Aviaţie

Bulgaria primeste F-16 sh din partea SUA. Cadou.

Mda. Ce naiba poti spune despre o asemenea stire?

Castravetii desfac borcanele cu muraturi si toasteaza in cinstea secretarului de stat Hillary Clinton. Tanti va veni pe 5 februarie in vizita la Sofia si va oferi o ofranda in cinstea zeului gogonelelor care consta in mai multe aparate sh F-16, gratis, ca d-aia e donatie.  Ma rog, nu chiar mocca, castravetii trebuie doar sa le puna in functiune cu fonduri proprii, adica ceva vopsea in culor de camuflaj pentru gogonele, ceva kerosen sau saramura, depinde de specificatii.

Donatia incepe cu 4 Block 25 batrane de vreo 2 decenii, uitate pe undeva prin rezerva garzii nationale, ceea ce inseamna ca reparatia lor si punerea efectiva in zbor nu v-a fi chiar o placere financiara. In plus, castravetii trebuie sa promita sa ia in serios varianta de F-16 ca avion de baza, sa le faca piste, hangare noi si sa instruiasca personalul aferent.

Toate astea vin ca urmare a deosebitei aprecieri pe care americanii au pentru deosebitul comportament al trupelor castraveciorilor dansatori din A-stan. Tatucata na’ guleamata, cum zicea pe vremuri la Studio X!

33 Comments

  • Eu cred ca deja asta cu F 16 Block 25 este un fel de silire sa bage USA mortul in casa, dupa ce le faci hangare, centru de reparatii si asa mai departe….cam greu sa migrezi spre alt multirol, daca iei acum F 16 o sa continuui sa cumperi F 16 asta in conditile in care Bulgaria nu are nevoie decat de vreo 24 de bucati si poate opera si doar 14 la fel ca si Ungaria. Cu alte cuvinte li s-a pregatit o tzeapa, nu a functionat in Romania acum 2 ani aproape acum se incearca cu Bulgaria.
    Daca iei multirol este bine sa il iei nou, indiferent ce o fi sau sa il iei zburat maxim 10 ani nu 30!

  • Eu sunt tare curios de ce se mai poate face cu cele 18-19 MIG 29 ale noastre, si daca le bagi intr-o reparatie capitala cat ar costa sa le readuci la viata, despre upgrade stim deja destule costa in jur de 4-5 milioane dolari (Sniper) ar fi o idee sa le facem reparatia capitala cu RSK MIG, iar de sistemul de armament sa ne ocupam noi…..daca o merita financiar efortul acesta. Pe langa costurile de exploatare trebuie sa gandim pragmatic pe 10 ani daca nu iesim mai bine cu MIG 29 avute deja in ograda si nezburate decat cateva sute de ore – resursa teoretic de inca cateva mii. MIG 29 cost de exploatare mare dar costul de reparatie caci de achizitie nu poate fi vorba nu poate trece de 10 milioane dolari, asta ar insemna la 200 de milioane de euro aviatia pusa intr-o oarecare stare de normalitate – apoi dam de lucru la Aerostar timp de vreo 2 ani cu modernizarea la standard Sniper progresiva a flotei si pana in 2025 am avea ce sa ridicm sus. Dar na de ce imi bat capul noi o sa zburam cu zmeul acusi acusi iar pilotii o sa zboare spre alte zari in flotele civile………si game over cu traditia si pilotii excelenti ai RoAF………trist viitoar pregatit de niste politicieni de paie.

    • Teoretic suna excelent aceasta idee.Sa folosim MIG29 pentru misiunile de politie aeriana, insa cum zicea si altcineva,in urma cu ceva vreme, pe vechil sit,la acest subiect deschis de tine, Marius, aceste aparate zac de cel putin 10 ani, in aer liber pe MK.Marea este aproape, aerul salin contribuie din plin la uzura fizica a aparatelor care poate deja sunt putrede.Daca iei in calcul sistemul electric, electronic, etc, trebuie sa refaci de la zero tot aparatul.Nu in ultimul rand este decisiv costul orei de zbor, care zic unii ca ar fi aproape ca la EF, undeva la 50.000USD.Isi permite Romania aceste costuri?La o adica, daca tot mergem pe SH, haideti sa luam cateva Gripenuri C/D, direct de la suedezi.

    • Si eu tot de parerea asta sunt .
      Cu maxim 400 de milioane de euro avem 18+ 6(Mig 29 din Republica Moldova, nezburate cam ca ale noastre ) +1 de rezerva si suntem asigurati pe cel putin zece ani.

  • Mai bine le dadeau niste bani….da’ na..ce sa faci cand la mijloc intervine vesnica propaganda americana?…adica F-16 pentru americani reprezinta ca un semn pentru celelalte puteri adversare-“Atentie!!…Pamant ce se afla sub jurisdictia yankeilor…”

    • Pai cum sa le dea bani. Eu am o dacie 1300…ti-o dau gratis! O vrei sau nu o vrei, nu ca iti dau eu 1000 de euro sa-ti iei altceva.

      • Ai si tu dreptate… Dar ceea ce vreau sa spun e ca Block 25 e prea de tot…deci muult prea de tot…Eu unu’ m-am uitat pe net sa vad echiparea de la BL25 si e de toata jena…Migul nostru “ii da ceata” daca pot spune asa…si vorba aia fly-by-wire vs hidraulic la greu…

  • Nu cred ca s-ar mai pune problema unei modernizari in tara a Mig29,o reparatie capitala plus o modernizare in Rusia care sa includa avionica israeliana(Elta-2056), ar fi o treaba excelenta pt noi.

    • Si offset-ul in ce sa fie? O fabrica de rachete antitank? 🙂 cand ei sunt cei care ne-ar putea ameninta cu tancurile? Tare sunt curios ce offset ar propune RSK MIG…..dar cum acum sunt corporatiile integrate poate poate asamblam YAK 130 la Bacau sau Craiova 🙂 s-ar duce la nebui Mark Ghitenstein si L.M.

        • Pai offset cat trebuie proportional cu avioanele reparate si sunt 19 nu 10 avioane, asa ca….inca astept spre exemplu offset-ul de la Piranha pe care le-am primit.

          • De unde 19? Unele sunt muzeu, unele sunt bucati, unele au suferit modificari ca si Sniper…am dat si eu o cifra, oricum gandeste-te ca suma finala ii ca si cum ai cumpara 3-4 avioane noi, la 3-4 avioane ce offset sa iti ofere. Pe de alta parte eu nu am auzit de offset la mentenanta/overhaul cum vrei tu sa-i zici.

    • Avionica israeliana … dezamagitor … nu inteleg ce au israelienii ca tot o dati cu avionica lor.
      Pai atunci sa produca de la a-z totul nu numai avionica daca sunt asa cu stea in frunte.

      • Spunem avionica israeliana fiindca vrem sa o recunoastem sau nu nu avem incredere in ceea ce au rusii pe ele din cauza faptului ca intr-un posibil viitor conflict vrem sa avem avionica operationala.

    • In primul rand, tu cred ca confunzi intretinerea cu dezvoltarea infrastructurii, in al doilea rand nu are cum sa fie mai scump decat la F-22 care este cu totul o alta clasa…

  • luam si noi 24 de bucati tot block 25 la anu ,si pe urma le dam la castraveti 1 miliard de euro sa ni le repare la centrul lor logistic si de mentenanta …hi,hi,…in momentu asta e clar ca Croatia,Bulagria si Romania vor avea F-16 second hand..

  • http://www.stratfor.com/analysis/us-and-bulgaria-seek-strategic-cooperation

    stratfor zice ceva
    adevarul e ca bulgarii sunt mai aproape de unde ar vrea ei sa dea cu bombardeaua cand e cazul, si daca le baga epava in casa cu obligatia sa isi modernizeze pistele astea doua, e o treaba la o adica ca se pot folosi si de F-urile altora nu doar cele cu castravete pe ele
    si chevron cu gazul lor de sist, shpaga sau lobby depinde de valoare si de in ce parte a lumii esti
    au avut ooa bulgarii ca au interzis asta, nici eu nu sunt de acord cu asta la noi (si nici la bulgari, ca doar pe aceeasi placa tectonica cu ei stam

  • Sincer … ca pilot mi-ar fi rusine rau sa zbor pe mucegaiturile din Arizona.
    Chiar incep sa cred ca americanoii au ajuns intr-un prag al saraciei incat vand tot ce au prin arizona.
    Acum sincer … nu cred ca reusesc yankeyy sa le puna in brate f-16 pentru ca aici e si interesul Ursului … si sincer cine ar dar un Mig-29 pe un f-16 putrezit.

  • Gresesti, nu au atins nici un prag al saraciei mai ales in domeniul militar. Doar ca au mirosit ocazia sa mai faca bani cu niste aparate vechi aflate in conservare. Atat, se vede simtul lor pentru afaceri si unde gasesc prosti ii fraieresc desigur.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: