Aviaţie

Boeing: testele la scara in tunelul aerodinamic cu F-15SE au luat sfarsit

F-15SE WindTunnel

Zilele trecute Boeing a terminat testele în tunelul aerodinamic pentru Conformal Weapons Bay-urile (CWB) de pe F-15 Silent Eagle.

“Boeing and its partners have advanced to the next phase in the development of the Silent Eagle, an evolved derivative of the combat-proven F-15 family of aircraft,””We are now testing production-representative hardware as we continue to validate our affordable and low-risk design.”

– a declarat Roger Besanceney, F-15 Program vice president la Boeing.

Boeing este partener cu Korea Aerospace Industries în proiectarea, dezvoltarea şi fabricarea sistemelor CWB, iar Silent Eagle este oferta Boeing pentru competiţia F-X din Coreea de Sud.

CWB-urile pot fi reconfigurate ca şi Conformal Fuel Tanks (CFT) pentru optimizarea avioanelor F-15 Silent Eagle atunci când acestea au de efectuat misuni la mare distanţă.

Sursa: Boeing Mediaroom

– Resboiu –

19 Comments

    • 🙂 nu e
      Nu au adaugat doar bayurile alea conforme sub burta, ca sa echilibreze avionul au “suprainaltat” si stabilizatoarele verticale, ca parte a pachetului de upgrade

      oricum f15 e un avion care a facut istorie
      si cata vreme americanii tin de f22 ca avion de superioritate doar pentru ei, f15 o sa mai fi inca produs pentru “aliatzi”

      • Aha, cu alte cuvinte…ar face cam ce face F35 da la pret mai mic (probabil)…
        Io cam asta am inteles din slaidsou’ ala…

        • Pretul cred ca vi fi tot pe acolo… Se estima initial, acum cativa ani, un pret/buc. de 100mil. $.

          Intr-adevar, pretul/buc. la F35 creste dar cred ca nici cel de la F15 SE va sta pe loc.

          • 100 mil./bucata e pretul platit pentru ultimul F15 fabricat (inchisesera linia de fabricatie si a fost nevoie s-o redeschida)- destinat inlocuirii unuia prabusit… de aici pretul mai mare

  • Bre, care-i faza cu vulturul asta tacut??!! Toata lumea zice ca face si ca drege, iar astia de-l produc(Boeing) abia daca-i testeaza la tunel CWB-urile… Deci ie sau nu ie tacut? Sau tot sgomotul de pana acum s-a facut pe langa un demonstratort biloc, cam ca la Gripen NG?

    • Vulturul Nezgomotos mi se pare (prea)overkill pentru infruntat Coreea de Nord. Dar, bine… poate ca Sudistii mai au inca niste cosmaruri cum intervine armata chineza din vreo doua judete si ii cafteste pe toti de parca ar avea coduri.

    • pai fix asa zice wiki, ca e doar un demonstrator bazat pe un f15 “de fabrica”, care nici macar nu e strike eagle,

      LM care trebe sa isi vanda f35 zice ca e cam “fas”, adica e eficient doar pentru radarele in banda x
      si ca radarele de sol il cam vad toate, ceea ce nu ar fi cazul cu f35

      si kala zice ca oricum si vulturul tacut si f35 sunt niste prostii si daca e totusi ceva bun facut de americani, e ori copiat dupa mig29 si su27 , ori nu poate fi bun de nimic 🙂

      • @paul :)))
        “si kala zice ca oricum si vulturul tacut si f35 sunt niste prostii si daca e totusi ceva bun facut de americani, e ori copiat dupa mig29 si su27 , ori nu poate fi bun de nimic :)”

        Mersii pentru aprecieri … mi-a placut.

        Dar daca e sa o spunem serios, F-15 are mult mai mulet sanse decat F-35 pentru a fi un adevarat avion (clar, nu peste Su-35) :-p

    • adevarul ca avea asta o aerodinamica grozava, cu “pancake”-ul de pe burta care genera si ala o gramada de portantza, era celebru f15-le ala care a aterizat cu o aripa complet smulsa
      au muncit astia o gramada la tunel sa il faca asa bine (si astea sovietice de gen 4 gen su27, la fel de bine “muncite” aerodinamic, poate mai bine ca sunt mai recente) – cre ca sunt ultimele avioane care “zboara” si nu incearca doar sa fie forme zburatoare ciudate ascunse de radar

      Cine stie cum le iese la tunelul aerodinamic, oricum mai rau decat originalul

      Era pe discovery un reportaj cu acrobatii marinei, blue angels, si zicea unul care ajunsese acolo ce diferenta uriasa intre F18-le vechi, cu “stagiul” complet, usurate de armament si doar cu un generator de fum in locul tunului de bord, si ce se poate face cu Hornetul asa cum zbura el curent inainte, cu toate chestiile agatzate pe acrosaje

  • Deci coreenii (aia din sud) au (mai) amanat (inca odata) decizia pentru F-X, zilele trecute. Alea 7-8 miliarde vor mai astepta nitel inainte de schimbarea proprietarului…
    Pana atunci, sunt implicati in munca de cercetare proiectare la Vulturul “Nezgomotos” iar DASA incearca sa le bage pe gat linie de montaj pentru taifun… Bag sama…ies in avantaj oricum s-ar uita la problema…

  • Daca se finalizeaza proiectul, s-ar putea ca pentru 10-15 ani sa iasa ceva chiar mai performant decat Typhoon (poate mai putin la manevrabilitate), insa totusi e design cam vechi si s-ar putea sa fie capat de linie, deci Typhoon are evolutii mult mai promitatoare in viitor.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: