Aviaţie

Bugetul USAF de anul viitor, sub presiunea indeciziei si a taierilor

F-35

Schema bugetului USAF( prezentat în luna martie în noua realitate a reducerilor automate a cheltuielilor publice ca urmare a aplicării procedurilor de deficit excesiv ), era axată pe implementarea unor măsuri de restructurare dar cu păstrarea capabilităților curente, în sensul renunțării la unele categorii de avioane învechite în favoarea introducerii în dotare a altor platforme noi.

Viziune care întâmpină rezistență în Congresul SUA, ambele camere ale acestuia respingând scoaterea din dotare a avioanelor A-10, KC-10 și U-2.

Bugetul USAF în anul fiscal 2016, se pare că va avea o structură și obiective similare cu cel de anul acesta, cea ce este de așteptat să genereze aceleași conflicte.

Cu privire la negocierile din Congres și poziția USAF, Generalul Mark Welsh a declarat:

„If something is the right answer one year, it is probably the right answer the next year”

„If you try to change the right answer each year, all you do is run into a different group of resistance”

„The military view of this is pretty straightforward. The operational analysis is pretty clear and we have shared it with everybody, [and] we will continue to share it with everybody”

„There is no question what the right military answer is. And, if we are not going to be allowed to do the right military answer, then tell us what the right answer is and we will move forward”

„We have presented a whole list of things that we would have to do at the BCA [Budget Control Act] level. If we are not allowed to divest programs to get us to the BCA level, we are just going to have to walk down that list”

„The problem we have got is whatever next stop that we go to, there will be another group of people in Congress who do not think it should go”

„It is hard if you try and pay the bill, and everybody who gave you the bill tells you, no, you cannot pay it with that, eventually you get down to a discussion that there is no other place to take it”

„So, we are going to tell them our best military advice on where this ought to come from”

„Congress has the final decision authority here. I understand that, and we will adjust to what they give us”

„But there is only X amount of money in the budget. Somebody is going to have to prioritize. We will prioritize the way we think is right, and if Congress chooses to prioritize in a different way, they just need to tell us what that is”

Opoziția Congresului față de viziunea de reformare propusă de USAF ar fi alimentată și de lipsa de consecvență a Forțelor Aeriene, fiind dat exemplul sprijinului recent acordat sistemului RQ-4 Global Hawk în defavoarea avionului de spionaj U-2, după ce, înainte, timp de câțiva ani sa susținut exact contrariul.

In aprilie Departamentul Apărării a prezentat un memorandum despre „tăierile” necesare în cazul în care restricțiile bugetare nu vor fi ridicate pentru anul fiscal 2016, incluzând mici reduceri ale numărului de aparate F-35 și KC-46 ce vor fi cumpărate, abandonarea achiziției a 39 de sisteme MQ-9 Reaper și 10 MC-130J în anii fiscali 2018-2019, iar programul motorului de nouă generație nu va putea fi finanțat.

Poate cea mai controversată măsură dorită de USAF, este cea a retragerii cisternelor zburătoare KC-10, măsură ce face parte din strategia de renunțare integrală la unele tipuri de avioane în defavoarea reducerii în cantități echivalente a flotei de avioane din mai multe tipuri, pentru simplificarea sprijinului logistic.

Congresul american prin 2015 National Defense Authorization Act  a inclus prevederi clare ce împiedică Forțele Aeriene să opereze reduceri ale flotelor de avioane A-10, KC-10 și U-2, document ce nu a fost încă votat dar dacă va fi aplicat va forța USAF să taie din alte sectoare.

O soluție de compromis ar putea fi utilizarea fondurilor National Guard and Reserve Equipping Appropriation, bani ce ar putea permite susținerea și modernizarea flotelor de  F-15, F-16, C-130.

In cazul în care vechile tipuri de avioane vor fi păstrate fără a se lua măsuri compensatorii, acest lucru ar putea avea efecte „complicate” pentru USAF care ar putea fi forțate să renunțe la 350-400 de aparate F-15/F-16, flota de bombardiere B-1 Lancer putând la fel să fie afectată pentru a se putea susține flota de A-10 care necesită cheltuieli anuale de 4,2 mld $.

sursa: defense news

sursa foto: theaviationist.com

– David Victor –

 

 

 

 

 

 

2 Comments

  • Nu e mai simplu la noi….am taiat deja tot ce se putea taia, nu a mai ramas nimic…nici macar fier vechi de taiat si dus la remat! Am scapat de stres si griji! 🙂 Noroc cu ai nostri guvernanti ca ne-au scapat de un stres greu de gestionat! he ehe ehe ehe he…..

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: