Terestre

Bumar a infiintat un consortium pentru construirea noii platforme blindate modulare pe senile

Bumar ANDERS 120mm Light Expeditionary Tank

Bumar ANDERS 120mm Light Expeditionary Tank

Pe 14 Februarie, la Varşovia, Bumar împreună cu alte companii din industria de apărare a Poloniei, au înfiinţat un consorţium care se va ocupa de noul tanc… main battle tank.  🙂

Scopul consortiumului, conform documentelor, este acela de a cerceta şi dezvolta şi implementa “Universal Modular Tracked Platform” într-un “Direct Support Vehicle/New Main Battle Tank version” pentru stadiul de producţie.

Bumar a devenit liderul consorţiumului şi va coordona şi superviza cursul cercetărilor şi munca de dezvoltare, după care compania va fi responsabilă cu implementarea în producţie şi furnizarea către Forţele Armate Poloneze a unui nou tanc indigen.

În afară de Bumar, au mai intrat în consorţium următoarele companii:

Osrodek Badawczo–Rozwojowy Urzadzen Mechanicznych OBRUM Sp. z o.o. (Eng. Research and Development Center for Mechanical Appliances), “Bumar Labedy” S.A. Mechanical Plants, Bumar Zolnierz S.A. (Eng. Bumar Soldier, Bumar Elektronika S.A. (Eng. Bumar Electronics) and Huta Stalowa Wola S.A. (Eng. Huta Stalowa Wola steel mill), Wojskowe Zaklady Motoryzacyjne S.A. (Eng. Military Automotive Plants), Wojskowy Instytut Techniki Pancernej i Samochodowej – Instytut Badawczy (Eng. Military Institute of Armored and Automotive Technology – Research Institute) and Wojskowe Zaklady Mechaniczne S.A. (Eng. Military Mechanical Plants).

Consorţiumul a fost înfiinţat ca şi răspuns la interesul Ministerului Apărării Naţionale faţă de proiectul unui Universal Modular Tracked Platform/New Main Battle Tank.

Preţ de câţiva ani, Bumar Group a condus analiza conceptuală, cercetarea şi dezvoltarea, conform solicitărilor Ministerului Apărării Naţionale.

Împărţirea sarcinilor între membrii consorţiumului este bazată pe planurile iniţiale concepute de către firma lider.

“This contract means that the Polish industry will join forces, because we all want to provide the Polish Armed Forces with the best vehicle, and to make possible for Polish soldiers to drive a Polish tank,”

A declarat Mariusz Andrezejczak, vicepreşedinte al boardului de management responsabil pentru tehnologii şi dezvoltare.

Sursa: Army Recognition

 

 – Iulian Iamandi –

26 Comments

    • cobra aia 2000 din link – e ciudata rau de tot, cu priza de aer dorsal 🙂 ca sa pastrezi proportziile de la f16 cu care seamana, le trebuia un motor de doua ori mai scurt
      plus ca daca ar fi intrat in serviciu, pe nenea injinerul ala l-ar fi injurat mecanicii de avion de fiecare data cand avea de facut ceva la motor
      si la unghiuri de incidenta un pic mai mari “astupi” priza de aer
      Cine stie ce or fi avut in cap, io sunt mai batut in cap si asa la prima vedere imi scapa rau de tot ce or fi vrut sa faca

    • adica asta e ratiunea, sa faca ceva similar cu prizele rusesti de sus
      It uses a wing band and the air intake to the power on the back of the fuselage, which provides low probability of contamination from the surface suction landing

      si dimpotriva nu astupa ca l-au studiat si profilat in tunel sa faca de astea 🙂
      and dynamic air intake charge while flying over a larger angle of attack due to wirom of swing bands
      (tradus de goagal din poloneza – wirom of the swing bands cred ca e ceva gen spinning vortex)

      ma rog, asa la prima aruncatura de ochi, sunt cam prost 🙂

  • ce e insa absolut remarcabil la poleci, apropo de avioane
    de exe GE Aviation are o firma mica aici care face piese de combustor (motorul “civil” de la A10, si CFM56 cu snecma care e comun pe 737 si a320)
    100 de “fabricanti” in romania
    in polonia insa sunt cateva mii care proiecteaza asa ceva pentru GE
    cehii au si ei o fabrica de turbopropulsoare, cine a cumparat Walter a vrut biznis imobiliar, si GE le-a luat oamenii si proiectul de turboprop ca sa ii concureze pe P&W
    La faze de astea, sunt cu ani buni inaintea noastra polonezii, romania din pacate vinde doar forta de munca ieftina

    http://geforcee.geblogs.com/regional-takeoff/

    • marius sunt ceva si la aviatie da foarte subtzirei, in afara de astea de pe vremea lui cioasca, IAR (Eurocopter romania e pe fosta platforma IAR), Aerostar, Avioane Craiova, Planoare Ghimbav – in afara de Bacau cam toate sunt muci
      e Unison a lui GE, pe fosta platforma de la Turbomecanica)
      http://www.unisonindustries.com/our-company/locations/index.html
      mai sunt niste injineri de la Fokker Stork in Pipera (fokker face trenul de aterizare la F16 de exe, sau carligul ala rau de f35 naval, sau panourile Glare de airbus) http://www.fokker.com/Welcome-to-Fokker-Engineering-Romania
      si unii care preseaza in Dumbravita Maramusres profile de fuselaj de airbus Universal Alloy http://www.uace.ro/UACAEUR.asp

      si cam atata din pacate, aia de la fosta turbomecanica e cea mai mare, 100 de oameni
      adica fii ploii suntem 🙂
      in automotive iarasi suntem fii ploii, fata de tari ca slovacia de exemplu, sau vecinii nostri cu gulashul

      • mai exista o firma in Timisoara care face scaune de elicoptere blindate si neblindate si repere din materiale compozite – colaborare cu Alenia – 128 de oameni, si mai este o firma la Arad care proiecteaza trenuri de aterizare si ceva repere de la ele pentru industria civila.

  • Bre, nici polacii nu pot sa zic ca imi inspira cine stie ce increderea la nivel de industrie de aparare. Nu pot sa uit telenovela aia cu corveta Gawron, care din 7 bucati se face numa 1 si nu e corveta, e nava de patrula. Cam ca bancu cu ala de castiga o masina la loto, dela radio erevan.

    • Foarte interesant un lucru in legatura cu Gawron.

      Era si pacat sa trimita nava aia la fier vechi, este aproape gata la nivel de structura, are motorul instalat, mai trebuie cateva vrizbrizuri si e gata, chiar mai buna decat navele nostre de patrula de 5.000 tone.

      Polonezii au ajuns la concluzia ca alea 7 nave Gawron sunt prea scumpe si la peste 2.000 tone sunt prea mari pt M.Baltica.

      Polacii au cotit o spre :

      – 3 submarine

      – cateva nave minare-deminare

      – modernizarea unei fregate OH Perry

      – Gawron de patrula

      – 3 nave de suprafata usoare, iar aici lucrurile devin foarte interesante, se pare ca li s-ar potrivi cel mai ceva din clasa Visby sau Gowind, nave usoare pe la 1.000 tone sau chiar mai usoare.

      Deci polonezii pt M.Baltica nu considera ca au nevoie de mai mult de 3 corvete usoare, in timp ce noi pt o mare sensibil mai mica decat Baltica si un litoral pe jumatate, nu putem trai fara 2-4 nave de 5.000 tone, inca pe atatea corvete si desigur nebunia aia de nava transport strategic, 10-15 mii tone deplasament ca popa..

      Nu am putea si noi sa ne dregem la creier si sa avem 4 Visby/Gowind/MEKO A100 si 2-3 submarine..pana si bulgarii sunt mai zdraveni decat noi din punctul asta de vedere.

      Desigur am uitat, noua ne pute o marina cu capabilitati green water, noi visam blue water, noi visam sa impunem blocade navale prin Madagascar.

      Acum daca tot avem Fregatele T22, nu s-ar putea cumpara in locul potentialelor viitoare corvete, 2-3 submarine, am impaca si capra si varza.

    • Despre Leopard 2PL stiu ca ar trebui sa intre in dotare undeva dupa 2018, este o versiune a Leopard 2 A4M.

      Peste 6 luni nu ar fi cam devreme cu noul tanc polonez?

      Cel mai probabil va fi tot un proiect relativ apropiat de Anders, va folosi platforma UPG ce are la baza sasiul de T-72 la fel ca Anders, iar putinele imagini cu Rydan, cam asta ar putea sugera, un light tank, la fel ca Anders, posibil folosind aceiasi platforma cu Anders, acelasi tun, motor.

  • Foarte interesant.

    In link se face vorbire despre posibila repartizare a tancurilor catre Bg 34 Blindata.

    Impreuna cu celelalte 128 Leo 2 care echipeaza o alta brigada blindata, urmand sa constituie o divizie blindata.

    Cu exceptia Rusiei si Turciei, polonezii dispun si vor dispune de cele mai mari efective de tancuri din Europa dupa greci, 13 batalioane si 750-800 tancuri active, plus altele in rezerva.

    In perspectiva vor folosi se pare cam 250 Leo 2, si citisem la un moment dat de alte aprox 400 light-tank uri Rydan, restul pana la 1.000 urmand sa fie in varianta IFV, bazate pe platforma UPG-NG.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: