Diverse

ARCA incepe oficial activitatea in Statele Unite ale Americii

ARCA

ARCA

Președintele ARCA Dumitru Popescu și guvernatoarea Susana Martinez au anunţțat începutul
activităţții ARCA SPACE Corporation în Las Cruces, New Mexico. Această activitate va include
producerea și testarea aeronavei fără pilot AirStrato și a seriei de rachete Haas, la noile facilităţi
ale ARCA din aeroportul Las Cruces – New Mexico.

Compania va investi 1,2 milioane de dolari pentru demararea activităţții. Departamentul de
Dezvoltare Economică din New Mexico va contribui cu 500.000 de dolari pentru construcţția
noului hangar și spaţțiu de producţție de 1300 metri pătraţi. Orașul Las Cruces, de asemenea, va
scuti ARCA SPACE de la plata chiriei pe o perioadă de un an, pentru clădirea de birouri,
showroom și hangar – valoare estimată la 55,000 de dolari.

“Sunt entuziasmată de faptul că ARCA SPACE a ales Las Cruces ca centru pentru producţția
aeronavei electrice inovative AirStrato, diversificând astfel economia statului New Mexico” a
spus guvernatoarea Susana Martinez. “ Nu numai că acum New Mexico are un mediu de afaceri
competitiv, dar și o infrastructură aerospaţțială puternică prin Laboratorul de Fizică al
Universităţții din New Mexico și prin Spaceport America, poziţționând New Mexico ca leader al
industriei”

ARCA SPACE Corporation s-­‐a angajat să creeze cel puţțin 100 de joburi bine plătite pentru
următorii 100 de ani, cu un salariu mediu de 52.000 dolari.

“Construcţția și testarea sistemului aerian electric fără pilot de mare performanţță, AirStrato, este fundația pe care construim activitatea noastră aici in Las Cruces. Dar este departe de finalul scopurilor noastre. Două vehicule spaţțiale, aflate în prezent în dezvoltare la ARCA SPACE vor fi aduse aici in viitorul apropiat pentru testare, producţție și operare, din Spaceport America. Mă refer la racheta suborbitală Haas 2B, destinată pentru turismului spaţțial și la racheta orbitală Haas 2C, destinată lansărilor comerciale orbitale.”

a declarat președintele ARCA SPACE Dumitru Popescu.

ARCA SPACE intentionează să devină unul dintre marii actori pe noua piaţță emergentă a
avioanelor fără pilot, cu aplicaţții nelimitate pentru aeronava AirStrato, ca: experimente

stratosferice, transmisie de date, supravegherea graniţțelor, misiuni de salvare și în caz de
dezastru, accesibile ca preţț chiar și organizaţțiilor mici și persoanelor private. AirStrato este o
aeronavă fără pilot de mari dimensiuni, unică pentru performanţțele mari și costul redus. Este
destinată pentru a realiza o punte între aeronavele militare de performanţțe și costuri ridicate și
dronele mici cu preţțuri și performanţțe reduse, disponibile comercial.

Există două variante disponibile, aeronava stratosferică AirStrato Explorer cu autonomie prelungită și AirStrato Pioneer, concepută pentru zboruri de joasă altitudine. Ambele variante pot fi echipate cu
panouri solare sau propulsie hibridă. Compania lucrează în prezent cu Centrul de Testare în Zbor
NMSU pentru a obtine certificare FAA.

“MVEDA -­‐ Departamentul de Dezvoltare Economică, autorităţțile locale, Mesilla Valley Economic
Development Alliance și Universitatea de Stat din New Mexico, cu toţții au jucat un rol important
în aducerea acestui minunat proiect în New Mexico” a declarat secretarul Departamentului
Economic al Statului New Mexico, Jon Barela. “Pe măsură ce New Mexico continuă să câstige
viteză, în eforturile de creare de locuri de muncă, privim cu entuziasm la mai multă colaborare
pentru a atrage afaceri în statul nostru.”

ARCA SPACE Corporation este o companie americană de cercetare și dezvoltare, care a fost
fondată ca ONG în România. În 16 ani de activitate, înainte de a se muta în Statele Unite, ARCA a
reușit să desfășoare 15 misiuni inovative de succes. ARCA a fost printre cei mai importanţți
concurenţți în competiţția de 10 milioane de dolari, Ansari X-­‐Prize, în cadrul căreia a lansat racheta
Demonstrator 2B. După competiţția Ansari X-­‐Prize, ARCA a fost implicată în Google Lunar X-­‐Prize,
reusind să lanseze mai multe misiuni stratosferice, care au culminat cu lansarea rachetei Helen 2.
În 2012, ARCA a obţținut un contract în valoare de 1,4 milioane de dolari de la Agentia Spatială
Europeană, pentru a testa parașutele de reintrare atmosferică a sondei spaţțiale din cadrul
programului ExoMars. În 2014, ARCA a mutat activitatea în SUA, din cauza corupţției din
domeniul cercetării aerospaţțiale din România.

În prezent, ARCA SPACE Corporation lucrează la finalizarea testelor de zbor pentru aeronava
AirStrato și pentru testarea rachetelor Haas 2B și Haas 2C. Haas 2B este proiectată pentru
turismul spaţțial și va oferi o experienţță reală astronauţților săi, similară cu racheta Redstone,
folosită pentru a duce primul american în spatiu. Haas 2B va fi operată din Spaceport America.

Haas 2C este un lansator orbital low-­‐cost în două trepte, capabil să plaseze o sarcină utilă de 400
kg pe orbita joasă.

O variantă într-­‐o singură treaptă a rachetei Haas 2C a fost prezentată în anul 2012, în faţa guvernului României.

Comunicat de presă al ARCA Space.

33 Comments

  • “ARCA a mutat activitatea în SUA, din cauza corupţției din
    domeniul cercetării aerospaţțiale din România.”

    Probabil de la toata “mocangeala” din partea armatei cand isi faceau testele sau poate cand se milogeau prin presa cu sentimente “patriotice” ca lumea sa doneze pentru “visul” lor.

    Succes, probabil ca o sa reuseasca acuma ca au scapat de coruptie, sunt convins ca o sa aiba o mare sustinere in SUA.

    • Pai cica au primit deja finantare de vreo juma de milion de parai de la primaria Las Cruces.

      Cumva nu prea imi place de ei pentru cat praf in ochi au aruncat oamenilor cu toata povestea cu rachetele si motorul ala oentru acre au adunat de la fraieri vreo 50.000 de dolari, dar pe de alta parte se poate vedea cum americanii se agata de orice firma care ar putea mai tarziu sa aduca bani la bugetul de sta, o finanteaza, o ajuta, chiar cu riscul de a pierde investitia. Si asta fac majoriattea statelor care vor sa aiba afaceri platitoare de taxe. Finanteaza 1000 de startupuri, daca macar una din alea ajunge de talia Apple sau Google, isi recupereaza investitia inzecit, plus mii de locuri de munca create. Dar acolo e alta mentalitate vizavi de treburile astea.

      Statul roman pe de alta parte stie doar sa iti trimta pe cap pe cretinii aia de la ANAF care se comporta ca niste NKVD-isti imputiti, niste indivizi pentru care orice patron de startup e un potential infractor econimic si sursa de spaga groasa…

      • 500.000 cu obligativitatea sa ofere timp de minim 5 ani cel putin 100 de locuri de munca cu media de 54.000 de euro salariul anual. Nu au primit pomana, e un ajutor substantial… se va vedea in viitor daca planul de afaceri ii va aduce pe profit sau nu.

  • Sunt dezamagit si de ARCA si de statul roman. Fostul ONG a dezamagit aruncand praf in ochii celor care inca mai sperau ca Romania sa se schimbe in acest sector, iar de statul roman nu mai este nimic de spus! Daca nu marsau atat de mult pe inteligenta romaneasca si pe sperantele noastre, poate era altceva. De sponsorizari nici nu mai vorbesc. Practic romanii au donat bani pentru dezvoltarea unei companii americane! Nu mai pare nimic romanesc in ARCA! 🙁 Cince pierde inca odata?….Romania!

    • Air Strato este o noua șmecherie, escrocherie, marca ARCA.

      Acest avion nu poate zbura (vezi demonstrația de mai jos) și în consecința imaginile video cu el în aer sunt trucaje.

      Citez din fisa cu caracteristicile tehnice ale lui Air Strato:
      1) Engine thrust at sea level – 6 x 20 kgf
      2) Power source
      Installed power of solar cells – 2,800 W
      Power generator for hybrid version – 5,100 W
      3) Take-off speed – 54 km/h
      Sursa: airstrato.com/en/explorer.html

      Nici nu știu sa minta.
      Se vede imediat, aplicând relația:

      Puterea = Forta x Viteza

      ca tracțiunea totala a celor sase elici înmulțita cu viteza minima, cea la decolare, da:

      6 x 20 kg x 9.81m/s^2 x (54000m/3600s) = 17.658 kW

      Air Strato nu are disponibili conform specificațiilor decât maxim 2.8 kW + 5.1 kW = 7.9 kW si lui ii trebuie minim 17.658 kW sa se mențină în aer!

      Mai sunt neconcordante dar cea referitoare la putere sare în fata imediat, motiv pentru care am dat-o exemplu.

      Habar nu au de fizica, de aeronautica. Încearcă sa prosteasca oamenii aruncând pe un site niște date cu aparenta de caracteristici tehnice dar în fapt simple aiureli.

      Ar trebui ca DNA-ul, dacă mai vin în Romania, sa pună mana pe cei de la ARCA sa le facă un dosar pentru tentativa de înșelăciune ținând cont ca cer înainte de livrare 30% din cei 140000 dolari preț pretins pentru avion (vezi: airstrato.com/en/Preorder_information.pdf). Evident ca nu au cum sa-l livreze.

      • Grigore Sandu , cu cine dracu ai facut matematica si fizica, sau le reinventezi acum.
        Revin-o draga la 5-8. Ma cam mir, ai cumva diploma de bacalaureat?????
        “Se vede imediat, aplicând relația:

        Puterea = Forta x Viteza

        ca tracțiunea totala a celor sase elici înmulțita cu viteza minima, cea la decolare, da:

        6 x 20 kg x 9.81m/s^2 x (54000m/3600s) = 17.658 kW

        Air Strato nu are disponibili conform specificațiilor decât maxim 2.8 kW + 5.1 kW = 7.9 kW si lui ii trebuie minim 17.658 kW sa se mențină în aer!”

        17.658KW adica rotunjit undeva la 18 MW.
        Si acum cireasa de pe tort:

        Name: Nimitz-class aircraft carrier
        Cost: Approximately 4.5 Billion USD
        In commission: 3 May 1975
        Planned: 10

        Type: Aircraft carrier
        Displacement: 100,000 to 104,600 long tons (101,600–106,300 t)[1]
        Length: Overall: 1,092 feet (332.8 m)
        Waterline: 1,040 feet (317.0 m)
        Beam: Overall: 252 ft (76.8 m)
        Waterline: 134 ft (40.8 m)

        Propulsion: 2 × Westinghouse A4W nuclear reactors
        4 × steam turbines
        4 × shafts
        260,000 shp (194 MW)
        Speed: 30+ knots (56+ km/h; 35+ mph)
        Range: Unlimited distance; 20-25 years
        Deci daca luam un Nimitz cu un singur reactor abia reusim sa alimentam 5 AIRSTRATO.
        Mama ce teapa ne-au tras astia!!!!!!!!!!!!!
        Cred ca US nu isi dau seama ce tun o sa le traga romanii!!!!!!

        Ha,HA ha HAAAAAAAAAAA.
        Esti bun Grigore, cine nu stie, nu cunoaste si chiar crede,aviz lu gigel si unu.

        “Ar trebui ca DNA-ul, dacă mai vin în Romania, sa pună mana pe cei de la ARCA sa le facă un dosar pentru tentativa de înșelăciune ținând cont ca cer înainte de livrare 30% din cei 140000 dolari preț pretins pentru avion (vezi: airstrato.com/en/Preorder_information.pdf). Evident ca nu au cum sa-l livreze.”

        Si cred ca si pe cei de la Ferrari si pe cei de la Audi ar trebui sa ii ia in colimator DNA.
        Mai ales pe cei de la AUDI platesti 200000 de epuroi pe un R8 inainte ,si masina o primesti peste 4 ani.
        Asta da teapa.
        Uite de asta n-are ursu coada in Romania si Violul intr-un sat din Vaslui e ceva ce este normal si nu e de condamnat.

        VA ROG EU OAMENI BUNI NU MAI SEMNALIZATI.
        STATI IN BANCA VOASTRA SI DACA TOTUSI AVETI UN CALCULATOR MAI LASATI-L DRAQ SI PUNETI MINA PE O CARTE DE PREFERAT MANUAL LIMBA ROMANA/MATEMATICA/FIZICA.
        SI CA SUBIECT OBLIGATORIU CONSTITUTIA ROMANIEI

        • Misha, calculul meu este bun. Nu înțeleg intervenția ta.
          17.658 kW = 17658 W. Punctul acela este virgula romaneasca. Puteai sa-ti dai seama dupa acceleratia gravitationala scrisa 9.81 ca este vorba de virgula. Pe de alta parte tu insuti in dizertatia privitoare la Nimitz folosesti punctul ca virgula deci interpretarea lui 17.658 kW ca aproximativ 18 MW este lipsita de logica. Arunci cu noroi in mine total gratuit.

      • A si daca nu stiai AIRSTRATO e un aparat de zbor mai usor decit aerul, se ridica singur nici nu-i trebuie motoare,faza asta cu motoarele a fost doar ca sa mai stoarca ceva bani de la statul roman.

        • MISHA tu mirosi de la distanta a propagandist al organizației infracționale ARCA.. Încerci în zadar sa credibilizezi balariile acelea de caracteristici tehnice ale lui Air Strato. In realitate discreditezi involuntar si mai mult acest grup de escroci.

          • Da sint propagandist.
            Bun sa revin,mea culpa ca am aruncat in tine cu noroi gratuit din cauza unei virgule.
            Deci iar trebui dupa tine 17 kW sa se mentina in aer.Deci uitam ce inseamna putere maxima ,putere nominala, tractiune maxima ,tractiune nominala, compunerea fortelor, viteza aerului, portanta, suprafata portanta,indicele de frinare pe diferite inaltimi si densitati ale aerului.
            A si sa nu uitam:
            “2) Power source
            Installed power of solar cells – 2,800 W
            Power generator for hybrid version – 5,100 W”
            + plus un set de baterii de mare capacitate pe care tu nu le iei in calcul;si care sint de fapt inima oricarui vehicul electric, iar acolo cred ca ne lipseste ceva,datele.
            Asa ca lasa-ma sa fiu eu circotas in continuare si propagandist si daca tot zici ca tin cu ei sa te iei si de Iulian ca a postat informatia.
            Dar pina atunci mai revino la fizica:

            AIRSTRATO Dimensions
            Wingspan 16 m
            Length 7 m
            Height 1.6 m
            Wing area 19.2 m2
            Weights
            Empty weight 185 kg
            Max. payload weight 45 kg
            Max. take-off weight 230 kg
            Putere 6x 20kgf/17,7 kW/23CP.
            Air Strato este o noua șmecherie, escrocherie, marca ARCA.

            “Acest avion nu poate zbura (vezi demonstrația de mai jos) și în consecința imaginile video cu el în aer sunt trucaje.”

            VUIA II dimensions:
            Span : 7,9 m
            Length : 5.65 m
            Height : 2.90 m
            Lifting surface : 18 sq.m
            Engine : 25 hp.
            Weight: 210 kg
            In 1907 Vuia built the Vuia II, using an Antoinette 25 horsepower (19 kilowatts) internal combustion engine. This aircraft had the same basic configuration as the Vuia I-bis, but was both smaller and lighter, with a total weight (including pilot) of 210 kg and a wingspan of 7.9 metres.Vuia succeeded in making a brief powered hop on July 5, travelling 20 m , but damaging the aircraft and suffering slight injuries on landing.No further attempts were made to fly the aircraft.

            E ca si cum ai spune ca nici Vuia nu a reusit sa se ridice in aer si totul a fost trucat.
            Scuze ca revin cu un post pe care nu trebuia sa il fac, dar Grigore din nou mea culpa ca tin cu oameni care sint mai inteligenti decit mine si nu incerc sa ii denigrez asa cum faci tu.
            Si totusi la faza aia cu DNA nu mi-ai raspuns.

            • Eu nu vad nici o neregula la Vuia II care avea 24 CP motor stabil (nu 25 CP dar motor instabil ca Vuia I). Puterea lui Vuia II coincide perfect cu cei 17.658 kW calculați mai sus de mine (17.658 kW = 24 CP).

              ARCA cu un avion cam de aceeași greutate cu al lui Vuia nu dispune decât de 10.73 CP (7.9 kW). Sigur ca nu are cum sa se mențină în aer! Daca Vuia decola cu 10.73 CP atunci si Air Strato avea sanse teoretice sa stea cat de cat in aer cu cei 7.9 kW.

              Astia de la ARCA s-au inspirat din avionul lui Vuia cand au trucat caracteristicile lui Air Strato dar au pierdut din vedere relatia P = T x V si multe altele alaturi de aceasta.

              • Grigore:
                Te rog mai citeste cind ai timp mai multe chestii despre aerodinamica:
                Encyclopedia of Aerospace Engineering (2010).
                Iti recomand articolele de la paginele:
                179, 203, 307, 404, 420, 790, 1298, 2471, 2483, 3819.
                In plus mai sint subiecte adiacente la aceste articole, si mai cred ca cei care le-au scris nu sint mai slabi decit tine la calcule.

                “Air Strato nu are disponibili conform specificațiilor decât maxim 2.8 kW + 5.1 kW = 7.9 kW si lui ii trebuie minim 17.658 kW sa se mențină în aer!”
                Era vorba de solar power cell si APU care de fapt alimenteaza un bank de acumulatori.
                Totusi daca vrei sa fii incapatinat n-ai decit.

          • Stii eu sint mai prost de felul meu, adica un fel de moldovean,dar nu de la Vaslui.
            Si prin Moldova e o vorba:
            Unii au auzit de tren, altii l-au auzit si putini chiar l-au vazut. De asta mai sintem numiti si SIRME.
            Dar te intreb eu pe tine, tu ai auzit de aerodinamica si suprafete portante????
            Sau macar stii cu ce se maninca??
            Citi ani de constructii de “avioane de hirtie” ai in spate????
            Cum iti poti permite sa denigrezi niste oameni care au facut asta din pasiune timp de 15 ani???
            De cind pasiunea tine de foame????
            A, “organizație infracționala ARCA”,”Air Strato este o noua șmecherie, escrocherie, marca ARCA”.
            E ca si cum ai spune ca ESA, BRD, baietii destepti de la Ansari X Prize si Google Lunar X Prize si cei care au dat bani din buzunarul propriu au fost niste cocalari care nu aveau ce face cu banii. Si timp de 15 ani au fost patroni de VIRGIN si sint cei mai tari.
            Grigore las-o asa ca vad ca ia mentalitate de Ponta si crezi ca cei ce au studii superioare si un dram de viziune te-au furat si vor sa iti faca raul , ai tipul de gindire al populatiei din VALENI.
            Daca e unul mai rasarit decit tine e infractor, mod de gindire stalinist.
            Nu te mai da lovit, vezi-ti de treeavba ta ,daca ai una, si lasa-i pe altii sa decide cine e infractor sau nu ,dar nu la noi in tara, ca vad ca la noi ne pricem la toti si la toate.

            Multumesc cu scuzele de rigoare.

  • Cezar ,de ce esti dezamagit de ARCA. Nu trebuie, de fapt asta insemna private sector.Noi inca nu intelegem acest concept mai ales la nivel de aparare. Bravo lor. Rusine celorlalti………

    • Alt exemplu de gogomanie tehnica scrisa in fisa avionului Air Strato

      Explicatie pe larg:

      Calculele de mai jos arata ca pentru generarea a 6 x 20 kgf = 120 kgf, Air Strato are nevoie de 33.75 kW.
      In foaia de caracteristici publicata de ARCA (vezi: airstrato.com/en/explorer.html ) Air Strato nu are insa disponibili decat niste amarati de 2.8 + 5.1 = 7.9 kW. De unde scoate ARCA diferenta enorma de 25.85 kW?

      Asa cum rezulta din fisa tehnica a motorului utilizat in 6 exemplare de ARCA (vezi: sierra.ro/Motor-BL-Outrunner-ROXXY-8085–10-p1849p.html ) acesta trebuie sa traga 125 A la 45 V adica 5625 W pentru a genera ~ 20 kgf. In consecinta cele 6 motoare necesita pe total 6 * 5625 W = 33.75 kW!!

      Panourile fotosolare abia daca furnizeaza 2.8 kW (o pretentie a ARCA) deci ajung doar pentru ~50% din puterea necesara unui singur motor sau altfel spus celulele fotovoltaice nu au decat o contributie de 8.3% (2.8 kW/ 33.75 kW) restul de 91.7% trebuind generat cu alte surse adica pina la urma te poti lipsi de ariile solare ca nu ajuta mai deloc.

      Intreaga foaie tehnica a lui Air Strato este o simpla mazgaleala!

    • Catapulta folosita de AirStrato nu are recul, incalcandu-se astfel principiul conservarii impulsului!!

      Lansatorul ARCA, spre deosebire de cel aratand ca un tun greu al lui RQ-7 Shadow, o drona cu masa apropiata de AirStrato, nu sare inapoi in momentul cand avionul este catapultat. Asta reprezinta inca o dovada ca filmul de prezentare al motoplanorului ARCA este un fals, un trucaj.

      Vezi explicatiile de aici:

      http://forum.softpedia.com/topic/1025652-escrocii-de-la-arca-space-corp-lovesc-in-las-cruces-new-mexico-cu-avionul-airstrato/page__st__18#entry17634178

      • Sandele, vorba cuiva,ai auzit de calomnie si furt intelectual. Sau esti cumva din vaslui?????
        Sau esti cumva Roaca???
        Sau mai bine zis energizer777.
        Nu esti decit o baterie 777 romaneazca consumata.daca ai vazut ca aici nu iti merge te-ai deschis pe softpedia.
        Asta nu demonstreaza decit ca esti jalnic rau,cel putin la bun simt, si ca sa te citezi pe tine cafiind alta persoana si sate mai si lauzi ca ceva domnisorele din presa scrisa ti-au citit elucubatiile fara sa se informeze temeinic nu face decit sa imi demonstreze cit de jalnic esti.
        Pune mina si citeste dar intre timp bagate frate undeva sa nu te vada nimeni.
        Si nu care cumva sa te casatoresti draq ca patim ca in idiocracy.
        Totusi sper sa apari pe undeva pe la speranta tv sau pe la antene ca sa stiu cu cine am de a face si sa ma feresc.ca totusi esti deja o somitate in domeniu si ai o gramada de followery care sint la fel de dotati ca si tine.

  • Din ce am inteles si ce am auzit… marea nemultumire era ca nu au primit finantare directa de la stat in Romania… acuma corupt sau necorupt, statul roman decide prioritatea pentru finantarea in acest domeniu. E foarte bine ca si contractele sa fie acordate pe principiul companiilor private, totusi daca arca dezvolta rachete cu propulsie pe aer, porci zburatori sau altceva, nu inseamna ca prioritatea statului roman este si aceasta si este obligat sa ii finanteze. Inteleg delimitarea privat – stat, dar hai sa privim din ambele directii. statul nefiind obligat sa investeasca in obiectivele private ale acestui ong/companie doar pentru ca au lipit un abtibild cu tricolorul pe o macheta.
    Nu am nimic cu ei si nu ma intereseaza ce asteptari aveau ei, totusi pentru ca au batut moneda pe faptul ca sunt romani si romanii sa ii ajute, le doresc sa primeasca exact ceea ce au dat. Mult succes.

    • pai bun, in acelasi timp, acelasi stat roman finanteaza un nenorocit de microsatelit cu zeci de mii de euro, microsatelit care nici macar nu a functionat din cate tin minte, dar s-au bagat bani inclusiv in lansarea lui pe orbita.
      acu nu zic ca proiectele celor de la ARCA ar fi fost mai de succes dar macar daca tot dai bani, dai la toata lumea care are un proiect de cercetare, nu doar unora. si pana una-alta, drona celor de la ARCA zboara, e un potential produs comercial, microsatelitul nu.

      • Cred ca avem niscai diferente de optica… Romania si-a propus pana in 2030 sa plaseze in orbita 2 sateliti, nu sponsorizarea de drone private. Romania nici nu are sateliti in momentul de fata, fata de majoritatea statelor din Europa de Est ce au astfel de capacitati de la inceputul anilor 90. PS: Armata dezvolta oricum propria varianta de drona militara cu ajutorul ELBIT si Boeing.

        Din cate stiu ESA a cancelat colaborarea cu ARCA dupa un an… nu stiu motivele dar am o banuiala puternica ca pe aceia e mai greu sa ii acuzi de coruptie si iarasi ma indoiesc ca avea cineva de la ESA ceva cu cei de la arca.

        Tendinta este sa confundam ca orice se clameaza a fi romanesc trebuie sponsorizat, un fel de amalgan unde anatema este aruncata pe seama coruptiei si se justifica orice insucces sau teapa data de o persoana privata Romaniei.

        Ce ma deranjeaza pe mine sunt diversele persoane din mediul privat ce se prevaleaza de faptul ca sunt anterprenori romani, profita de infrastructura romana si de public pentru a isi pune proiectul pe picioare iar apoi cand au minimul sistem sau structura stabilita ne dau un picior in fund. Inteleg ca romania e cum e… dar merit macar sa nu fiu luat la misto, avand in vedere ca si maestrii astia cu toate rachetele si dronele sunt la nivelul de astazi pe baza cercetarii din Romania cu ajutorul Romaniei, nu pe baza cercetarii din SUA cu infrastructura acordata de catre SUA.

        PS: daca erau o intreprindere pe banii ei nu ma deranja nimic, dar chiar ma deranjeaza jegmaneala la care au supus si statul “corupt” de pe urma careia au profitat si cetatenii de buna credinta care au investit moral si material in ei.

        Sunt de accord cu un lucru, statul trebuie sa impuna obligativitatea contractuala pentru orice forma de sustinere catre o entitate privata ce beneficiaza de pe urma sustinerii statului. Entitatea privata sa se oblige macar cativa ani sa nu isi mute activitatea din Romania.

        Tot raul spre bine, speranta fiind ca acuma avem si exemplul tzeparilor din acest domeniu si vom fi scutiti de astfel de exemple pe viitor.

        • Se pare ca esti un pic ami informat decat mine. In cazul asta probabil ca si americanii or sa isi ia teapa de rigoare de la meseriasii astia.

        • Exact argumentele tale m-au debusolat si pe mine, un mare sustinator al ARCA! E drept ca si statul roman a gresit, mai ales pe domeniul finantarii cercetarii, atat de stat cat si privata, inclusiv in domeniul militar/aerospatiale. Guvernul Romaniai, prin intermediul SRI, trebuia sa verifice ARCA si sa decida finantarea organizatiei, sau dupa caz, demascarea lor daca erau impostori. S-a juns mult prea departe in crearea de notorietate si faima a ARCA in Romania, s-a investit financiar(prin donatii si deduceri fiscale ca si ONG catre stat) precum si emotional de catre romani, pentru a ne face ca ploua. Cand o asemenea organizatie se naste, ori o ajuti daca merita, pe model american, ori o suprimi ca nu vrem alti tepari made in Romania anuilor 1990. Romania putea sa imparta banii intre ROSA si ARCA, punandu-i in competitie directa 10 ani de zile, iar cine castiga putea sa preia viitoarele mar proiecte…..tot pe model american. In cazul in care ARCA castiga, Piso&CO trebuiau dati afara imediat. Oricum freaca menta direct pe banii statului.
          Statul roman a fost ignorant, iar ARCA a profitat de sperantele si visurile romanilor! Din Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica, acesti creatori de vise pentru multime s-a transformat, atunci cant a fost oportun, ARCA Space Corporation USA. Nu invers! Get the point? 🙁 Tipic romanesc, ca tot vorbeam de tepele anilor 1990…. Sorry pentru aciditate, insa sunt extrem de dezamagit! PS Din programul spatial al Romaniei, cum ei insisi il intitulau acum cativa ani, nu a mai ramas nici numele. Poate doar un nou SPACE X. oare cat o sa dureze pana ce tricolorul romanesc va fi schimbat de pe embleme ARCA cu cel american? Deja limba romana au sters-o de pe Site-ul asociatiei, pardon, corporatiei si nici pe retelele sociale nu mai utilizeaza sau raspund la intrebarile adresate in limba noastra. Doar graiul ‘dulce’ al lui Shakespeare le mai e pe plac! Simt acum un ciudat mixt intre dezamagire, frustrare si furie cand aud de ARCA Space! 🙁

  • ARCA was established as Romanian Cosmonautics and Aeronautics Association, an non-governmental organization in 1999 by a group of rocket and aeronautics enthusiasts. Their goal was to construct and launch space rockets.
    In 2007 ARCA won two governmental contracts with the Research Ministry for a suborbital rocket and a solar ballon. Romanian Space Agency, University of Bucharest and other Romanian institutions were subcontractors to ARCA for these projects.
    After the difficulties encountered with the stratospheric balloons, ARCA decided to change their approach to orbital launch for the Google Lunar X Prize. They designed a supersonic rocket plane powered by a liquid fueled rocket engine using kerosene as fuel and liquid oxygen as oxydizer.[15] The aircraft initially named E-111 was renamed IAR-111 after ARCA received permission from IAR S.A. Brasov to use the traditional IAR designation for military and civilian aircraft constructed since 1925.
    After intensifying obscure criticism in printed media and television from the Romanian Space Agency (ROSA), ARCA decided to send a public letter to the Romanian Prime Minister to intervene in this matter. ARCA mentioned that the Romanian Space Agency is in no position to criticize after the failure of their cubesat Goliat recently launched with Vega rocket. Furthermore, ARCA was private funded comparing with ROSA that uses budget funding.[18]

    In June 2012 ARCA presented their Haas 2C rocket in Victoria Square in Bucharest, in front of the Romanian Government palace.[19] The same year ARCA won a $1,200,000 contract with the European Space Agency to participate in the ExoMars program. Named High Altitude Drop Test, the contract consisted in a series of stratospheric balloons drop tests to verify the structural integrity of the EDM parachutes used in Martian atmospheric deceleration.[20]

    On September 16 ARCA performed the first successful flight in the ExoMars program, lifting three presurised avionics containers over the Black Sea to an altitude of 24,400 m.[21] In November, the concrete test stand for Executor engine was completed.
    On October 17 ARCA announced that it has transferred its headquarters to the United States in Las Cruces, New Mexico. In a press release they announced that in Romania activities related to software and rocket engine development will continue. They also announced that Air Strato UAV would be available for purchase to customers and that Las Cruces will also serve as a production center for the aircraft.[23] On November 25 they released a website for the UAV revealing two models available for purchase, AirStrato Explorer that could reach altitudes up to 18,000 m with 20 hours endurance and AirStrato Pioneer that would be limited to 8000 m and 12 hours endurance.

    On July 13, 2015 ARCA announced beginning of activities in New Mexico, including production and flight tests of AirStrato UAS and Haas rockets, investing US$1.2 million.

    https://en.wikipedia.org/wiki/ARCA_Space_Corporation

    ARCA SPACE is a for-profit US corporation and its main objective is the exploration of space. In order to reach this objective, ARCA builds and launches the most cost effective space vehicles. We are using technologies already existent, in an innovative way, that allows access to space on a large scale by reducing financial constraints. We want to accomplish this because we strongly believe that the future of mankind is linked to the exploration of space.

    ARCA was established as a NGO in 1999 in Romania, European Union. We built and launched a series of aerospace vehicles that made ARCA one of the most well known organizations involved in the development of private space flight.

    Maybe the solution doesn’t lay in the technology, but in the approach. Maybe the solution isn’t in the rocket with the greatest performance, but in the one with the lowest cost. When we do not have enough money to fulfill our dreams what do we do? We find alternative solutions. Unusual solutions. Because the unusual, usually bring the greatest innovation.

    When you look at ARCA’s archive, you see solutions. Some were carried on with great success, some were discontinued.

    From the first moment we dreamed of flying into space we knew that we would not have nearly enough money. We looked at the great aerospace corporations, dusting off some old expensive design, making a few adjustments, and then sending it to the government to be approved for a huge amount of money. We knew from the first moment that is not the way to go. Not if you really hope to sent 1000 people into space each week instead of 2 people every other month. So, with a lot of determination we chose the path less traveled. We developed a philosophy that in spite of bringing safety first, it allows the reduction of the costs by designing from the scratch and testing our own components, having in mind that these components need to be simple and fast to manufacture.

    But designing and testing a component is only the beginning of the road. We have to put them together, construct the vehicle and bring it to the mission location. And then there is the final big step to overcome. Look again at the pictures took during our missions and you’ll see big Navy warships, helicopters, crewmen and navy divers, hundreds of people involved in the preparation of the mission. And each and everyone of them has his or hers important task to perform. When you launch a space rocket, neglect equals failure. So we had to develop the ability to efficiently coordinate multiple civilian and military institutions efficiently in order bring our dreams to reality.

    So where are we now, after 8 missions and 16 years of activity? We are at the point when we have acquired enough experience to be confident that we can launch 5 people into suborbital space and safely bring them back, for $50,000 per person. Launching the same crew capsule into orbit would cost significantly more, but would be still incomparable to the $70 million price per person NASA pays Roscomos to send astronauts into space.

    The biggest problem of spaceflight is the cost of placing astronauts and payloads into orbit. Constructing a new rocket 30% cheaper than the old one, in our opinion is a waste of time. We are also not believing in rocket vehicles reusability but in the creation of vehicles that are so affordable that are not even worthing the recovery. We should reduce launch costs by a factor of at least 10 to make space exploration and colonization economically feasible.

    If we really strive to bring humanity to the stars, a radical rethinking of approach is essential. And we at ARCA have doing this for 16 years. And thinking is not the only thing we did.

    July 13, 2015 – AirStrato air-robot to start the flight tests in New Mexico

    Today, ARCA SPACE CORPORATION CEO Dumitru Popescu and Governor Susana Martinez announced the start of ARCA SPACE Corporation activity in Las Cruces, New Mexico. This activity will include the production and flight tests of AirStrato UAS and Haas rocket series at ARCA’s new facilities from Las Cruces Airport.

    The company will invest $1.2 million to start the activities. The New Mexico Economic Development Department will contribute $500,000 in Local Economic Development funds toward the construction of ARCA Space’s new 14,000 sq. ft. hangar and manufacturing space. The City of Las Cruces will also provide ARCA Space abated lease of office, showroom and hanger space for one year – an estimate value of $55,000.

    http://www.arcaspace.com/index.htm

    Gigele , Unu vad ca sinte-ti foarte documentati. Totusi daca cititi ce scriu altii poate reusiti sa vedeti printre rinduri situatia de fapt.
    DE LA :ARCA was established as Romanian Cosmonautics and Aeronautics Association, an non-governmental organization in 1999 by a group of rocket and aeronautics enthusiasts/ PINA LA :ARCA SPACE is a for-profit US corporation and its main objective is the exploration of space au trecut 16 ani de greutati.
    Si in primul rind dincauza tehnologiei si a banilor ;un NGO nu are acces la asa ceva.Transferul de tehnologie si echipament tine de securitate statala si se face doar prin contracte guvernamentale, asa ca mai ginditi-va.
    Iar faza cu ESA e un bullshit, daca nu scoate nimeni profit de ce sa folosesti.

    Si toata treaba asta imi aduce aminte de un roman scris de Frederick Forsyth: Pumnul lui Dumnezeu si de un personaj care a trait cu adevarat, Gerald Vincent Bull, care din pasiune a ajuns sa fie eliminat.
    Statul roman a eliminat sansa de a avea tehnologie spatiala ieftina,pentru ca nu poti scoate profit din asta ,iar ca sa transformi un NGO intr-o regie autonoma in aparare e mai greu.

    Sper ca va mai documentati cu privire la legislatia economica si formele de organizare si finantare in Romania.
    Bravo lor ca pot sa isi duca mai departe visul si are cine sa ii sprijine,ca noi nu stim sa fim decit circotasi.
    Terminat.

    • La marea convertire romano-americana, initial citatul ‘ARCA was established as Romanian Cosmonautics and Aeronautics Association, an non-governmental organization in 1999 by a group of rocket and aeronautics enthusiasts, era putin diferit si spunea eastern europe, in loc de Romania. Abia apoi au modificat. Suficient incat sa arunce si mai multa sare pe rana deschisa a ‘abandonarii corabiei’ mioritice si a cautarii implinirii in lumea noua! Poate acest crashdown al mandriei nationale va trezi pe cineva acolo sus si va decide sa schimbe ceva in modul asta cretin in care este aruncata la gunoi cercetarea in Romania! Poate…

    • ce nu mi-a placut la ei e ca au facut multa publicitate si au adunat bani pentru motorul ala Executor, dupa care l-au lasat balta. F111 Excelsior la fel, rachetele Haas la fel. Machete din fibra de sticla, PR, bani adunati de la naivi si apoi nimic. Daca incepeau de la bun inceput cu drona aia reuseau si in Romania.

      pun pariu ca daca cei 15 ani de dus naivii de nas si construit machete din fibra de sticla se intamplau in SUA, nu mai erau nici americanii asa de entuziasti acum…

  • Cum ar zice americanii, “Whats the point?” Faptul ca acum au devenit o companie comerciala si inainte erau un ong? Cand cerseau ajutor in romania cerseau ca ong/ companie/ asociatie de bloc… sau ca o entitate romaneasca?… confuzi sfera corectitudinii cu cea a legalitatii. Ceea ce au facut ei a fost perfect legal atata timp cat de nu au avut nici un contract strict incheiat cu vreo autoritate de stat in prealabil. De asta am si spus ca acesta sa fie un exemplu pentru viitor.

    In afara de faptul ca induci discutia in pateticul atunci erau ong acuma sunt firma, de parca nu sunt aceleasi persoane ce au trecut acuma activitatea de profit de pe cea a ong-ului… si cel mai probabil ne-ai bagat pomelnicul lor cu comunicate sa ne arunci praf in ochi privind comunicarea exceptionala prin care nu au mentionat plecarea din romania decat in ultimul moment.
    Avand in vedere ca banuiesc ca esti o persoana cu un parti prix in aceasta chestiune nu pot decat sa va urez succes. Sper ca arca sa aiba succes, doar asa va ajunge aceasta chestiune sa fie de notorietate si pe viitor sa se evite astfel de cazuri.

    PS: atata timp cat pui la indoiala si acuzi statul roman ca e corupt si nu te-a ajutat am si eu dreptul sa vad ce fel de legatura a avut arca si cu alte institutii cu mai putine acuze la adresa lor… cel putin mie mi se pare valid cel putin in chestiunea corectitudinii celor afirmate de catre acestia.

  • Dom’le, nu va mai ambalati atat cu ARCA asta. Nu a fost (si probabil a ramas) decat un “scam” cu iz tehnic, o escrocherie cu “rachete” si “avioane” din polistiren, placaj si fibra de sticla pentru caroserii auto si cazi de baie. O escrocherie care a mizat in general pe lipsa de cunostinte tehnice a donatorilor iar in cazul romanilor pe un patriotism prost inteles. La vremea respectiva am explicat atat cat am putut ca aparatele lor sunt mai degraba niste butaforii sau imitatii de aparate de zbor decat “the real thing”. Ma rog, intr-un final au reusit sa faca sa zboare un fel de aeromodel mai mare dar ce-au obtinut ei e infim in raport cu sumele cheltuite. In rest randari si fotomontaje in disperare. Ce fac ei foarte bine insa e publicitatea exagerata.
    Cand au vazut ca bat apa in piua si nu le mai merge cu fofarlica prin Romania au sters-o in SUA. In fine,probabil acum in SUA au reusit sa se lipeasca la vreun program guvernamental de stimulare a IMM-urilor, au reusit sa indeplineasca niste conditii scriptice si o vreme le va merge. Nu le doresc raul dar in SUA aia nu prea se joaca atunci cand e vba de inselarea increderii statului sau investitorilor particulari.
    Acuzarea Statului Roman de coruptie si obstructie e o mare marlanie din partea lor in conditiile in care au avut inclusiv acces la facilitatile armatei. Nu stiu ce intrari au avut dar sa incerce un oarecare Gigel SRL sa foloseasca un poligon sau o nava militara sa vedem daca reuseste.

  • Actualmente tehnologia asta spațială e într-un mare impas. Navetele spațiale au fost scoase din uz, rachetele și-au dovedit limitele, chiar și acum explodează într-o veselie la lansare, compromițând programe foarte scumpe. Să ne aducem aminte că rachetele sunt o tehnologie nazistă, V1 și V2 fiind folosite la bombardarea Londrei în WWII. După război americănoșii în operațiunea Paperclip au înhățat mai mult de o mie de specialiștii germani pentru a duce visul american către stele, conduși fiind de ofițerul Waffen SS Werner von Braun. Logică de bibilică, unde puteau să ducă ideile naziste decât într- o fundătură? Nici aviația nu stă prea roz, piloții tineri mor uciși de visul lor frumos de a zbura și cine vrea să mă contrazică aici ar face bine să se abțină. Să nu uităm că acest vizionar care a fost Henri Coandă râdea de avioanele actuale comparându-le cu niște avioane de hârtie. Am abandonat proiectul Aerodinei Lenticulare pentru a ne conforma trendului impus de alții, mai proști ca noi. Nu asta este calea de succes, să faci ce fac și alți, mai demult ca tine și mult mai bine ca tine. E trendi acum să faci predatoare, e o afacere pe termen scurt dar ca viziune pe termen lung este greșit, nu aduce nimic nou pe lume, nu e nimic să te entuziasmeze, așa reușim doar să ne țepuim singuri viitorul.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: