Aviaţie

Air Force si Navy au inaintat estimarile de cost pentru extinderea duratei de viata si modernizarea unui numar de F-16 si F/A-18

F-16 Falcon la BSDA 2012

US Air Force are in plan modernizarea si extinderea duratei de exploatare a 300 de avioane F-16, iar US Navy face planuri pentru 150 avioane F/A-18 Hornet, care sa treaca prin modernizare si extinderea vietii.

Combinate, ar costa cinci miliarde de dolari pentru anul fiscal 2013.

Defalcat, Air Force doreste sa extinda cu 2000 de ore de zbor viata fiecaruia dintre cele 300 de avioane F-16 selectate, precum si up-grade-uri cum ar fi instalarea unor radare mai performante. Fortele Aeriene estimeaza ca acest proces va fi terminat in anul 2022 si va costa 2.61 miliarde de dolari.

Navy vrea sa adauge cate 1400 ore de zbor la cariera fiecaruia dintre cele 150 F/A-18 Hornet selectate si ar putea aplica modernizari cum ar fi abilitatea de integrare cu avioanele mai moderne. Marina aproximeaza la 2.19 miliarde de dolari cheltuielile – care nu includ nici un up-grade.

Rapoartele din partea Aviatiei si Marinei anunta ca ar fi posibila extinderea duratei de viata la peste 650 avioane F-16 si a 280 avioane F/A-18, daca se doreste mentinerea unor nivele inalte de inventar.
Raportul inaintat catre GAO (United States Government Accountability Office) poate fi accesat aici.

 – Resboiu –

Navighează în portal:

Resboiu MasterArmata Română; Forţe SpecialeSpaceRevista ResboiuForumul Resboiu;

10 Comments

  • Aceasta este concluzia USA ca F 35 inca nu este trecut de bolile copilariei si ca nu va fi available in numerele cerute.
    Aici poate mai intra si costul orei de zbor pe F 35 care daca nu scade mai mult ca sigur ca o sa avem parte de mentinerea generatiei a 4-a in serviciu activ un timp mult mai mare.

    • Corect.Si cand mai vezi ca unii colegi de bloguri o tot dau inainte cu F35 care va intra in dotarea aviatiei noastre in curand.
      Nu este mai ok pentru noi sa exploatam in urmatorii 30 de ani, un avion de generatia 4.5, nou la achiztie, decat sa ne dotam cu toate harburile uzate fizic si moral?

  • Asta ar trebui sa fie un motiv in plus pentru Romania sa opteze ferm pentru oferta suedezilor de la Gripen, alegand versiunea NG, un avion de generatia 4.5 care poate fi exploatat lejer urmatorii 30 de ani.
    MIG29 a fost exploatat de Romania incepand cu data de 21.12.1989, cand au intrat in dotare primele avioane, si pana in luna octombrie 2003, cand acest avion a fost retras de la zbor dupa cel mult 13 ani de exploatare.Doar 13 ani a fost folosit acest avion.

  • Pe noi inca 12 carute F-16 Block 40(sa spunem), cat ne-ar costa?

    O extindere a duratei de viata de la 5.500-6.000 ore cat ar avea in prezent pana la 10.800 ore resursa si poate ceva avioanica mai misto.

    In conditiile in care deja am avea o parte din infrastructura gata, piloti pregatiti, armament.

    La mai mult de doua duzini de F-16 uzate poate modernizate nu cred ca ar fi intelept sa speram.

  • Pe rusi ii criticati cu totii ca folosesc in continuare avioane din anii 70′, uite ca nici unchiul Sam nu se lasa mai prejos 😀

    • Si Sam, de felul sau pragmatic, se uita la bani, mai ales ca economia SUA nu functioneaza asa cum ar trebui.Daca poti sa iti faci treaba asa cum trebuie, cu un avion care papa 9000 USD/ora de zbor, de ce sa platesti pentru acelasi lucru de 3 ori mai mult?Aceasta idee este total straina oficialilor romani.
      De sa chleltui 3500-4000 USD cu un Gripen C, nou, cand poti sa platesti cel putin 9000 USD/ora de zbor la un obosit de F16A?

    • Americanii in anii 90 si-au mai tras vreo 500 avioane de lupta noi(F-16, F-15E, B-2), rusii poate cateva zeci(20-30).

      Dupa 2000 americanii au primit cam 650-700 avioane(F/A-18, F-22, F-35), rusii poate 50.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: