Aviaţie

Avioanele MiG-35 si MiG-29M/M2 vor ateriza pe pilot automat

Compania MiG a comunicat că avionul MiG-35 va putea ateriza în mod automat, tehnologia necesară existând deja.

MiG-35UB

MiG-35UB

“Engineers of MiG corporation received a patent for an autopilot landing system. The new technology will be used in MiG-29M/M2 and MiG-35 aircraft,”

Modul de aterizare automată este destinat aterizărilor în condiții de vreme rea.

Directorul MiG, Ilya Tarasenko, a declarat că sistemul va fi utilizat în versiunile curente și viitoare ale avioanelor produse de către companie.

Iulian Iamandi

4 Comments

  • Din surse s-a aflat că în 2004, Rusia era dispusă să-i ofere României transferul tehnologic necesar revitalizarii industriei de Apărare, în schimbul menţinerii statutului de ţară neutră.
    Primul punct de pe lista de propuneri ale Rusiei viza retehnologizarea uzinei de avioane de la Craiova şi a fabricii de motoare de aviaţie Turbomecanica. Concernul MiG era dispus să asigure modernizarea la fabrica de la Craiova a celor 18 MiG-29 A/B româneşti la un standard MiG-29M care oricum era superior lui MiG-29 Sniper.
    Rusia a mai sugerat României că era de acord ca România să construiască la Craiova cel puţin încă 100 de noi avioane MiG-29 K/KUB pentru a înzestra bazele aeriene de la Craiova, Timişoara, Deveselu, Ianca şi Mihail Kogălniceanu care au şi fost ulterior desfiinţate ca urmare a intrării României în NATO.
    Rusia oferea la punctul 2.4 al listei şi tehnologia rachetelor Kh-35 Uran, supranumite de occidentali Harpoonski pentru asemănarea lor cu AGM-84 Harpoon. Kh-35 are o rază de acţiune de 130 km, putând fi acroşate de MiG-29M şi folosite la atacarea ţintelor terestre sau navale. Ele ar fi putut înzestra astfel şi bateriile divizionului 160 de coastă, existente în zonele: 2 Mai-Agigea şi Constanţa-Capul Midia, desfiinţate în perioada 2001-2003, ca urmare a retragerii din dotare a vechilor tunuri sovietice KS-30 cal. 130 mm, cu bătaia de 24 km.
    Daca s ar fi intamplat asta Romania acum putea avea peste 100 Mig35 prin modernizarea Mig29M.
    Cred ca era mai bine asa,decat cum am ajusn acum.Din ce imi amintesc SUA nici nu a dorit sa intram in NATO in primul val.Acesta dorea ca linia de demarcatie vest si est sa nu includa Romania.Aceasta sa fie in afara ei.Doar diplomatia dusa la extrem in vremea lui Melescanu si Severin cu cancelariile europene a facut sa se intample asta,contra dorintei americanilor.Imi amintesc un articol in care ambasada SUA ia cerut lui Constantinescu sa faca o conferinta d epresa prin care sa spuna ca e foarte posibil sa nu fim primiti in primul val in Nato chiar daca suntem pregatiti pentru acest pas.Deci si de data aceia americanii “partenerul mult iubit strategic” ne lasa cu dintii la gard..Asta ma face sa mi pun intruna iintrebarea retorica ,de unde atata dragoste la foarte multi romani pentru acestia.Sunt convins ca SUA nu ne a vrut in Nato deloc.Nici acum nu prea fac mare lucru ca sa intareasca acest flan sudic,pe care il tot trambiteaza atat.
    In acordul pe care Rusia il dorea cu noi existau mai multe puncte,dar acelea nu au elgatura cu articolul si nu are rost sa ledetaliez.

    • Bine si poti sa dai o sursa celor afirmate in scrierea de mai sus? In 2004 MIG 29 Sniper nu mai zbura, la noi restul MIG 29 erau trase pe bretelele MK ca toti politicienii se gandeau la comisioane de pe multirol noi cumparate.
      Pe ce te bazezi cand spui ca MIG 29M > MIG 29 Sniper ca mie imi da cu virgula, la ce parametri te referi?
      Crezi ca primeam noi in 2004 R-77 sau am fi ramas cu R 27R/IR care la acel moment nu erau prea performante cel putin in ultimele conflicte.

    • @Mihai, si am fi ajuns ca Ucraina, foarte fain. Stii de ce romanii ii apreciaza(”iubesc” mi se pare mult spus) pe americani? Pentru ca ei nu sunt rusi. Si nu cred ca e nevoie sa-ti enumar de cate ori ne-au tras-o pe la spate rusii.

Leave a Reply to Vlad1945 X

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: