IAR-99 Standard 701 si 703 Oltenia Aeronautica

IAR-99 Standard de la Boboc – 701 şi 703, Oltenia Aeronautică

Primarul Craiovei, Lia Olguta Vasilescu, a declarat ca autoritatile vor face “toate demersurile posibile” pentru privatizarea Fabricii de Avioane de la Craiova si a precizat ca exista deja discutii cu compania Alenia Aeronautica din Italia, care a fost interesata si in anii trecuti sa preia uzina.

Lia Olguta Vasilescu a afirmat ca trebuie gasita o modalitate pentru a pivatiza “rapid” Fabrica de Avioane Craiova, precizand ca autoritatile fac toate demersurile necesare in acest sens, scrie Mediafax.

Aceasta decizie vine in contextul in care fabrica a fost profund afectata de criza financiara, contractele fiind tot mai putine, iar angajatii primind salariile cu intarziere. Conducerea fabricii a reusit sa plateasca salariile pentru luna noiembrie, dupa ce a fost incheiat un contract cu Minisetrul Apararii Nationale pentru repararea a doua avioane.

“Vreau sa facem toate demersurile posibile ca sa privatizam fabrica de avioane pentru ca asa ne mintim. Daca tot mergem dintr-un contract, intr-un contract si intr-un contract pe care de fiecare data nu poate sa-l aduca decat Olguta pentru ca altcineva nu se implica, nu este bine pentru fabrica de avioane. Nu este suficient si trebuie sa gasim o modalitate sa privatizam rapid fabrica de avioane”, a declarat Lia Olguta Vasilescu.

Primarul Craiovei a anuntat ca exista deja discutii cu compania italiana Alenia Aeronautica, care a mai fost interesata sa preia uzina.

In anul 2008, Alenia Aeronautica a cumparat caietul de sarcini pentru privatizarea Fabricii de Avioane Craiova, insa AVAS a desemnat drept castigatoare firma Aero Vodochody din Cehia, cu care nu a ajuns la o intelegere in final.

In iunie 2012, ministrul Apararii Nationale de atunci, Corneliu Dobritoiu, anunta ca ministerul pe care il conduce va acorda Fabricii de Avioane de la Craiova, 8,6 milioane de lei pentru repararea a doua avioane, in baza unui contract-cadru semnat la Bucuresti.

Tot atunci, liderul de sindicat al Fabricii de Avioane Craiova, Victor Peta, declara ca “o parte semnificativa” din bani va fi folosita pentru plata salariilor angajatilor.

Ministerul Apararii Nationale este principalul client al Fabricii de Avioane Craiova si are in proprietate aproximativ 20 de aeronave, care au fost fabricate de-a lungul timpului la Craiova.

In 27 martie 2012, directorul general al SC Avioane SA Craiova, Marin Stancu, a fost eliberat din functie de catre ministrul Economiei, in urma unui protest spontan al angajatilor, care au cerut plata salariilor restante. Noul director general al SC Avioane SA este Ioan Sava, care are mandat pana in martie 2014.

Fabrica de Avioane din Craiova mai are in prezent 296 de angajati, numarul lor diminuandu-se constant dupa 1990, cand uzina avea peste 4.700 de salariati. Fabrica a fost scoasa la privatizare de mai multe ori, insa actionarul majoritar a ramas in continuare statul roman.

Sursa: Wall Street

Mulţumim lui Paul pentru semnalare.

*

Mă gândeam… ar fi tare (rău) ca Alenia, sau Aero Vodochody, ori McDonal’s, sau cine o cumpăra vreodată Avioane Craiova, zic că ar fi tare ca viitorii proprietari să ceară mai mulţi rogodei pe RK, piese de schimb, sau up-gradare de la Standard la Şoim, ori chiar per bucată avion nou.

Parcă aud cum se începe Prohodul şi pentru Şcoală, nu numai pentru Aviaţia de Vânătoare.

La urma urmei, nu va trebui să închidem Boboc dacă luăm F-16?

– Iulian Iamandi –