Aviaţie

Aviatia Rusiei a receptionat un lot de MiG-29 SMT

MiG-29 SMT

MiG-29 SMT

Aviatia Militara rusa a receptioat primul lot de aparate MiG-29 SMT din comanda de 16 bucati plasata RSK MIG in aprilie 2014.

Noile avioane vor fi dislocate pe o baza aeriana de langa Astrakhan, numarul celor din primul lot nefiind comunicat.

Cele 16 MiG-29 SMT(14 simpla comanda si 2 duble), se vor adauga celorlalte 28 MiG-29 SMT incorporate in dotarea rusa dupa ce au fost refuzate de catre Algeria.

Achizitia de aparate MiG-29 SMT este o solutie de avaria genarata de intarzierile aparute in realizarea MiG-35, aparat ce se avea in vedere sa fie comandat intr-un numar de aproximativ 30 de bucati de catre Fortele Aeriene Ruse.

MiG-29 SMT este in prezent cea mai evoluata versiune a gamei MiG-29 aflata in productie, dispunand de un radar Zhuk-M/ME, interfata om-masina imbunantita si o raza de actiune de 1550 Km.

Multe dintre echipamentele utilizate pe MiG-29 SMT sunt comune cu cele utilizate pe varianta MiG-29K, aflata in dotarea Aviatiei Navale Ruse.

sursa: defence24.com

– David Victor –

 

14 Comments

    • pai atit timp cit se hranesc cu productii record scriptic, ca asa-s vremurile, dar de fapt nu au mai nimic eficient in procesul ala de extractie, asta e rezultatul.

  • Mig-29 este pe cale sa fie scos complet. din inzestrare.Cele pomenite in articol sunt nedorite,refuzate de algerieni.
    Datorita noilor tehnologii radar,peste 3-4 ani,vom asista la schimbari drastice in arhitectura avioanelor si nu numai,la nave de exemplu multiplele antene inlocuite cu una singura.Se pare ca si tehnologia stealth s-a cam invechit.

    • @ Albert – referitor la MIG 29 SMT gresesti! Acestea sunt MIG 29 SMT noi! Deci constructie noua si nu MIG 29 SMT alea de au fost refuzate de Algeria pe motiv de celule vechi si calitate proasta.
      Solutia cu MIG 29 SMT vine din necesitatea de a da niste guri de oxigen RSK MIG care in afara de MIG 29 K nu prea a mai vandut nimic in ultimii ani si care a mai reparat si upgradata MIG 31 la standardul BM. In ceea ce priveste MIG 35 se pare ca nu sunt inca puse la punct toate tehnologiile si ca este o solutie inca necoapta spre a fi fabricata in serie.
      Estimez ca MIG 29 SMT o sa se fabrice in cel putin 100 de exemplare pentru Fortele Aeriene Ruse exceptand cele primite in inzestrare de la refuzul Algeriei. Si de ce? Este simplu costa mai putin si au sanse la export prin tari in curs de dezvoltare acolo unde Su 27 si derivatele sale sunt prea scumpe.

      • Rusii nu prea au ce sa faca cu MiG-29/35 sau cu un avion usor/mediu de vanatoare/multirol.

        In conditiile in care au de acoperit spatii vaste, o retea tot mai redusa de baze aeriene si un numar de avioane in scadere ei au nevoie de avioane in genul familiei Flanker/PAK-FA, avioane mari cu multa autonomie.

        • @ Victor – pe ce te bazezi cand afirmi acest lucru?
          Mai exista si baze de granita, mai exista si misiuni simple de interceptie si apoi mai exista si exemplul USAF care foloseste cu succes multiroluri usoare/medii F 16 si au de acoperit o tara aproape la fel de intinsa si cu baze aeriene prin toata lumea.
          Mai apoi trebuie sa dai incredere cumparatorilor si cum altfel poti da incredere mai mare decat cumparand pentru propriile forte avioanele pe care vrei sa le vinzi.
          JF 17 este in acest mometn singurul alergator pe turnanta avioanelor ieftine pentru tarile din lumea a 3-a care nu se inteleg bine cu USA / NATO si este la randulsau penalizat de lipsa de comenzi din partea Chinei desi este clar ca majoritatea R& D-ului a fost facut de chinezi sau cu banii acestora.

        • Unde pai pui faptul ca un bimotor ar trebui, teoretic sa care mai mult pana mai departe. Ori F-16 (monomotor) are o raza de actiune mai mare decat MiG-29. Pana si sarcina utila e mai mare la F-16.

      • Tarile in curs de dezvoltare nu prea au bani sa zboare si sa intretina bimotoare, nu degeaba cei mai multi care au cumparat MiG-29 le-au tras pe dreapta dupa 10-15 ani, iar cei care inca mai au ragalia aia il zboara din cand in cand, ca mai mult sta la reparatii. Eroarea rusilor consta in faptul ca au renuntat la avioanele monomotor. Ceva comparabil cu Gripen s-ar fi vandut azi mult mai bine decat 29le. Cand, mai devreme sau mai tarziu, MiG-21le din dotarea tarilor in curs de dezvoltare nu vor mai putea, locul lor va fi luat de JF-17, T-50 sau pentru aia mai cu dare de mana Gripen. MiG-29 e un non starter. Daca vrei neaparat un bimotor rusesc, Su-30/35 e o alegere mult mai buna.

        • Se afirma ca MiG lucreaza pe cont propriu la un proiect de avion usor monomotor de generatia 5.Si da am vazut o schita de mini-Pakfa care mi s-a parut ca la”impresie artistica”surclaseaza mult titularul.

        • Mig29 trebuia sa fie intr un program etapizat de Roaf,pana la cumaprarea unui nou miltirol monomotor.Eu cred ca programul Roaf trebuia sa aiba 3 etape
          DEZVOLTARE,ACHIZITIE ca sa fim in pas cu tarile cu dare de mana.Prima etapa 2000-2010 modernizarea a doar 36 Mig21 la nivel LanceR2 si Modernizarea a 18 aparate Mig29plus achizitia a 14 aparate de prin Moldova si Bulgaria si toate aduse la nivel Sniper,daca SMT nu se putea.Am fi cheltuit in jur de 550 mil USD.Aatat s a cam cheltuit pentru modernizarea a 78 Mig21.Etapa doi 2010-2020 .Achizitia a 48 aparate multirol nou monomotor (F16 block 70 Viper sau ce nivel maxim era la vremea aia,sau un alt avion compatibil NATO)) cu un credit extern pe 10 ani cu o dobanda de 2%.Am fi platit o rata decenta si cu restul de bani ii foloseam in alta directie.Ba mai mult am dat 670 mil USD ca la curve inainte sa primim marfa.Minti luminate,frateee !Etapa trei 2020-2030 achizitia tot prin credit extern a trei escadrile F35.In 2030 am fi avut 6 escadrile foarte performante .Mapn si factorii de decizie au actionat haotic,in functie de interese personale si de grup si de aici ceea ce se vede.Ne am ales cu niste aparate vechi de 40 ani reparate capital si resoftatede de care noi vom mai trage cel putin 30 ani,conform orelor ramase de zbor.

  • Marius,MiG-ul 29-35 cred ca este un capitol inchis desi in spatiul public mai pot aparea informatii parazite.
    Legat de tarile in curs de dezvoltare, tu gandesti logic,dar au inceput sa aiba gusturi boieresti.O multime din ele,chiar africane precum Uganda sau Nigeria, cocheteaza cu ideia de a achizitiona Su-34(sau Su-32 ptr. export).
    http://www.defensenews.com/story/defense/2016/01/05/algeria-orders-12-su-34-fullback-fighter-bombers-russia/78319912/

    • @ Albert – au nevoie de un avion de volum si mai ieftin inclusiv rusii si alte tari din spatiul ex sovietic + Serbia + o gramada de tari din America de Sud. Nu va fi un subiect inchis atata timp cat SMT-ul este la 50/60% din pretul unui Su 30.
      La multe capitole MIG 29 poate fi la fel de eficient precum Su 27/30 daca ai electronica la zi.
      A orinta intreaga industrie doar pe proiecte echivalente Typhoon/Rafale/ F 15 si a neglija piata concurenta a F 16/Gripen este o greseala de marketing pe care nu cred ca rusii o sa o faca.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: