Aviaţie

Aplicatii NATO in Slovenia

PC-9M al Fortelor Aeriene Slovene, in rol de “agresor” (via Wiki)

Incepand de marti, avioane de lupta apartinand AMI (Aeronautica Militare Italiana) si Magyar Légierő respectiv avioane de antrenament slovene, au avut “liber la elice” pe cerul fostei republici Yugoslave.

Exercitiul are ca scop testarea/mentinerea capacitatilor de supraveghere a spatiului aerian ale Batalionului 16 din cadrul Brigazii Fortelor Aeriene si Apararii Antiaeriene a Sloveniei. Ca parte a acestui exercitiu, 4 avioane de antrenament Pilatus PC-9M slovene joaca rolul de intrusi in timp ce doua Eurofighter Typhoon ale AMI si doua JAS-39 Gripen unguresti aigura partea de interceptare.

De asemenea a fost planificata simularea unei aterizari de urgenta pe aeroportul din Ljubljana, cu trei avioane aflate simultan in faza de apropiere, din trei directii diferite, si aterizarea unuia singur. Exercitiul presupune trei zile de zbor se dimineata pana seara, la inaltimi cuprinse  intre 6000 si 8000 metri.

Via Slovenia Times

– Griffon236 –

Navighează în portal:

Resboiu Master; Armata Română; Forţe Speciale; Space; Revista Resboiu; Forumul Resboiu;

7 Comments

    • Razi tu razi Harap Aplb dar sa vedem cu ce o sa facem noi interceptari la iesirea MIG 21-lui din serviciul activ…. 😉

    • e militie aeriana, adica slovenii cu PC-9M sunt agresorii, intrusii, hotii…ma rog…cum vrei sa le spui iar italienii (cu EF) si ungurii(cu Gripen) au girofare albastre si ie sla interceptare… sub supravegherea slovenilor de la sol care stau cu ochiu’ pe ecranul radarului…

  • Cu o penetrare la foarte joasà altitudine, PC-9 poate sà fie nedetectat de Typhoon sau Gripen, în absenta unei corelatii cu radare la sol sau AWACS.
    Cà dupà penetrare nu o sà abà ce sà “ejaculeze” 🙂 , desi are prevàzute trei piloane, asta-i altà poveste.

    De notat cà avionele slovene au fost îmbunàtàtite de RADOM Aviation Israel, dar nu stiu la ce s-a umblat.

    • dupa cum suna exercitiul – daca intrusul zboara foarte jos nu va fi vazut de radarele de la sol decat foarte tarziu, cand intra in campul radarului. se alerteaza avioanele de lupta, iar timpul de reactie va fi scurt – avioanele QRA trebuie sa fie imediat in aer si sa-l prinda.

      probabil se testeaza rapiditatea sistemelor de detectie, alertare, interceptare.

      intr-un astfel de exercitiu, Gripen si Typhoon nu au rolul de detectie initiala, ca doar nu sunt avioane de supraveghere sa se presupuna ca stau in aer tot timpul si asteapta intrusi – ci de interventie rapida dupa ce intrusul a fost detectat de radarele de la sol.

      deja se cunoaste pozitia lui Pilatus la momentul interventiei cu Gripen si Eurofighter.

      un exercitiu util, care testeaza tot sistemul de detectie, alarmare si interventie.

  • un terorist putin probabil ca ar dispune de un avion de lupta supersonic. mai probabil ar avea vreun Cessna care se poate si inchiria cu ora sau ziua.

    nu toate exercitiile simuleaza o mare invazie sovietica – iar in ziua de azi probabilitatea e mult mai mare ca “invazia” sa fie un avion cu elice usor, care insa poate sa care ceva periculos sau sa fie el insusi un pericol.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: