IAR-99 Standard SAFA Boboc

IAR-99 Standard SAFA Boboc

Avioane Craiova, printr-o minune Arseniască, a reuşit să supravieţuiască vremurilor. Acum aş putea să mă semnez şi să mă întorc la job, că restul sunt de dedus. Dar, haideţi mai la vale:

Fabrica de avioane din Craiova vrea să obţină un ajutor de stat pentru a se restructura şi pentru a scăpa de un potenţial faliment. Informația a fost publicată de digi24.ro. Compania controlată de stat are pierderi şi datorii tot către stat de circa 120 de milioane de lei, iar acum acţionarii vor ca aceste datorii să fie convertite în acţiuni, mai arată sursa citată.

Într-o hotărâre a AGA Avioane Craiova SA de la jumătatea lunii trecute se arată, conform Profit.ro:

“Conducerea administrativă și executivă, împreună cu administratorul special al societății, vor proceda, în regim de maximă urgență, la elaborarea unui plan de reorganizare și restructurare a societății, plan ce va avea în vedere posibile măsuri cum ar fi eșalonarea datoriilor restante, restructurări de personal, identificarea necesarului de investiții și a surselor de finanțare, vânzări de active neutilizate, majorarea portofoliului de comenzi, eventuale colaborări etc, plan ce va fi prezentat până cel târziu în cea de-a doua jumătate a lunii februarie 2016. De asemenea, solicită analizarea în regim de maximă urgență, a tuturor posibilităților de obținere a unui ajutor de stat pentru salvare și restructurare.”

Sursa: Jurnalul Olteniei

Hai partid iubit! Hai Avioane Craiova!

“Primarul Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu, a declarat că autorităţile vor face “toate demersurile posibile” pentru privatizarea Fabricii de Avioane de la Craiova şi a precizat că există deja discuţii cu compania Alenia Aeronautica din Italia, care a fost interesată şi în anii trecuţi să preia uzina.”

Cotidianul, 13 Ianuarie 2013

Adică fix acu’ un an.

Din acelaşi ziar şi acelaşi articol, să mai vedem o treabă:

În iunie 2012, ministrul Apărării Naţionale de atunci, Corneliu Dobriţoiu, anunţa că ministerul pe care îl conduce va acorda Fabricii de Avioane de la Craiova, 8,6 milioane de lei pentru repararea a două avioane, în baza unui contract-cadru semnat la Bucureşti.

Logica simplă spune, luînd în considerare următorul citat (tot d-acolo):

Ministerul Apărării Naţionale este principalul client al Fabricii de Avioane Craiova şi are în proprietate aproximativ 20 de aeronave, care au fost fabricate de-a lungul timpului la Craiova.

… că statul ăsta – pardon, Statul – ar trebui să repare 28 de aeronave (IAR-99, că despre ele e vorba) pentru ca Avioane Craiova să-şi acopere datoria totală în prezentul din prezent.

Nu, nu e bine.

Iulian Iamandi