Aviaţie Marină

Brazilia doreste doua portavioane noi

CATOBAR pentru Brazilia

Guvernul frencez si DCNS au urmarit cu atentie intentiile Braziliei in ceea ce priveste portavioanele si, desi la acest moment Brazilia are un singur portavion, São Paulo, fostul Foch al Marinei Frantei, revitalizat, acesta este totusi este destul de vechi avand aproape o jumatate de secol de navigare, iar brazilienii sunt interesati de achizitia unor nave noi.

Pe 18 Octombrie, Ministrul brazilian al Apararii a spus in cadrul vizitei sale la Paris ca tara sa studiaza nevoia de a construi un portavion: “This will be an aircraft carrier, which ideally will built in Brazil, with the import of some technologies. “

Mai exact Brazilia planuieste constructia a doua portavioane cu propulsie clasica.

Acest fapt, deschide noi perspective pentru Rafale…

Dar, sa o luam ceva mai de dinapoi: Franta ajuta deja Brazilia la construirea primului submarin nuclear de atac ce va fi propulsat de un sistem atomic national pe care brazilienii il construiesc cu ajutor francez. De asemenea, Franta a vandut Braziliei patru submarine de atac cu propulsie conventionala. La Paris, este asteptata o decizie din partea Braziliei, in doisprezece pana la optisprezece luni, iar problemele leagate de bugetarea fondurilor necesare nu este vazuta ca un inconvenient, deoarece se considera ca Brazilia are nevoie de sa continue modernizarea fortelor armate, datorita ambitiilor sale strategice.

Revenind la Rafale, Franta inca insista pe tema vanzarii de astfel de avioane in Brazilia, surse din industria franceza estimand ca marinarii au preluat controlul si initiativa apararii Braziliei: “They are the ones who understand that Brazil wants to change in size by acquiring SNA and aircraft carriers.”

Indecizia Fortelor Aeriene Braziliene pentru achizitia de Rafale ar putea fi depasita, dat fiind ca avionul francez este disponibil nativ si in varianta ambarcata pe portavion.

Desigur, mai exista si competitorul F-18, dar cam atat, deoarece Gripen NG navalizat… exista doar in vorbe.

Sursa: Le Point

 

 

10 Comments

  • Poi și mai țin francezii liniile de producție până își fac brazilienii portavion nou? Sau brazilienii ar trebui să cumpere întâi avioane navalizate și să aștepte cu ele niște ani buni până se construiește primul portavion?

  • daca brazilienii intra iar in proiect cu francezii de 2 portavioane atunci francezii impusca doi iepuri dintr-o lovitura: se aleg cu un contract de 2 portavioane si Rafale cel mai probabil va fi cel ales…

  • Poate sunt malitios dar brazilienii nu sunt in stare sa controleze cartierele cu traficanti de droguri si muritori de foame, “favela”, niste focare de revolta numai bune de revolutii in schimb nazuiesc sa devina o “sea power”.
    Or fi ei economie emergenta dar niste programe de inarmare ambitioase ca acesta nu ii duce spre ceva bun.

    • Stai sa imi aliniez privirea, pentru ca ma uit crucis la intrebarea ta…

      Momentan, francezii vor sa ii agate si brazilienii au zis ca sunt interesati. Nu cunoasteam culoarea in care vor fi vopsite, daca vor avea termopane si bideuri. Cel mai probabil, va fi vorba de o clasa noua, bazata pe experienta (si mai ales bubele) lui Şarl DeoGol.

    • N-ai cum să știi prețul, dacă nu știi nici măcar ce specificații o să aibă. Totuși… costul total de construcție al lui Charles de Gaulle a depășit trei miliarde; comparativ, viitoarele portavioane britanice (mai mari ca CdG, dar cu propulsie convențională) vor costa peste 4 miliarde bucata. Ultimul Nimitz (George HW Bush) a costat și el peste 4 miliarde de euro (6.2mld dolari), iar cele din clasa Gerald Ford vor costa minim 9 miliarde de dolari bucata. Deci vreo 6.5 miliarde de euro.

      Deci chiar și construit în Brazilia, un portavion CATOBAR, cu tot cu costurile R&D nu are cum să coste mult mai puțin de pragul de 2.5-3 miliarde. Cel puțin așa îmi dă mie.

  • Chiar daca achizitiile braziliene au avut o singura tinta in ultimul timp – marina, nu-i vad in stare de asa salt, e prea sus pentru o tara ca ei chiar daca isi spun putere regionala sau putere in devenire. 2 bucati ar fi in jurul a 6-7 mld la care se mai adauga inca atat avioanele si elicopterele de la bord si nu in ultimul rand o escorta pentru acestea deoarece nu pot sa iasa din port fara protectie navala iar mai usura de cateva miliarde ceea ce ar duce la un scor de 10 mld/grup naval.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: