 5.

Noul standard de bază include și ecrane noi, un radar meteo nou, un sistem de radionavigație nou, capabilități de comunicații prin satelit și radio îmbunătățite, un sistem nou de intercomunicații, o cabină nouă, un sistem de iluminat nou cu tehnologie led și platforme cargo noi.

CF-18 Hornet escorteaza un C-27J Spartan al Fortelor Aeriene Romane in timpul unui exercitiu de Politie Aeriana

CF-18 Hornet escorteaza un C-27J Spartan al Fortelor Aeriene Romane in timpul unui exercitiu de Politie Aeriana

Va veni vremea să modernizăm avioanele noastre Spartan. Poate chiar vom mai cumpăra câteva. În prezent, este singurul avion multirol exploatat de către Forțele Aeriene Române.

Iulian Iamandi

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: