Aviaţie

Brazilia continua testarile propriei bombe ghidate laser

Bomba Inteligente

Forţele Aeriene Braziliene au lansat zilele trecute prima bombă ghidată laser de concepţie proprie, la poligonul SAICA situat la 110 km de oraşul Santa Maria.

Bomba a fost lansată de pe un avion A-1 (AM-X), lansarea făcând parte din etapele necesare certificării avioanelor A-1 înarmate cu bombe ghidate laser în Brazilia.

Bomba Inteligente pe avionul AMX

6 Comments

  • Ce spuneti in 20 de ani o sa cumparam avioane de ala astia ca de unde erau ei acum 30 de ani acum sunt clar in fata noastra.
    In alta ordine de idei MIG 29 A/B stocate pe Mihail Kogalniceanu nu meritau oare macar un astfel de acoperis gen celui vazut in imagine? – Chiar ar fi costat atata de mult cu tot cu comisionul de rigoare?

    • Chiar nu e o idee rea sa cumparam de la brazilieni. Ne-ar prinde bine Super Tucano in locul avioanelor Yak-52, iar peste cativa ani – daca nu luam A-400 – ar fi bine sa inlocuim C-130 cu KC-390.

      Cui ar fi folosit pastrarea in bune conditii a MiG-urilor 29 si 23? NATO nu le-a vrut. Nici pe ele si nici IAR-urile 93.

      • Aia cu NATO nu le-a vrut ii cam fumata rau. Ii tipicul romanesc sa spunem ca alti au decis in locul nostru. 23-29 inca mai zboara in unele tari NATO, deci pica argumentul. La noi a fost simplu de tot aveam putine, resursa expirata si in nevoie de revizii majore, nu aveam motoare de rezerva,nu aveam piese de schimb pe stoc, nu aveam facilitati de revizie in tara, rusii erau pe pix si ei cu piesele de schimb etc. Nu are rost sa plingem dupa ele.

        referitor la Brazilia, pai ei sun in primele economii ale lumii, cu totul alta liga decit noi.

      • Iar 93 – le-au retras dupa accidentul ala oribil cu cluster-bombul romanesc, de la craiova
        Nu ca nu le-ar fi vrut Nato – ala a fost un avion facut din ambitzie, submotorizat, si cu hibe multe inca de pe planseta, si construit in perioada cand Romania era sub embargo de orice putea fi folosit in industria militara (nu ca si Coreea de Nord de azi, dar aproape)
        95-ul supersonic a murit in fasa pe vremea lui cioasca, si-au dat cred seama ca e o galushca prea mare pentru Romania
        99 – asta a fost ceva mai aproape de posibilitatile noastre de atunci, pacat ca nu ne-am jucat cartea asta asa cum ar fi trebuit

        Din ce a fabricat Romania – zic eu ca pacat de licentza de kamov 126 de la iar brasov, si inclusiv de partea de motor si cutie de transmisie de la turbomecanica
        si mare pacat de partea asta de elicoptere ca au lasat-o in aer zic eu – de la alouette si pume si ka126 invatasera ceva, oamenii aia trebuiau tinuti acolo in paine cu ceva comenzi si pusi la lucru, acuma s-a pierdut “traditzia” si cunostiintele si meseriashii constiinciosi

        Motoarele de la rombac si iar93 erau deja (mult) depasite in momentul in care ni s-a transmis licenta, cioasca a salvat rolls royce de la faliment cu licentele lui de la Bac si motoarele viper, si dupa aia tot ei au omorat programul cand au refuzat (sau nu s-au inteles cu partea noastra, cine stie) Spey care deja era montat pe Fokker
        sau nu ne-au dat Spey-ul ca sa nu faca cioasca un avion cu motor mai de doamne ajuta cine stie

        si de 29-le alea – ce sa zic
        mare pacat ca si-au batut joc de ele
        macar un 23 si un 29 puteau tine “airworthy”, sa nu zic de iar93 manufacturat de Romania asa cu bube cum a fost si mig15

  • Bag sama, kitul asta e Lizzard-ul asimilat in Brazilia. Gandesc ca ar putea fi offset pentru F-5M… Parerea mea

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: