Terestre

BMP T-15, caracteristi tehnico-tactice

Ural Vagon Zavod BMP T-15

Ural Vagon Zavod BMP T-15 IFV

BMP T-15, maşina grea de luptă a infanteriei proaspăt scoasă în lume de către ruşii de la Ural Vagon Zavod este – conform fabricantului – cel mai bine protejat IFV din întreaga lume.

Dezvoltat pe platforma Armata, BMP T-15 este înzestrat cu un sistem versatil de arme telecomandate şi beneficiază de o importantă caracteristică în mediul de luptă modern: BMP T-15 este proiectat să reziste la minele antitanc, dar şi la Dispozitive Explozive Improvizate (DEI) puternice.

Gândit pentru războaie de manevră împotriva oricărui inamic, ca şi parte a unităţilor de tancuri sau infanterie mecanizată, BMP T-15 transportă grupa de infanterie echipată şi înarmată complet, dar şi asigură sprijinul acesteia cu foc în timpul luptei. BMP T-15 poate distruge forţa vie de luptă a inamicului, armamentul antitanc, dar şi vehiculele blindate ale acestuia, în condiţii de folosire a armamentului nuclear sau a altor arme de distrugere în masă.

BMP T-15, caracteristici tehnico-tactice:

BMP T-15 are o greutate de luptă de 49 tone, lungimea de 9,5 metri, lăţimea de 4,8 metri şi înălţimea de 3,5 metri.

Blindatul are un echipaj format din doi membri şi poate transporta o grupă de nouă luptători.

Armamentul staţiei de luptă Epocha este compus din:

– Tun automat 2A42 calibrul  30 mm, cu 500 proiectile (160 BPS/340 OFS), care poate lovi ţinte aflate la peste 4000 de metri;

– Două lansatoare cu câte două rachete antitanc ghidate tip Kornet, care pot lovi ţinte situate la distanţe maxime de 8000 sau 10000 de metri;

– Mitralieră PKT calibrul 7,62 mm cu 2000 de cartuşe.

BMP T-15 poate căuta ţinte în regim automat, simultan în diferinte spectre, în mod pasi şi activ. Sistemul de armament poate angaja simultan două ţinte.

Propulsia este asigurată de un motor diesel poli-carburant 2B 12-3A, în X, care asigură 1200 – 1500 de cai putere.

Răcirea este asigurată cu două ventilatoare.

În teren frământat, BMP T-15 poate atinge o viteză medie de 45 – 50 kilometri pe oră.

Fără rezervoare suplimentare, BMP T-15 are o rază de acţiune de 500 kilometri, în regim de croazieră.

BMP T-15 beneficiază de protecţie combinată, modulară, cu un set Afghanit (sistem dinamic universal de protecţie multispectrală) destinat emisferei superioare.

Ergonomia maşinii grele de luptă a infanteriei tip BMP T-15 permite prezenţa echipajului la interior timp de 72 ore.

BMP T-15 are garanţie 14 000 kilometri.

 

 

– Iulian Iamandi –

39 Comments

  • Pe hartie doar Namer-ul israelian poate sa se compare cu T 15. Cu mentinea ca la Namer trebuie inlocuita turela actuala dotata cu mitraliera grea cu cea de la Elbit RWS 30 Samson cu 2 rachete Spike.
    Nu cred ca nemtii cu IFV Puma sunt departe de performantele lui T 15 insa trebuie avuta in vedere schimbarea de tactica care vine in Armata Rusa odata cu noile modele de IFV-uri si tancuri. Practic IFV-urile noi, puternic protejate inseamna o noua doctrina bazata pe profesionisti bine pregatiti si pe calitate superioara a armamantului.

  • Poate-mi scapa ceva, dar la 50 de tone hardughia e cam mare si greoaie ca sa fie varful de lance…
    sau poate nu…

  • Pai depinde unde o folosesti.Hardughia e pereche cu T15,ca nu mere singur fara pifanterie.Dar daca te uiti ,reprezinta a 3-a clasa de vehicule de lupta.E o ruptura de cele 2 traditionale,familiile BTR si BMP.
    Asa cadaca ar fi sa speculez,as zice asa.Bumerang va echipa brigazile usoare.Kurganet si Armata vor echipa unitatile de manevra grele,calul de bataie in camp deschis.Magaoaia si fratele ei tanc vor fi destinate unitatilor de ruptura a apararii fortificate,fie in camp deschis,dar mai ales pt. actiuni in mediu urban.
    De ce ar gandi ei asa?Pai pt. ca este esact ce n-au avut in razboaiele cecene.Si pt. ca orice armata care chiar gandeste 5 minute pe an e constienta ca actiunile in mediu urban is tata si mama lor in anii astia si-n cei ce vin.

  • Un articol ingrijit,cu informatii strict la obiect.Lungimea 9,5m.Legat de israelieni, vor face si ei Merkava cu echipaj de doi si 35t .

  • E foarte mare.Cam 500 de ore de utilizare.dupa care intra la reparatii capitale si se schimba cam tot ce tine de motor si transmisie.Pana face alea 500 de ore o sa mai schimbe si restul sistemelor,ii fac upgrade la software etc…

    Masina de lupta nu e masina normala.Aia 14000km ii va face in 10 ani 😀

  • Arata foarte bine intr-adevar, si la caracteristici si chiar si la aspect (pentru un MLI).

    Interesant e ca rusii par a schimba cate ceva la doctrina intr-adevar, inainte mergeau pe mobilitate maxima cu blindate amfibii, tancurile aveau posibilitatea de montare a unor tuburi tip Snorkel pentru a trece prin vaduri mai adanci fara sa mai stea dupa pontonieri etc.

    Probabil experientele din Cecenia si ce au mai vazut prin Siria sau Irak (tehnica si tacticile lor fata de cele americane) i-au facut sa schimbe cate ceva.
    Nici nu mai au numarul de oameni pentru tacticile vechi.
    Ramane de vazut cat de fiabile sunt blindatele astea noi (pe hartie sunt foarte bune), cat de bune sunt unele sisteme de pe ele (cu electronica si senzorii stau rusii mai slabut) si ce fonduri au la dispozitie pentru a le produce in numar suficient.
    Experienta cu Pak Fa pare cam amara pentru ei deocamdata

    • @ Radu sa nu uitam si senzorii dezvoltati de rusi care au fost state of art la vremea lor, de exemplu capul de lupta al rachetei R 73 i-a surprins pe majortatea analistilor vestici cu precizia de care dadea dovada in localizarea tintei si rezistenta la bruiaj.

      • @Marius-Eugen

        E adevarat dar eu am inteles ca sist de conducere a focului si senzorii de pe cel mai bun model de T-90 sunt frantuzesti. Ori nu stiu acum ce colaborare mai au rusii cu francezii in domeniu asta si ce senzori si electronica pot face rusii singuri si pot pune pe noile modele de tehnica. Si ce calitate are electronica aia

        Ca fapt divers am cetit undeva ca au scos primul lor laptop si care cantareste decat vreo 10 kg hehe. Nu stiu cat de performant e dar probabil e ceva balsoi, pe modelul ca rusii fac cel mai mare orice din lume, nu degeaba era bancul ala cu piticul sovietic care e cel mai mare pitic din lume.

        Nu inseamna ca nu fac si lucruri foarte bune uneori, nu trebuie nici complet desconsiderati dar eu zic ca dupa caderea URSS au ramas tot mai in urma comparativ cu pozitia de la apogeul razboiului rece

        • Am vazut articolul pe Sputnik news si nu l-am preluat ghici de ce?! Fiindca este propaganda pura, mie imi plac afirmatiile de genul “PAK FA’s visibility is between 0.1-1.0 square meters, according to the report.” sa o luam asa cat este pana la urma amprenata radar in sectorul frontal?
          Daca este chior radaul este 0.1 conform Radio Erevan daca nu este aproape cat F 16 in clean configuration (1.2 metri patrati). Deci nu ti se par prea mari tolerantele astea de +/- 0.5 metri patrati?! Asa cum am spus mai jos daca Suhoi intr-o lume ideala ar colabora cu EADS sau Boeing atunci capeau cred ca ar realiza facil un aparat peste cele dezvoltate de Lockheed Martin.
          Acum Suhoi este in corzi cu proiectul Su T 50 PAK FA din cauza imposibilitatilor tehnologice ale industriei de subansamble rusesti. Aste greu sa poti tine pasul cu industria militara fara a avea o industrie civila puternica cu produse de top…..

          • “Acum Suhoi este in corzi cu proiectul Su T 50 PAK FA din cauza imposibilitatilor tehnologice ale industriei de subansamble rusesti. Aste greu sa poti tine pasul cu industria militara fara a avea o industrie civila puternica cu produse de top….. ”
            Eu nu inteleg de unde apar tot felul de teorii cu tot felul de esecuri etc..
            Dragi Colegi va repet inca odata; proectul T-50 merge conform programului stabilit de Guverrnul Rus.
            Mai aveti putintica rabdare….
            Complexul Militar Industrial Rus a inceput sa produca avioane, elicoptere, etc in numar mare….. programul de inzestrare a armatei este in plina desfasurare…….
            Mai putina propaganda de la Stratfor si colegii….
            Uite un articol despre (РЭБ) «Гималаи»
            http://vz.ru/news/2015/5/29/748004.html
            Si altul despre in ce faza se afla testarile T-50
            http://vz.ru/news/2015/5/28/747773.html

            • Articole cu litere latine n-ai? ca simboluri nu stiu….
              Poate gasesti un articol cum merge ignifugarea la t50

              Vad ca guvernul rus e cu litere mari – ca de – daca ei sponsorizeaza … In rest – totul e lapte si miere prin Rusia, mai ceva decat pe vremea lu` Lenin – totul merge conform planului

              • Articole cu caractere latine veridice despre T-50 nu am gasit.
                Nu te mahni Mihai ca la ei e lapte si miere, la noi tot e foarte bine se fac finantari de catre Guvernul Tarii la proecte de cercetare, apar noi masini vezi cazul de la Moreni,
                Ignifugarea IAR 99? stii ceva cum se face? Sunt foarte curios?

                  • Orce lucru nou complexa are bolile copilariei…
                    Se lucreaza la ele…
                    sa vezi SU 27 primele modele ce probleme faceau…..
                    S-a lucrat la ele si a esit ce a esit…

      • Ambele proecte sunt in grafic si sunt finantate corespunzator. Nu trebuie sa ai iluzii ca nu vor fi duse la capat aceste proecte….
        Pana atunci un moment de relaxare, o intreprindere ruseasca ОАО «Уфимское моторостроительное производственное объединение» din orasul Ufa in care muncesc peste 20 mii de oameni la motoare pentru avioane echivalentul la Turbomecanica de la Bucuresti. Mea placut diferite tipuri de sudura pe care le folosesc …..
        http://topwar.ru/75706-proizvodstvo-aviadvigateley-v-rossii.html

  • Pt afghanit nu stiu daca ursii au cheaturi.dar fiind doar deasupra cred ca lateralele pot fi distruse cu usurinta de un EFP sau chiar PG 7(http://en.wikipedia.org/wiki/PG-7VR).
    Si pedestrasii au de mers pe jos.
    C-am greu sa treci Nistrul, Prutul si Dunarea,iar la obelisc la Mamaia fiind asa de greu se infunda in nisipul mizerabil al plajei.

    Asa ca nu tre sa ne facem griji.

    • UUUffffff , Misha ! E asa de linistitor , faza ca fiind prea greu nu au cum sa treaca apele alea, si deci putem sta linistiti ! As vrea sa cred ca e doar sarcasm /misto !!! Desii mentionand si plaje cred ca esti in eroare chiar si in misto pt ca acest BMP t-15 nu va fii in echiparea infanteriei marine rusesti . Din simplul motiv ca nu poate “inota ” !

  • Nu ma e(mea culpa), si era vorba de razasii lui Stefan(obelisc/obelim,biscuiti/biscuim).
    Iar pentru Costinesti le mai trebuie niscaiva macarle, daca nu se prabuseste epava lui Onasis pe ei.

    Oricum multumesc Mihai.
    Si scuze pentru greseli.

  • Amicul iu ne pune la dispozitie doua articole in sprijinul afirmatiilor sale. Primul e irelevant in discutia de aici, cel de-al doilea http://vz.ru/news/2015/5/28/747773.html contine informatiile ce ne intereseaza.
    Aflam astfel de la Bondarev, Comandantul Aviatiei, ca totul e perfect. Anul viitor se vor incheia testele si din 2017 va incepe PRODUCTIA DE SERIE.
    Cate vor fi cumparate ? Cate vor putea fi produse, ne spune Bondarev. Vor face 4, vom lua 4, vor face 10, vom lua 10.
    Pai asta e productie de serie ??
    Paragraful urmator ne da cheia acestui raspuns. Si anume faptul ca Ministrul Apararii Borisov s-a declarat sceptic cu privire la productia lui T-50. Numai ca paragraful cu pricina e cam eliptic de subiect. Deci sa vedem care e declaratia completa publicata in Kommersant la sfarsitul lui Martie 2015:
    “”In the new economic conditions, the original plans can be adjusted – said on.- better for us to have a reserve in the form of PAK FA and the ability to then move forward to the end to squeeze everything possible out of 4+ generation fighters (Su-30 and Su-35)”
    http://kommersant.ru/doc/2693130
    Pe scurt, pana in 2020 vor fi cumparate doar 12 aparate in loc de 52.
    “There is an understanding that we have to start will be signed a contract for the T-50 squadron (12 bucati ). After that, we will decide how much they still need to be and how much we can afford. ”
    Parca suna altfel amice iu, nu ? Asta apropo de propaganda 🙂
    In fine, Bondarev ne asigura ca T-50 nu e cu nimic mai prejos decat F-22 si F-35, ba e cu mult peste si face tot ce fac pasarile americane la un loc.
    Banuiesc ca s-a uitat la testele lui F-35B pe USS Wasp din zilele trecute.
    Deci e de presupus ca va exista si un T-50B VTOL. Va avea 3 motoare, cel din mijloc fiind utilizat la fel ca la F-35B, iar compresorul din fata va fi inlocuit cu o parasuta.
    Informatia e din surse anonime, ramase necunoscute (sic) 🙂

    • Vezi ca Ministrul Apararii la ei nu e Borisov ci Soigu,
      Kommersant, Vedomosti, http://www.themoscowtimes.com/ sunt ziare de propaganda Liberala ale coloanei a 5 la ei. (Asa le numesc Rusii) Se ocupa doar cu criticarea Guvernului, nimic nu e bine in Rusia totul e prost, seamana foarte tare cu Adevarul, R.L, EVZ, etc de la Bucuresti.
      Eu personal citind presa de la ei deja sunt clarificat, pentru necunoscatori kommersantul e un ziar “serios” apropo acest ziar a fost de multe ori dat in judecata pentru hai sa spunem mai “finut” relatari a unor informatii “inexistente”. Ultima data mam convins cand a relatat ca rapostul Rubla -Dolar prin martie-aprilie 2015 trebuia sa ajunga la 150 de ruble /$….
      In rest sa ai rabdare, scopul meu Doamne fereste nu este sa te conving ce e bine ce e prost…
      dar eu stiu ca la http://www.knaapo.ru/ deja noua linie de productie a T-50 e gata, si corporatia http://www.ktrv.ru/ are deja pregatit pentru acest proect noi tipuri de rakete….
      Asa ca poti se crezi ce vrei……eu unul sunt clarificat cu T-50 si cu platforma Armata.
      Dar ei lucreaza si la alte proecte dupa mine mult mai inportante pe care nu le afisaza….. Vezi Doamne e secret de stat….

              • Punct de lucru in Bucuresti….
                nu de alta dar vad ca studiezi intens situatia din Rusia. Nu-ti scapa o sudura :)))
                Poate le sugerezi sefilor un punct de lucru pe dupa Urali ca cica acolo e activitatea intense si unde poate ai avea acces la proiectele alea importante. Nu de alta dar sa salivam si noi putin la remarcabila ingeniozitate ruseasca/siberiana/kazaka si a altor natii de p-acolo.
                In rest lapte si miere in Rusia, cu putin stropi de otet cand vine vorba de niste baze americane prin tari din contu` asta de lume la care bineinteles avem replica “dau cu nucleara” :))))

                • Ma baiatule daca tot visezi Sefi eu zic sa te adresesi la SRI etc …. sau poate lucrezi la SRI? Nu ma ocup cu spionaj sau alte lucruri pe care le sugerezi TU? Dar tie te-asi face un control medical complex pentru lipsa bunului simt, si pentru sugerarile tale pe care le acorzi la persoanele pe care absolut nu le cunosti.
                  Larevederce Mihai?!
                  P.S. Doamne da multe aratanii mai sunt pe lume…..

    • Gabriel pai asa e, cu productia la ceva nou
      au mai patit-o sovieticii cu motoarele de su27 in 1980, de cateva ori l-a redesenat arkhip lyulka, cand i-a iesit ce a vrut, pana la urma nu a fost in stare industria sovietica sa il manufactureze cum l-a proiectat lyulka, in cantitatile care le voiau ei, si ce a iesit pana la urma AL-31F a fost un compromis care a putut fi fabricat in serie
      Asa ca nu e nimic nou acuma, sa poata fabrica doar 4 avioane

  • Domnu caporal Musat.T15 nu e amfibiu.snorkel mai greu ca nu e soldat rus ce merge cu tigara aprinsa pe sub apa.vorbind de riuri….
    Si sincer nu vorbeam de marina.ca t15 nu e vapor.vorbeam de infanterie marina si de vase transportoare trupe.
    Ecranoplanul iti spune ceva??? Vor sa il bage din nou.cel putin pt caspica si poate pt neagra.iar daca mergi la muzeul national militar o sa vezi ceva scos din prut.te las sa afli…

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: