Aviaţie

Avioane SA Craiova va primi fonduri pentru repararea a doua IAR-99

IAR-99 Soim 718 la BSDA 2012 în zbor. La manşă, probabil Lt. Cdr. Relu Ioana de la Centrul de Cercetări şi Încercări în Zbor Craiova.

După vestea cu probabila prelungire a carierei avioanelor MiG-21 LanceR, să ne bucurăm un pic cu o ştire mai bună. Adică, una rece şi una caldă, ambele marca ministrul apărării Corneliu Dobriţoiu.

Sincer să fiu, alocarea de fonduri pentru repararea a numai două avioane IAR-99 seamănă pentru moment a floarea cu care încă nu se face primăvară. Să sperăm însă că acesta este doar un început, un pas care va fi urmat de mulţi alţii… între care aducerea avioanelor IAR-99 Standard la nivelul IAR-99 Şoim, o viitoare îmbunătăţire la nivel “M”, finanţarea pentru IAR-XT până când acesta va putea fi produs în serie şi, bineînţeles producţia de serie a viitorului IAR-XT.

Ah, ştirea! Iaca:

Ministrul Apărării Naţionale, Corneliu Dobriţoiu, a anunţat, miercuri, că ministerul pe care îl conduce va acorda Fabricii de Avioane de la Craiova, 8,6 milioane de lei pentru repararea a două avioane, în baza unui contract cadru semnat în urmă cu două săptămâni la Bucureşti.

Ministrul Corneliu Dobriţoiu, aflat într-o vizită la Fabrica de Avioane de la Craiova, unde vor fi reparate şi vor fi făcute reviziile periodice pentru avioanele de tip IAR 99, a afirmat că a găsit banii necesari pentru a asigura costurile reparaţiei pentru două avioane.

El a precizat că banii ar trebui să ajungă în conturile uzinei cel mai devreme într-o lună.

“Iniţial s-a semnat un contract-cadru, însă abia acum am identificat în buget sumele necesare acestui proiect şi imediat vom face şi finanţarea. Avem şase milioane de lei în momentul de faţă, însă valoarea totală a contractului pentru anul 2012 se ridică la 8,6 milioane de lei. Banii ne ajung pentru repararea celor două aeronave”, a declarat Corneliu Dobriţoiu.

Pe de altă parte, liderul de sindicat al Fabricii de Avioane Craiova, Victor Peţa, a declarat că “o parte semnificativă” din banii primiţi de la MApN va fi folosită pentru plata salariilor angajaţilor.

“Angajaţii au primit banii pe luna iunie a anului 2011 abia acum şi trebuie să mai recupereze banii pe ultimele luni, adică din iunie 2011 şi până în iunie 2012, în perioada următoare. Când vor intra banii de la MApN, o parte semnificativă va merge la salariaţi”, a declarat Victor Peţa.

Ministerul Apărării Naţionale este principalul client al Fabricii de Avioane Craiova şi are în proprietate aproximativ 20 de aeronave, care au fost fabricate de-a lungul timpului la Craiova.

La sfârşitul lunii martie, liderul de sindicat al Fabricii de Avioane de la Craiova, Victor Peţa, anunţa că uzina a semnat un contract-cadru cu Ministerul Apărării Naţionale pentru repararea şi întreţinerea aeronavelor de antrenament IAR 99 Şoim.

În 27 martie, directorul general al SC Avioane SA Craiova, Marin Stancu, a fost eliberat din funcţie de către ministrul Economiei, în urma unui protest spontan al angajaţilor, care au cerut plata salariilor restante. Noul director general al SC Avioane SA este Ioan Sava, care are mandat până în martie 2014.

Fabrica de Avioane din Craiova mai are în prezent 296 de angajaţi, numărul lor diminuându-se constant după 1990, când uzina avea peste 4.700 de salariaţi. Fabrica a fost scoasă la privatizare de mai multe ori, însă acţionarul majoritar a rămas în continuare statul român.

Sursa: Ziarul Gândul

IAR-99 Soim 718 BSDA 2012, decolare

– Resboiu –

mulţumiri lui Victor pentru semnalare

foto: Resboiu & Andrei Cristian Dumitrescu

11 Comments

  • Io tot nu inteleg.

    Pana cand or sa reziste IAR-99 actuale,prind ele 2030?

    Ca la ce durere este la noi cu dotarea,poate le mai amani pe astea pana atunci,cumperi eventual 10 IAR-XT intre timp,si in loc iei 80-100 tancuri,acolo situatia este si mai dezastroasa.

        • Iubesc tancurile si inainte de a deveni “generalist” ma documentam numai despre “testoase”. Consider insa ca in situatia noastra, in care militarii romani vor fi practic implicati numai in conflicte asimetrice, ar trebui sa ne axam doar pe APC si IFV – evident, cat mai avansate.

          Armata Romana nu va fi pusa in situatia de a face o spartura intr-un front cu defensiva structurata in adancime si sa aiba nevoie de divizii de main battle tanks care sa fie folosite ca varf si apoi sa exploateze pe flancuri.

          In cel mai rau caz, vom fi in defensiva si in acest caz ne-ar fi mai de folos IFV-urile (cat mai avansate) pentru un razboi mobil.

          • de acord cu tine
            noi avem nevoie mai mult de apc-uri bune,eventual specializate si o platforma ifv buna ,la fel in multe variante
            tancuri ,nu as renunta la ele de moment ,dar nu avem nevoie de un nr foarte mare
            la nivel strategic ,poate fi mult mai util sa ai apc-uri si ifv-uri foarte bune
            sunt mult mai mobile si flexibile decat tancul
            la mobilitatea fortelor actuale (cu viteze de mars de ordinul a 70 km/h in cazul apc,ifv…fara necesitatea “deschiderii” drumului precum tancul)e foarte dificil sa mai aperi pozitii fixe (si nu prea e util)precum in ww2

        • Pai terenurile au fost transmise in mod gratuit .
          Daca erau vandute la pretul pietei cele 20 de hectare de teren pe care le avea poligonul de tancuri de la Oradea, se obtineau minim un milion de euro, care puteau fi folositi .

    • Columbiei i s-au oferit 40 de Leclerc la mana a doua contra a 220 milioane euro.

      Un L-159 nou ar costa in jur de 17 milioane euro bucata,IAR-XT ar trebuii sa fie similar cu L-159 deci tot pe aici s-ar invartii.

      Romania are un necesar de 40 de astfel de avioane,daca nu iei 40 ci numai 10 teoretic faci o economie cam de 400-500 milioane euro.

      Sigur faci calcule cu porumbelu de pe gard si cioara din zbor,dar dupa 2020,atunci cand ar trebuii sa apara IAR-XT,poate daca li s-ar mai prelungii viata actualelor IAR-99 iar diferenta de bani o folosesti in alte directii.

  • Traim decenii de impliniri marete, ce mai! Si-acusi ne umple unchiu sam si de f35!!! Yes!
    296 angajati din 4700, si aia neplatiti de nu stiu cati ani, ca sa repare DOUA avioane!

    Cre’ ca to’arasu Ceasca rade si cu fundu de noi!
    Is tare curios ce parere are partida de (extrema)dreapta-vest de pe forum despre asta…. CredinRomania, VecheGarda etc Co … hai, bre prieteni, “cum comentati?” 🙂

    Cetesc, si tot nu-mi vine sa cred. Mai, pe mine ma loveste faptul c-am ajuns ca Albania aia din bancuri. Nu stiu daca lumea constientizeaza asta.

    • n-as vrea sa fac publicitate gratuita ,dar
      …automobile …pitesti,centru inginerie titu,…fabrica automobile…craiova
      350000-400000automobile anual vs 80000
      industria orizontala automotive ,la un nivel pe care nu l-am avut
      tractoare reghin,fabrica sof…craiova de locomotive ce produc pheonix,transmontana..200km comercial pe calea ferata,fabrica de vagoane …sunt 2 ,nu dau nume
      una face tramvaie
      industria de aparare ,cu o directie coerenta ..orientata comercial,nu numai ca furnizor direct mapn,poate fi pusa pe picioare
      nu as vrea sa produc doar mli-uri si tr-uri sa fie luate drept tinte de poligon ,la numar
      avem o industrie orizontala puternica ce produce componente militare,nu avem de ce ne face griji ca exista infrastructura necesara
      apropo am vazut pe cineva spunand ca ar trebui sa-i trimitem pe cei de la eurocopter la plimbare si sa refacem iar-ul brasov cum era inainte si sa fabricam noi pume…eu cred ca nu-si aduce aminte ca erau licente pumele alea
      scuze de off-topic…dar sa fim mai optimisti,nu sa vedem numai partea goala a paharului

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: