Aviaţie

Australia a receptionat ultimul Tigru

Tiger

Programul de inzestrare a Australian Defence Force (ADF) cu un elicopter pentru misiuni de atac si recunoastere fara rival, a atins un punct major in desfasurarea programului, prin livrarea ultimului elicopter Tiger.

Bilocul care in prezent se afla in serviciul fortelor armate din mai multe tari si care este folosit operational in misiuni de lupta in Afganistan, de catre francezi, Tiger ARH 022 a fost acceptat de catre oficialii australieni la Australian Aerospace Final Assembly, pe aeroportul din Brisbane.

Achizitionate sub programul denumit Project Air 87, elicopterele Tiger vor inlocui in dotare Bell-urile 206B-1 Kiowa de recunoastere si pe Iroquois-urile UH-1H “gunship”. Tigrii au intrat in componenta 1st Aviation Regiment in Darwin, a Army Aviation Training Center in Queensland si la RAAF Edinburgh, in Sudul Australiei.

Comentand livrarea ultimului aparat, Dr. Jens Goennemann CEO al Australian Aerospace a declarat:

“This is a great day for Army Aviation, the Australian Defence Force and for Australian Aerospace, marking another important milestone in the ARH program.

“The Tiger ARH has been a complex and demanding program and one not without its fair share of challenges,’ 

‘But extensive collaboration and a cooperative approach by Australian Aerospace, our industry partners and the various ADF branches involved has been a significant contributor to where we proudly stand today.”

Dr. Goennemann said delivery of ARH022 did not signify an end to Australian Aerospace’s Tiger relationship with the ADF. “Australian Aerospace will continue to work with Army to support, maintain and bring this important new platform to maturity within the ADF.”

Echipat cu un tun de 30 de milimetri in turela, cu proiectile reactive nedirijate de 70 mm si rachete Hellfire, Tiger poate detecta si angaja tine aflate la distanta mare.  Francezii au operat cu succes Tigrii in misiuni de lupta reale in Afganistan incepand cu 2009 si recent, in campania din Libia.

Sursa: Defencetalk

30 Comments

    • la materialele cu care e facut ,electronica,palele compozite(semirigide cred),motoarele(care de asemenea au cred undeva cu 30/100 mai multa putere ptr a opera in conditii de desert-aer cald)…l-au mai si blindat prin punctele sensibile ,cred ca in momentul de fata e cel mai cel…pacat ca e scump

          • KA-52 si SU-28 au aparut in urma invatamintelor trase de armata rusa in razboiul din Afganistan, asa ca sunt mai de incredere decat alte arme de pe piata .
            Problema electronicii de pe Ka-52 si SU-28 se rezolva prin inlocuirea anumitor componente, dar un elicopter sau avion conceput prost inca de la bun inceput nu se poate rezolva decat prin inlocuirea intregului produs .

            Cel mai mult si cel mai mult conteaza costul elicopterului si Tigru costa aproape dublu cat un Ka-52 .

        • salut,eu cred ca e mult peste ka.multi fac caz despre blindajul elicopterelor rusesti,eu cred ca e mult mai importanta agilitatea si electronica(de ce sa fac o cada blindata din titaniu cand echipamentele electronice raman afara,deci expuse,si ungiul de lovire cand se trage asupra lui ,necesita doar un scaun blindat si eventual pe lateral).daca observi stabilitatea imaginilor termice e senzationala la tigre,se vede clar conturul corpurilor separat de peisaj …pe timp de noapte zi crezi tu ca e capabila infanteria sa se apropie la macar 1500m de el fara sa fie vazuti ptr a putea trage foc direct

          • eu stiu ca Ka -le si Mi -le au fost proiectate luind in sonsideratie experienta lui Mi-8 si Mi 24 din Afganistan, asa.. ca cred, ca stiu ei de ce le-au blindat asa de tare.Banuiesc ca mult depinde de conditiile si tactica unde sint folosite..

          • Eu sunt de-acord cu Niko, Tiger este un fel de RAH 66 Comanche european in multe situatii de front este pese AH 64 Apache american, daca problemele semnalate de germania au fost rezolvate este o arma excelenta iar pretul de cost este oarecum justificat, asta nu inseamna ca as cumpara automat Tiger in dauna AH 64 Apache D pentru Romania ci m-as uita la offset fiindca economia Romaniei are nevoie urgenta de capital si investitii in domenii de varf.

  • E interesant cum a rezolvat Euurocopter-ul problemele aparute in dezvoltarea Tiger, se pare ca australienii nu s-au plans de el in timp ce nemtii au doar cuvinte mai putin bune la adresa alor lor.

    • problema era a configuratiilor alese si la inceput mai erau si altele,vroiau trigat-ul,stabilitatea tunului, a mastilului de pe rotor unii au renuntat la ele,intre timp s-a consolidat varianta mai clasica ,de ex spaniolii folosesc spike pe ele,australienii hellfire…statia de arme are o versatilitate foarte mare,au si interesul si banii si tehnologia…cand le ai pe toate nu au cum sa nu progreseze

        • cam asa ceva ,la inceput era conceput ptr a avea un sistem de armament comun foarte sofisticat ,a fost conceput mai mult in stilul lui comanche decat apache,dupa aia nu s-au mai inteles si au decis sa mearga fiecare pe varianta pe care o considera mai oportuna si se consolideaza varianta cu mastilul deasupra cabinei,i-au adaugat blindaj ,cred ca pe la rotorul principal ,scaune si cred ca sipe la cabina …o sa caut ca aveam un articol cu varianta spaniola pe undeva

  • mda…bun elicopter..dar nu cel mai bun…in OPINIA MEA un top ar fi:
    Ka-52
    AH-64D LongBow
    Mil Mi-24(batran, dar bun)
    Tiger

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: