Armata Romana

Air Force One de Romania

Air Force One de România, da. Păi cum altfel? Că doar nu ne-om face de bau prin lume, taman acuma când le-am rezolvat pe toate. Şi rânjim fericiţi.

C-27J Spartan Romanian Air Force

C-27J Spartan Romanian Air Force

N-am pus de tâmpit poza. Bine… e interpretabilă sinceritatea mea, dar dând un şut filozofeniei mărturisesc că n-am pus de tâmpit, ci de-al dracu. Şi pentru că mi-a plăcut imens de enorm fiecare zbor în avioanele Spartan! Şi, pentru că dracu ştie ce poză ar fi trebuit să potrivesc la ştirea asta.

Ştire, pe care mă invit s-o cetesc. Că o ştiam numa’ după titlu, din linkul pe care mi l-a pasat colegul Victor foarte sătul să vadă că până şi pe Resboiu… şeful munceşte cel mai puţin, în ultima vreme.

So:

Despre achiziţia unei aeronave prezidenţiale, atât pentru preşedintele ţării, cât şi pentru transportul premierului, s-a discutat în ultima decizie a CSAT, a declarat miercuri ministrul Transportului, Dan Costescu.

“Nu avem buget acum, dar avem ca punct fix rectificarea bugetară.”

=))

“Ne propunem ca la finalul anului să avem o primă aeronavă cumpărată. Vom cumpăra de la alt guvern, vom lua legătura cu toate guvernele Uniunii Europene. O aeronavă prezidenţială se cumpără după trei-patru ani de zbor, pentru că abia atunci deja avem una cu un istoric clar de zbor.”

Potrivit lui Costescu,

“s-au făcut paşii de lucru, cum se va face analiza de oferte. Agenţia Naţională de Achiziţii Publice va scrie o procedură specială pentru această achiziţie. Ne propunem ca la finalul anului să avem o primă aeronavă cumpărată”.

Adică aeronava prezidenţială va fi două sau mai multe? Vedeţ bre, să nu-şi arunce herr prezident hanoracul pe aripa paserii, apropos, şi să înfunde păcălitorul… că-i nervos, chiar dacă pare că ţine în el.

Îndărăt la ştire, cu-n zâmbet mirosind a proletar care a dat cu felinarele în vorbele ministrului de transport, alea cu “paşii de lucru”…

Potrivit ministrului, achiziţia va fi între guverne. [Deci, dac-o lăsa aşa era mortal! Îi deveneam fan.]

“Comisia de 20 de oameni din mai multe ministere vor stabili cum va arăta flotila.”

Serios, o ştiţi p-aia cu “bă, eşti nebun?” – nu? Flotilă! Mă ud cu apă…

Să mai revenim puţin la vorbele dumisale:

“Practica europeană este să fie o flotilă cu trei sau patru nave.”

Pe Arsenie, dacă mai mi se mai năzare să scriu postare la prima citire şi mai ales din zbor. Lol, zici că am vorbit de funie în casa spânzuratului… 🙂

Haideţi să vă scriu ceva care se lipeşte foarte minunat ca fundal la planurile de flotileală:

Duminică dimineaţa, ies copiii mari şi mici

Pe maidanul lui Mătreaţă, să se joace în arşici.

Coana Veta a lui Năică, se certa cu-n precupeţ

Pentru-n ou şi-o pătlăgică, ca să mai lase din preţ…

Ei, acuma e momentul mult aşteptat, ăla când, stimaţi telespectatori, va trebui să aprindeţ brichetele (cu ţigările, mai uşor… că-i lege, ‘tu-le grijania…) şi să cântăm în cor, uşor euroforizaţi:

De la crâşma lui Năiţă, un’ se vinde tulburel,

Iese unul, făcut criţă, cu ţambalul după el…

C-aşa e viaţa de mahala, ruptă din inima mea

{acuma tare!}

Du-mă acasă, măi tramvai

<păi ce credeaţ că cântăm?>

Du-mă acasă, ce mai stai…

Du-mă la aeronava mea,

Cu de toate. 🙂

Haideţ încă niţel, că se poate:

“Noi, de obicei, suntem mai zgârciţi decât ceilalţi aşa că s-ar putea să fie mai puţine.”

Cu această ultimă dileală, lăsăm scena goală. Poate vin reptilienii şi o să fie bine. Sau glaciaţiunea, să ne rocorească. Şi nu-mai daţi bre d-astea să scriu, la mahmureală… că-s om şi eu.

Şi acum, cu toţii, chiar şi aeronavele prezidenţiale:

Noaptea se lasă în mahala,

Şi câinii latră a pustiu

Hau-hauu!

 

Iulian Iamandi

11 Comments

  • a un Spartan ce ar avea in rolul acesta? Air Force One – pentru Romania…..asta este tot ceea ce ne lipsea la capitolul dotare ca in rest tremura rusii din balta de frica noastra…
    “Comisia de 20 de oameni din mai multe ministere vor stabili cum va arăta flotila.”

  • Na ca mi-a venit o idee…. Tipul ala de avion rusesc cu care au zgariat harta polonezii nu se ma gaseste? De preferinta sa fie si transformat in drona….
    😉 Si asa vreo 4 ca sunt multi in Parlament plus staff-ul prezidential….
    CTRL + ALT+ DEl -Reset!

  • Un avion VIP este o greseala, la momentul asta sa iti treaca prin gand sa cumperi de niste zeci de milioane de euro sau sute de milioane de euro avioane pt stabi, din orice perspectiva ai privi, este o cretinitate.

    Zboara Papa de la Roma cu Alitalia, (inca) zboara David Cameron cu Virgin Atlantic si idiotii astia nu pot sa zboare cu avioane inchiriate de la Tarom, Blue Air, Tiriac?

    La cateva zeci de milioane euro cat ar costa un Airbus A319CJ poti de exemplu sa derulezi pe scara larga un program de dotare cu masini 4×4, cum ar fi cele 200 de Jeep J8 si cateva zeci de Iveco LMV, poti sa cumperi spre 100 de Bv 206 pentru Vanatori de Munte sau poti sa iei un numar de rachete aa Mistral 3 sau poti sau poti..

    De un an si ceva vad ca in partea asta a europei a inceput un concurs de care face tampenii mai mari, polonezii sunt in pole-position de cand au venit specimenele alea nationalist-bisericoase rezultat al 8 generatii de incest, iar romanica vrea sa dovedeasca ca dispune de zacaminte inepuizabile de prostie, daca s-ar infinta un OPEC mondial al prostiei, Romania ar fi un fel de Arabia Saudita.

    De cateva luni, fara niciun fel de explicatie logica, nici macar cea a ticalosiei.

    Se iau una dupa alta masuri populista, dublari peste noapte de alocatii, indemnizatii marite pt nou nascuti, legi ale darii in plata, pensii speciale, mariri de salarii minime pe economie fara un fundament economic, samd.

    Care vin in contextul in care undeva in 2017-2020, lumea va traversa o perioada de recesiune(scenariu optimist), sau al doilea „v” al crizei, iar toate idioteniile astea ne vor face sa repetam experienta din 2009-2010.

    La momentul actual toata natiunea romana(de la varf la baza), este atat de redusa(ca sa exprim un eufemism), incat la cativa ani distanta de catastrofa din anii 2009-2010, se duce cu toata viteza, pe acelas traseu, spre acelas zid de care sa izbit acum mai putin de 10 ani, si lucrul asta se intampla, sa intamplat si se va mai intampla pentru ca nu exista supervizarea unui „adult”, cum exista de exemplul FMI-ul, orice initiativa pe care guvernul roman vrea sa o ia sa fie aprobata de FMI, asa cum se intampla la fratii bulgari.

    Idiotenia asta de avion prezidential, este tot una dintre simptomele alienarii profunde care a cuprins acum poporul roman.

    Este efectiv scarbos sa iti lasi trupele de vanatori de munte practic fara vehicule blindate pe care sa le poata folosi, iar stabii sa se lafaie intr-un avion hiper-luxos, de 57 milioane euro, cat ar costa un Airbus A319CJ, italienii si-au cumparat 112 Bv 206.

    Avand in vedere ca avionul asta va fi cumparat din banii armatei, sau bani pe care armata i-ar putea folosi, mesajul pe care comandantul suprem il transmite militarilor este in opinia mea, unul de genul: ba voi puteti sa muriti sanatosi, ca la Bucuresti sefii traiesc bine..

    • @ Victor – ti se pare ca dupa Decembrie 1989 a gandit vreun guvern sau Presedinte altfel? Nu? De aceea toti sunt o apa si un pamant…si de aceea ganaeralii care fac gat si spun lucrurilor pe nume sunt trasi pe linie moarta. Imi permit sa spun ca de banii pentru acest avion prezidentialo guvernamental s-ar fi putut reoperationaliza Delfinul – asta avea impact mult mai mare pe plan international!

  • Europa de Est,cei sase,a depasit faza supravietuirii ,infrastructurii catastrofale,recalibrarii bugetelor.Trebuie gandita o noua strategie,valoare adaugata mare,munca in lohn sa scada ca pondere.Toata partea asta n-are nici o marca de autoturism in gestiune proprie si o singura marca de camion,Tatra.La fel in alte domenii tehnice.Deci de unde resurse,din pacanele si alte servicii?

    • Pai toata partea asta de Europa nu a avut capital. De unde vrei marca de masini si alte asemenea brizbrizuri? Si mai pui peste tot ca e era globalizarii deci oricum te cumpara…

      • Vreau,cunosc din citite experienta industriala interbelica a Poloniei,Cehoslovaciei,Ungariei si chiar a Romaniei sau Iugoslaviei si atunci s-a putut.

        • din citite…. perioada interbelica… fuse taica
          cunosti niste bogatasi est europeni care s-au pus pe industrializare? Da` bogatasi nu d-astia care au devalizat si furat…

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: