Terestre

Armata franceza a receptionat primul VBCI adaptat pentru FELIN

NEXTER VBCI

NEXTER VBCI

Agenţia pentru achiziţii militare (DGA) a transferat luna trecută către forţele terestre franceze primul IFV VBCI adaptat pentru transportul trupelor echipate cu FELIN (Fantassin a Equipements et Liaisons Integres).

VBCI este rezultatul unei cooperări între companiile Nexter şi Renault. IVF-ul proaspăt predat trupelor poate încărca bateriile integrate în echipamentul FELIN şi este dotat cu echipamente moderne, între care şi sistemul de comunicaţii.

VBCI este un blindat pe opt roţi şi poate transporta în total 11 militari echipaţi cu FELIN.

Armamentul principal este tunul automat de 25 mm.

Nexter are în plan adaptarea pentru echipamentul “soldatului viitorului” a 445 VBCI.

l-interieur-du-vbci-felinise

l-interieur-du-vbci-felinise

FELIN a fost dezvoltat de 25 companii sub coordonarea Sagem.

Structura include uniforme, muniţii, protecţie antiglonţ, cască cu două ecrane şi un microfon, un laptop, precum şi sisteme de navigare şi comunicaţii, cărora li se adaugă rezerva de apă de băut integrată şi bateriile. În total este vorba de o greutate care atinge 25 de livre.

În luna Noiembrie a anului trecut, Rusia a decis cumpărarea sistemului FELIN, dar între timp ministrul apărării a fost înlocuit şi câteva dintre proiectele fostului au fost anulate.

Între timp în Rusia este dezvoltat propriul echipament tip “soldatul viitorului”, Ratnik.

Sursa: DGA

 

– Iulian Iamandi –

 

6 Comments

  • si daca ploua si se uda sculele sau pica un satelit ca nu este mare lucru in ziua de azi cara baieti 25 de kg de balast dupa ei. Asa se face musculatura.

    • Este vorba de 25 de livre (pounds), adicà în jur de 12 kg.

      Cât despre sensibilitatea exhipamentelor electronice, ele sunt militarizate, deci, în teorie, fàrà probleme “apoase”.
      FELIN nu are legàturi satelit (în afarà de GPS/Galileo), deci treaba cu satelitul nu are rost.

  • Interesant curent, din cate observ o serie de state isi inlocuiesc vechiculele senilate cu vehicule pe roti, Franta, Belgia, Croatia.

    Oare pentru noi ar fi adecvata aceasta optiune, desgur atunci cand va intra in dotare, TBT-ul va inlocui alte vehicule pe roti, insa din componenta Brigazilor Mecanizate care de obicei dispun de un batalion de tancuri si 2-3 de IFV-uri senilate, aici nu ar fi mai bine sa avem si noi un CV-90, Anders.

    Pentru Romania cum ar fi mai adecvat, sa dotam toate batalioanele de infanterie cu TBT-uri si sa inlocuim ce senilate mai abem(MLIV, MLI-84), cu vehicule pe roti, sau o parte din batalioane sa fie dotate cu TBT-uri, cele din brigazile de infanterie, partial din brigazile de vanatori de munte, iar batalioanele din brigazile mecanizate sa foloseasca un vehicul pe senile?

    Cred ca am fi norocosi daca toate batalioanele vor avea in viitor TBT-uri noi care sa inlocuiasca vechiturile de acum fara sa consider ca asta ar fi cea mai buna varianta.

    • Bre , TAB-ul, sau TBT-ul, sau oricare vehicul pe roti, daca pierde o roata, se poate deplasa in continuare, nu la fel de rapid, dar se misca…TAB-ul 77 se poate deplasa si pe 3 roti, 2 pe o parte si 1 pe cealalta…La senilata, daca i-a zburat senila, s-a cam terminat cu jmekeria…nu mai merge deloc. Asta din cite stiu io…

  • Vehiculele pe roti nu pot aborda terenul pe care il traverseaza vehiculele pe senile. Ambele tipuri de vehicule, cu roti si cu senile, trebuie pastrate in dotare.

  • americanii au ceva probleme cu echivalentul lor al “soldatului viitorului”, militarii care au participat la teste au fost cam toti nemultumiti. uneori se incarca greu sistemele, se reseteaza cand ti-e lumea mai draga, sunt incomode etc.
    peste 20 de ani vor fi standard probabil, dar mai trebuiesc mult imbunatatite.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: