Aviaţie

Africa de Sud ar putea cumpara Su-30 si saizeci, maxim o suta de elicoptere rusesti

Suhoi Su-30SM

Suhoi Su-30SM

Africa de Sud este interesata de paserile rusesti. Mai exact, pofteste la avioane multirol Suhoi Su-30 si elicoptere pentru diferite roluri – anunta Kommersant, citand o sursa din delegatia rusa care viziteaza aceasta tara.

Numarul de avioane de lupta pe care le-ar putea cumpara Africa de Sud este inca necunoscut.

Sursa citata de Kommersant spune ca Africa de Sud ar fi putut semna un contract pentru achizitia a 60 de elicoptere pentru roluri diferite cu posibilitatea de a mari numarul la o suta de bucati, dar nu s-a concretizat, pe motiv de indoieli asupra finantarii tranzactiei.

Discutiile asupra posibilei tranzactii au fost conduse in cadrul summit-ului BRICS, la care din partea Rusiei au participat Vladimir Putin, ministrul de externe Sergey Lavrov, ministrul de finante Anton Siluanov si seful corporatiei de stat Rostechnadzor, Chemezov.

Dupa ce s-a ratat semnarea contractului, cele doua parti au cazut de acord sa continue mai tarziu negocierile legate de achizitia de echipament militar.

In prezent, in Africa de Sud opereaza un centru de mentenanta pentru elicopterele fabricate in Rusia  – centru la care participa holdingul Helicopters of Russia si Denel Aviation. Aici se repara elicoptere din tipurile Mi-8/17 si Ka-32.

Sursa: Lenta

BRICS, ne-BRICS, “problema” e alta: Africa de Sud poseda avioane Gripen… iar acum ar putea sa adauge in inventar si Suhoi Su-30!?

Indignarea imi vine de la aplecarile Africii de Sud spre avioane de lupta rusesti. Ie bune, sau nu ie bune?

 

– Iulian Iamandi –

15 Comments

  • Nu vreau sa fiu rau dar daca are Gripen in dotare si le tine pe tusa pe motiv ca n-au bani si vrea sa ia Su-30 care e mare cat un autocar si consuma pe masura nu-i o reclama foarte buna pt. Gripen.

    • Avioanele rusesti sunt relativ ieftine – dar scumpe de intretinut iar rusii te jecmanesc la mentenanta.

      Si pana la urma de ce are nevoie Africa de Sud de Su-30? Sa invadeze Botswana? Stirea asta miroase a dezinformare.

    • Pai multe guri rele spun ca avioanele occidentale sunt totusi mai scumpe de intretinut decat cele rusesti…acum o sa vedem dupa ce la are cat de bine o sa le foloseasca.
      Cred ca ceva se va schimba in lista de prioritati a Africii de Sud daca se gandesc la multirolul cu raza lunga de actiune Su 30…sau poate au aparut in zona alte forte concurente cu avioane mai bune decat Gripen-ul?

  • Breeee,calmati-va!!! Vorbim aici despre Africa de Sud.Adica despre un regim de negraci comunisti&mafioti,care au inca ceva bani (produsi de afrikaneers)de furat.Nu vorbim de costuri de operare,care avion e mai cu mot etc…

    Vorbim doar de faptul ca niste golani din Zuidafrika au mers la rusnaci si le-au spus ceva de genul:”Auzi,Kolia,mai tii tu minte cand eram noi colegi la Lomonosov?Hai sa facem un smen”.

  • Probabil alegerea e facuta din considerente de distante, de pozitia geografica si de clima. Ca si India sau China (care au achizitionat SU30) Republica Sud Africana e o tara mare. Probabil au nevoie de un multirol cu raza lunga, biloc, bimotor, bisonic cu capacitati de realimentare care sa acopere rapid suprafata tarii. Pe urma RSA este o tara cu litoral la doua oceane si pentru a respinge un atac venit de pe mare e preferabil sa ai ceva mare si potent pe care sa-l poti tine mult timp in aer. Desi e o tara bogata (cea mai dezvoltata din Africa), ei vor tocmai elicoptere rusesti! Nu mai vor Bell sau alte elioptere americane. Nu e vorba doar de pret ci si de faptul ca elicopterele rusesti se comporta excelent in orice conditii climatice. De exemplu in Afganistan, Irak sau Kazahstan ca sa nu mai vorbim de faptul ca sunt proiectate pentru conditiile climatice dure din Rusia .

  • S-ar putea ca Africa de Sud sa tinda spre statutul de putere regionala si aici intra si chestii de care “puterea regionala” Romania nu a auzit inca, adica o armata puternica!
    Gripen si Su 30 se completeaza foarte bine cam ca si F 16 cu F 15 la americani si daca poti si ai si bani si vointza si piata este libera de ce nu?
    Acum daca au luat-o si astia dupa urmele indienilor cu achizitiile om vedea…

    • Toata treaba suna bine la inceput. Problema este ca ca Gripen-urile sud-africane nu prea zboara- din motive de cheltuieli- iar pilotii sud-africani isi fac mina doar pe niste avioane de antrenament cu cockpit de Gripen.

      In conditiile astea, achizitia de alte avioane (Su ) este doar un “smen cu Kolia” (apud Mihais).

      Financial constraints have further limited flying hours on the newly acquired aircraft; it is planned to keep Gripen pilots current flying the lower cost Hawk aircraft with “Gripenised” cockpits.[63] The number of current Gripen pilots is currently (2011) classified as secret.[64]

      Read more: http://www.answers.com/topic/south-african-air-force#ixzz2Oo3YDeFp

      De aici reiese ca Sukhoi este tot ce le mai lipsea.

      Tot de aici reiese ca RoAF are nevoie disperata de Typhoon si de Rafale. Macar de inchiriat la 1 decembrie.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: